Autor |
Wiadomość |
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:09 [D3 05 W12
] Zmiana tarcz i klocków
|
|
|
Jaki tarcze i klocki polecacie jako bardziej wydajne niż seryjne, chodzi mi chociażby o odprowadzanie ciepła, bo strasznie szybko hamulce puchną i pedał robi się miękki po kilkudziesięciu minutach ostrzejszej jazdy. Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania |
|
|
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:26
|
|
|
zydu, ja do swojej eski kupilem ebc yellow stuff klocki i tarcze EBC standart ale jeszcze niezamontowalem wiec sie niemoge wypowiedziec jak to hamuje a co do płytu zmien takico jest do ponad 300 stopni i przewody hamulcowe zmien w stalowym oplocie. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-03, 12:44 Re: Zmiana tarcz i klocków
|
|
|
zydu napisał/a: | Obecnie są zwykłe tarcze takie same jak mam założone w 4,2 a chyba z racji tego ze jednak w12 jest bardziej stworzona do zapier... to powinny być z deka wydajniejsze. Po zjechaniu z trasy pan w serwisie powiedział że płyn się " zagotował" i dlatego pedał wpada i praktycznie zero hamowania |
Jeżeli w W12 są takie same tarcze jak fabrycznie w 4.2V8 to znaczy że są złe..... bo fabrycznie w W12 są tarcze większe.... tak z przodu jak i z tyłu... i są takie same jak w S8 D3.
I jeżeli w W12 masz takie same jak w 4.2V8 to ja się nie dziwię że puchną...... jak dla mnie fabryczne w 4.2V8 są za mało wydajne a co dopiero takie same w cięższym i szybszym W12. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-11-17, 16:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:40
|
|
|
chodziło mi o pierwszy rzut oka, że metalowe i bez nacięć i dziurek .... a rozmiarowo to nie wiem, tak czy siak hamulce się gotują. |
|
|
|
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-05-03, 14:03
|
|
|
Pawulon_90 napisał/a: | zydu, ja do swojej eski kupilem ebc yellow stuff klocki i tarcze EBC standart ale jeszcze niezamontowalem wiec sie niemoge wypowiedziec jak to hamuje a co do płytu zmien takico jest do ponad 300 stopni i przewody hamulcowe zmien w stalowym oplocie. |
a masz może jakąś stronkę gdzie to można dostać, zamówić ?? tak, żeby przysłali takie jakie pasują. EBC kolega jeżdżący BMW polecał .
I jaki płyn kupić :-/ |
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-03, 15:19
|
|
|
zydu napisał/a: | chodziło mi o pierwszy rzut oka, że metalowe i bez nacięć i dziurek .... a rozmiarowo to nie wiem, tak czy siak hamulce się gotują. |
Nie no, proszę cię, tak to hamulce z A8 D2 też są takie same... metalowe, bez nacięć i dziurek ;-)
Skoro porównujesz do zwykłej D3 4.2V8 (taką masz aktualnie w profilu) to różnicę w wielkości tarcz raczej widać nawet gołym okiem...
w D3 4.2V8 tarcze przednie mają rozmiar 360x34mm a tarcze tylne 310x22mm
w D3 6.0W12 tarcze przednie mają rozmiar 385x36mm a tarcze tylne 335x22mm
do tego dochodzą oczywiście inne, większe zaciski na które w wydaniu W12/S8 to już felga chyba minimum 18"...
niestety jakoś nie mam jeszcze zbyt dobrych fotek moich nowych hamulców bo bym to pokazał ;-)
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
zydu napisał/a: | I jaki płyn kupić :-/ |
Np. taki: http://www.motul-oils.pl/...&products_id=64 albo inny "sportowy" który tak szybko się nie zagotuje.
Do tego przewody elastyczne zamienić na takie w stalowym oplocie i na pewno będzie lepiej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-05-03, 19:04
|
|
|
no znalazłem na tej stronce przewody w metalowym oplocie i napisałem czy beda pasowały do audika
FOSS napisał/a: |
Do W12 tarcz przednich to jak pamiętam nie ma zbyt wielkiego wyboru.... no chyba że koszta cię nie interesują....... ale jeżeli pieniądze nie grają roli to wolałbym założyć coś po prostu jakiś lepszy zestaw hamulcowy a nie tylko inne tarcze i inne klocki..... lepszy zestaw tzn. większe zaciski i większe tarcze np. zestaw z RS6 C6 - tarcze przód 390x36mm i tył 356x28mm - na pewno będą wydajniejsze ;-)
|
A trudna i skomplikowana ta operacja przełożenia hamulców z RS6 ? czy tylko przekręcenie zacisków i tarcz i po zawodach ???? Jak tak to jaki pi razy drzwi koszt ??
znalazłem coś takiego
SP PERFORMANCE DRILLED SLOTTED SILVER plus klocki red bądź yellow stuff
wychodzi tak mniej więcej z przewodami 1500 za koło plus płyn |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-05-04, 12:01
|
|
|
Jeżeli jeździsz naprawdę dynamicznie to wytrzymają jedynie tarcze skręcane (pływające).
Każde inne nie wytrzymają obciążeń bo nie są do takich przystosowane.
RS6 C6 tarcza jedna szt cena u importera 1300 zł! Klocki komplet też ok 1200 zł!
Zaciski z jarzmami na allegrze wyrwiesz perę do regeneracji poniżej 2000 zł.
Najtańszy zestaw hamulcowy jaki znalazłem to D2 Racing (K2 Sport). Przy własnym imporcie z Taiwanu cena ok 10 tys zł. W Tomson z montażem ok 12 tys zl.
Lub pozostaje swap skręcane (pływające) + zaciski monoblok 6-8 tłoczków (np Porsche). W Tarox same tarcze 380 mm kosztują ok 5,5 tys zł, Loba ok 10 tys zł. Zimmermann też ma skręcane 356 mm.
DS Performance są porównywalne z DBA. Wytrzymalsze od serii na pewno poprawią hamowanie. Szczególnie z klockiem Hawk lub DS 2500. Ale to są info na podstawie sprzedawcy. Nie spotkałem info od użytkowników A8 D3.
Do tego układu hamulcowego najwyższy płyn to DOT4 np Motul. DOT5 wchodzi w reakcję z przewodami, uszczelkami i "rozszczelnia" układ.
Przewody hamulcowe w oplocie dorobią tobie w każdym zakładzie hydrauliki siłowej. Koszt do 200 zł
A właściwie jakie masz teraz tarcze 356 czy 385 mm? Jaki kod hamulców na przodzie?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-05-05, 22:31
|
|
|
Z tego co pamiętam to kolega Esperak ma dojście do firmy EBC, skontaktuj się z nim jak bedziesz chciał kupować tej firmy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-05-06, 08:12
|
|
|
Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-05-06, 14:59
|
|
|
Lub najprostsze założyć do seryjnej tarczy zaciski od Cayenne/Touareg. Skrócisz drogę hamowania bo klocek ma blisko 21 cm!
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-05-06, 20:51
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje |
Z ciekawości ile to może kosztować?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-06, 21:27
|
|
|
bunga bunga napisał/a: | PABLO200 napisał/a: | Kolega zawsze możesz zapodać ceramikę.
Będzie na pewno zadowolony z tego rozwiązania.
Z S8 idealnie pasuje |
Z ciekawości ile to może kosztować? |
Krocie.
Kompletne hamulce do W12, oryginały z ASO, to koszt około 20kpln
O ile zaciski można kupić dobre w używce o tyle tarcze i klocki kupuje się nowe.... i szczerze wątpię aby cokolwiek z tego występowało w zamienniku więc pozostaje chyba tylko oryginał i ewentualne szukanie tańszego od naszych ASO dostawców........ i dalej jest to krocie ;-) ale nie żeby było zupełnie poza zasięgiem :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-05-06, 22:15
|
|
|
37 tys pln za komplet
Montaż dostaniesz gratis
Natychmiast poczujesz różnice
Ceramiczne tarcze, firmy Brembo
6 tłoczkowe zaciski z przodu i z tyłu
Średnica tarcz – Przód i tył : Ø 380 mm
Hamulce ceramiczne sprawdzają się także w przypadku częstego hamowania, np. w korku ulicznym. Wysoka odporność na fading, czyli obniżenia skuteczności działania hamulców wskutek wielokrotnego hamowania, to ich kolejny atut. Tarcze hamulców ceramicznych są lżejsze od tradycyjnych tarcz stalowych o ok. 20 kg dzięki 50-procentowej redukcji mas nieresorowanych i rotujących. Przekłada się to na znacznie wyższą dynamikę jazdy i większą zwrotność pojazdu. Dzięki wysokiej odporności na ścieranie trwałość hamulców ceramicznych sięga nawet 300 tysięcy kilometrów. Zewnętrzna struktura tarcz zapewnia dodatkowo ochronę przed działaniem soli stałej i płynnej oraz zwiększa odporność na rdzę i korozję.
Tarcze Audi ceramic są wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknami węglowymi. Podstawowym składnikiem takiej kompozycji materiałowej, zwanej ceramiką zespoloną, są niezwykle twarde i odporne na ścieranie węgliki krzemu. Wypełniające tarcze hamulcowe włókna węglowe o dużej wytrzymałości wspomagają absorbcję naprężeń związanych z pracą hamulców. Ceramika zespolona gwarantuje najwyższą odporność na ścieranie w warunkach ekstermalnie wysokich temperatur lub wilgoci. W porównaniu do hamulców stalowych hamulce ceramiczne wprawdzie szybciej absorbują ciepło, równie szybko je jednak oddają, zapewniając stale wysokie właściwości hamujące. |
|
|
|
|
|