Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-11-17, 22:06
|
|
|
uzlik napisał/a: | No nie do końca. W kącikach przy zaokrągleniach od wałków rozrządu powinno się dawać odrobinkę uszczelniacza. |
Zgadza sie nawet serwisówka tak mówi robiłem w ten sposób w A6 c5 oraz D3 no i obie audiczki po 20-40tys suche, tzn co z c5 to nie wiem bo juz poszła w świat dawno temu. Nie przesadzajmy wymiana uszczelki to nie fizyka kwantowa nie trzeba do tego specjalisty, a moim zdaniem nie da sie tego poskładać bez sylikonu tak aby nie ciekło.
Ja doloże od siebie cegiełke, mianowicie w D3 powinno sie wymienić uszczelki dekli, zaślepki wałków, półksiężyc pod nastawnikiem oraz uszczelke metalowa pod nastawnik x2,warto też wymienić śruby wraz z uszczelkami bo bardzo często z nich leci, tak uszczelniona motorownia z góry nie będzie sie pociła.
Często przyczyna wycieków jest złe ciśnienie miedzy skrzynia korbową, a głowicami winna może być odma i odpowiednik ezektora który chyba jest w D3 wmontowany właśnie w odme. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-18, 00:08
|
|
|
raftor napisał/a: | uzlik napisał/a: | No nie do końca. W kącikach przy zaokrągleniach od wałków rozrządu powinno się dawać odrobinkę uszczelniacza. |
Zgadza sie nawet serwisówka tak mówi |
Tak, owszem, po kropelce w zagłębieniach przy nastawnikach. Ale nie po całości i to jeszcze tak grubo że strąki silikonu wpadają do głowicy i zawijają się w łańcuch na wałkach rozrządu... a kilka już takich widziałem
raftor napisał/a: | Ja doloże od siebie cegiełke, mianowicie w D3 powinno sie wymienić uszczelki dekli, zaślepki wałków, półksiężyc pod nastawnikiem oraz uszczelke metalowa pod nastawnik x2,warto też wymienić śruby wraz z uszczelkami bo bardzo często z nich leci, tak uszczelniona motorownia z góry nie będzie sie pociła. |
Tyle że do tego to potrzeba rozebrać cały rozrząd z wałkami włącznie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-11-18, 21:25
|
|
|
Damian u mojego brata łukasza robione 3 raz i dalej Cieknie okazał sie minimiminimi mini mini krzywy dekiel jakiś tuman poprzedni pechanior musiał dobrze skrecić juz nie leci |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2016-11-23, 22:46
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tyle że do tego to potrzeba rozebrać cały rozrząd z wałkami włącznie |
Tego nie wiem czy w D3 trzeba ściągać rozrząd. W a6 gdzie budowa jest identyczna powymieniałem wszystko z wyjatkiem simmeringów na wałkach z przodu reszta bez zdejmowania rozrządu wałków i nastawników, jedynie luzowałem nastawnik aby wyciągnąc metalową uszczelkę i pół księżyc. Fakt że byłem młody miałem dużo czasu w wekendy to się grzebało ;p no i w A6 było wiecej miejsca przy v6 2.8. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:55
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu, takie pytanko:
Czym odkręcić tą jedną upierdliwą śrubkę, która znajduje się na samym końcu po prawej stronie (Stojąc na wprost auta, chodzi o pokrywę zaworów od strony kierowcy)?
Żeby tam się dostać to trzeba mieć ręce niemowlaka i najlepiej jak by ta ręka w pięciu miejscach się zginała |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 22:03
|
|
|
Krótki torx bit i oczkowa dziesiątka z grzechotką. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-01-31, 10:12
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Czym odkręcić tą jedną upierdliwą śrubkę, |
lub łamaną gwiazdke dociąć.
Adrianplock napisał/a: | jakiś tuman poprzedni pechanior musiał dobrze skrecić |
hmm nie pamiętam jak to jest w D3 dawno robiłem uszczelnienie, ale czy tam nie jest tak że śruby mają opór i dalej nie przekręcisz ? Ponadto często leci ze śrub własnie, zestaw uszczelek zamiennika nie obejmuje uszczelki na śruby więc warto je liznąć sylikonem. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|