Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-24, 08:20
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa, konwerter jest tylko wsunięty w skrzynię. Zanim ją ściągnięcie trzeba go zabezpieczyć by się nie wysunął.
Jak spadnie na ziemię będzie po nim, do tego może uszkodzić napęd pompy olejowej! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-24, 09:01
|
|
|
Dziękuję Panowie za zainteresowanie i pomoc, dobrze że poczekalem z resztą bo we dwóch mogłaby faktycznie nas zaskoczyć ta skrzynia, mechanicy owszem ci sami ciągle coś wychodzi z ich partactwa..robię to w kanale i muszę gdzieś chyba pożyczyć ten podnosnik chociaż dla wsparcia. Czy na połączeniu konwertera i kola zamachowego są jakieś nominalne znaki jak mają być ustawione wwzględem siebie?pytam zapobiegawczo gdyż z tego co pamiętam owi mechanicy co najmniej 3razy ro rozbierali więc wątpię żeby składali to z zachowaniem tych znaków...to samo zresztą mam z połączeniem walu ze skrzynią, zauwazylem ze przy zmianie biegów od 1 do 3 w tylnej części auta słyszę głuche stuknięcia, jakby wał stukal w karoserię, ogladałem podpore wału jest mięka i elastyczna ale nie wygląda na zerwaną |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-06-24, 09:28
|
|
|
Znaków nie ma ale najlepiej montować je tak jak były i dlatego się robi znak. Ileśtam set kilometrów powoduje, że części się trochę układają. W Twoim przypadku jak było to tak rozbierane kilka razy przez nich, pewnie nie bedzie mieć to znaczenia. Zaznacz aby złożyć inaczej i może okazać się lepiej. Sprawdź czy koło zamachowe nie jest pęknięte. Jak nie mogłem kręcić silnikiem (jak gdy miałeś walnięty rozrząd) to próbowałem na siłę zdjąć skrzynie bez konwertera i uszkodziłem to koło. Nie wiem czy oni pamiętali o wyjęciu lewej flanszy trzymającej konwerter. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-25, 08:44
|
|
|
No fakt, zapomniałem że tam półoś przez konwerter idzie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-04, 10:34
|
|
|
Koledzy dobrałem się do tego ustrojstwa i potrzebuję pomocy jak wyjąć tą całą pompę oleju w skrzyni(tj ten talerzyk pod konwerterem)
Wygląda na to że leje mi się z jego uszczelnienia olej, odkreciłem wszystkie śruby dookoła rusza się ale nie chce zeskoczyć drań jeden..czy ktoś może to rozbierał?:) |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-04, 11:07
|
|
|
Hubert_em, nie pamiętam jak to jest w skrzyni D3, dawno takiej nie rozbierałem. Sprawdź czy po bokach skrzyni nie ma żadnych śrub (w D2 są dwie a pod nimi regulatory ciśnienia na mocnej sprężynie). Do tego też czasem bywa, że od spodu są gumowe tulejki, które wchodzą w pompę ...te musisz też ewentualnie usunąć z drogi. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-04, 12:58
|
|
|
Dzięki po pracy zerknę choć przyznam że już się temu przeglądałem i nic mi nie wpadło w oko:/ zerknąłem w manuala i masz rację są tam 4tulejki które muszę wyjąć tylko jedno nie zastanawia..czy one są pod mechatroniką czy tylko miskę i filtr mogę zdjąć? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-04, 19:12
|
|
|
Pod mechatroniką niestety, bez demontażu się nie obejdzie ...jak dobrze pamiętam to jeszcze jedną rurkę metalową będziesz musiał wyciągnąć |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-04, 22:47
|
|
|
A czy kojażysz położenie owej rurki? Czy żeby wykonać tą operację muszę na coś specjalnie zwrócić uwagę? |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-07-04, 22:51
|
|
|
Jak zdejmiesz mechatronikę to zobaczysz o co mi chodzi, ale jak już wspomniałem wcześniej nie pamiętam dokładnie budowy 6HP... |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Hubert_em
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lis 2017 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-06, 16:52
|
|
|
Tak dla potomnych nie trzeba wyciągać tych tulejek wystarczylo wyjąć filtr oleju i plastikowy lącznik żeby wszystko wyszło. Oringi zamówione idą z Niemiec aż trzeba tylko być ostrożnym przy tym całym koszu z tarczkami jak się wysunie to nie tak łatwo pozniej go wsunąć i teraz pozostało mi czekanie tydzień na części |
_________________ Tylko audi. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-03-30, 07:57
|
|
|
Panowie mam wyciek oleju z mechanizmu różnicowego przedniego . Chodzi mi o ten simering uszczelniający wałek napędzający lewą półoś. Wyciek pojawia się na otworach od dołu skrzyni (połączenie z silnikiem) . Po wymianie oleju w przednim torsenie wyciek się zwiększył. Czy jest możliwość jego wymiany od strony prawej półosi we wnętrzu komory mechanizmu różnicowego? Czy trzeba zrzucać skrzynię?
[ Dodano: 2020-03-30, 11:20 ]
Czy na załączonym zdjęciu można wywnioskować iż można wymienić ten uszczelniacz od strony mechanizmu różnicowego??
20200330_110458.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 299,83 KB |
|
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|