Autor |
Wiadomość |
gregor_wroc
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: DW
|
Wysłany: 2016-04-01, 19:58 [D3 ALL
] Końcówki wydechów i DPF w D3 V8 TDI
|
|
|
drago_o napisał/a: | Wydech w dół był tylko w tdi bez dpf |
No nie wiem, ja mam 4,2 tdi i mam "krany". Prawie każda 4,2 tdi na alledrogo przed II liftem tak samo... |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-01, 20:34
|
|
|
drago_o napisał/a: | Wydech w dół był tylko w tdi bez dpf |
bzdura !
wydech w 4.2TDI po I lifcie - w dół a DPFy są oczywiście dwa
wydech w 4.2TDI po II lifcie - prosty a DPFy są oczywiście dwa |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-01, 23:02
|
|
|
panton napisał/a: | drago_o napisał/a: | Wydech w dół był tylko w tdi bez dpf |
bzdura !
wydech w 4.2TDI po I lifcie - w dół a DPFy są oczywiście dwa
wydech w 4.2TDI po II lifcie - prosty a DPFy są oczywiście dwa |
Pany... a 4.2TDI było w ogóle bez DPF?.... bo jakoś nie zauważyłem czegoś takiego
Przeglądając różne roczniki wg. mnie jest tak...
rok modelowy 2005
- silnik 4.0TDI bez DPF - końcówki w dół
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół
rok modelowy 2006
- silnik 4.0TDI bez DPF - końcówki w dół
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół
rok modelowy 2007
- silnik 4.0TDI bez DPF - końcówki w dół
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół
rok modelowy 2008
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół (kody wyposażenia 0GG, 0GZ, 7GN)
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki proste (kody wyposażenia 7GG)
rok modelowy 2009
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół (kody wyposażenia 0GG, 0GZ, 7GN)
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki proste (kody wyposażenia 7GG)
rok modelowy 2010
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki w dół (kody wyposażenia 0GG, 0GZ, 7GN)
- silnik 4.2TDI + DPF - końcówki proste (kody wyposażenia 7GG)
Podsumowując....
To czy w silnikach 4.2TDI końcówki wydechu były w dół czy prosto do tyłu nie zależy ani od obecności filtra DPF (ten był od początku montowany z tym silnikiem) ani od rocznika - zależało to tylko od zastosowanych kodów produkcyjnych.
A więc o co chodzi z tymi kodami?.... kody 0GG, 0GZ, 7GN, 7GG dotyczą norm spalania...
A kiedy to było montowane i dlaczego?.... niestety ale albo mądra baza producenta tego nie mówi albo ja tego jeszcze nie znalazłem
Co ciekawsze... jak "szukacze moich potknięć" pewnie już zauważyli....
ciekawostką może być silnik 4.0TDI....
w jednym miejscu tejże bazy jest informacja, że silnik ten był produkowany w okresie 10/03 - 07/05...
ale w innym miejscu tej samej bazy silnik ten występuje również w rocznikach modelowych 2007 co by wskazywało na to, że montowano go co najmniej do drugiej połowy rocznika 2006...
zastanawiające
Poszperam jeszcze za tym bo mnie to bardzo zaciekawiło a tymczasem jak ktoś jest mądrzejszy to zapraszam do wyjaśnienia zagadek.... zarówno końcówek wydechu 4.2TDI jak i okresów produkcyjnych 4.0TDI |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-02, 05:15
|
|
|
FOSS napisał/a: | Pany... a 4.2TDI było w ogóle bez DPF?.... bo jakoś nie zauważyłem czegoś takiego |
oczywiście nie było - każde 4.2TDI miało DPFy
co do reszty nie wiem skąd te informacje wykopałeś Damian ale nie znajdziesz D3 po II lifcie z silnikiem TDI (nie istotne czy to 3.0 V6 czy 4.2 V8), który miałby końcówki wydechu zakrzywione do dołu.... to nie było uzależnione od kodów wyposażenia tylko stylistyki... tak jak po II lifcie pojawiły się halogeny prostokątne, kierunek w lusterku tak wydech wszystkie TDI dostały prosty
identycznie jest np. w A6C6.... po II lifcie wszystkie TDI miały rury proste, inne przednie halogeny, inne lampy tylne...
jak znajdziesz po II lifcie D3 w TDI z rurami do dołu lub po I lifcie z rurami prostymi to masz u mnie butelkę jakiś dobrych "perfum" do picia |
|
|
|
|
gregor_wroc
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: DW
|
Wysłany: 2016-04-02, 08:58
|
|
|
Ja wprawdzie nie mam żadnej bazy danych, a jedynie alledrogo otoMoto itepe, ale tez nie znalazłem 4,2tdi przed II liftem z prostym wydechem i po lifcie z wygiętym. Tzn jest jedno omawiane na forum przedliftowe 4,2 z prostym wydechem ale to tak z fabryki na bank nie wyjechało |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 09:09
|
|
|
Nieopatrznie znowu rozpętała dyskusje całe życie byłem przekonany, że tak jest. Bo nie tylko w audi ale we większości marek auta przed wprowadzeniem dpf'ów w tdi miały końcówki skierowane w dół. Wydawało mi się ze ma to związek z tym, że z końcówkami na wprost byłoby wiecznie czarne z tyłu. Po zastosowaniu filtra zaczęto w nowych tdi dawać juz końcówki na wprost (nie tylko audi). Stąd miałem takie wnioski. Być może miało to jedynie częściowy wpływ na zmianę końcówek a nie tak jak myślałem bezpośredni. A może i wcale.
No cóż człowiek się ciągle uczy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-02, 10:55
|
|
|
panton napisał/a: | co do reszty nie wiem skąd te informacje wykopałeś Damian ale nie znajdziesz D3 po II lifcie z silnikiem TDI (nie istotne czy to 3.0 V6 czy 4.2 V8), który miałby końcówki wydechu zakrzywione do dołu.... to nie było uzależnione od kodów wyposażenia tylko stylistyki... |
Skąd te rewelacje?... żadna tajemnica, z mojego programu serwisowego.... więc dane pochodzą z bazy danych producenta
Ja oczywiście mogę się mylić... więc zapytaj Michała Wruszaka... jak zaczynał przygodę z częściami na naszym forum dałem mu namiary na ten program więc i też go używa
A8 D3, rok modelowy 2009
4E0253684S - nakładka końcówki rury wydechowej - wygięte - dla kodów wyposażenia 0GG,0GZ,7GN
8K0253683J - nakładka końcówki rury wydechowej - prosto - dla kodów wyposażenia 7GG
Wg. tego programu obie wciąż są dostępne, wciąż można zamówić
Oczywiście po numerze VIN dla konkretnego auta wyjdzie dokładnie czy ma mieć proste czy zakrzywione ale szukając po numerze VIN program podaje części z uwzględnieniem oczywiście kodów wyposażenia
panton napisał/a: | jak znajdziesz po II lifcie D3 w TDI z rurami do dołu lub po I lifcie z rurami prostymi to masz u mnie butelkę jakiś dobrych "perfum" do picia |
Dziękuję, nie podejmuję wyzwania... nie będę teraz szukał na siłę takiego auta |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-02, 11:00
|
|
|
FOSS napisał/a: | 4E0253684S - nakładka końcówki rury wydechowej - wygięte - dla kodów wyposażenia 0GG,0GZ,7GN
8K0253683J - nakładka końcówki rury wydechowej - prosto - dla kodów wyposażenia 7GG |
Zagięte w dół:
Cytat: | 0GG = Instalacja oczyszczania gazow spal. eu4
0GZ = Koncepcja spalin: eu3
7GN = Koncepcja spalin eu4 i przygotowanie do filtra cząstek stałych
|
Proste:
Cytat: |
7GG = Koncepcja spalin: eu4 |
To musiałoby sugerować 4.2TDI bez DPF'a a jedynie przygotowana do takiego filtra. Ja tak to trochę rozumuje. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-04, 15:57
|
|
|
Pytanie dodatkowe: czy w miejsce zagiętych można wstawić proste?
Oczywiście bez dłubania, czy jest p&p |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
maehix
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 27 Skąd: Kożuchów
|
Wysłany: 2017-11-16, 11:36
|
|
|
Tak są p&p |
_________________ Jest: A8L 4.2TDI Q 2007r 421km 1079nm
Było: TT 1.8T Q 2001r ~300km |
|
|
|
|
tina1979
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3 4h
Wiek: 45 Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-10-19, 00:10
|
|
|
Witam koledzy mam problem chce zamontowac aktywnych wydech w mojej Audi a8 d3 4h planuje zakupić wydech firmy Kaufteca ale nie mam zbytnio tam miejsca zeby wepchnąć tego ślimaka ma moze ktoś jakieś projekty albo znajomych co montował coś podobnego prosil bym o pomoc prosił bym o wiadomość prywatnie pozdr.
[ Dodano: 2019-10-19, 01:13 ]
[ Dodano: 2019-10-19, 01:16 ]
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
tina1979
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: marek
Jeżdzę: A8 D3 4h
Wiek: 45 Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 4 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-10-19, 09:36
|
|
|
A jest możliwość żebyś podesłał mi parę fotek jak to zamontował i do czego .. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-10-19, 17:29
|
|
|
Raczej nie będę miał tej możliwości bo auto sprzedane. Ale miał zamiast koła zapasowego. Dziury w wannie wywiercone jak do gazu i w dół szły rury prosto za tłumikami, bo z tego co pamiętam one zostały oryginalne nie ruszone. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|