Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Problem z temperaturą  
Autor Wiadomość
MarekGudaniec 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-13, 15:11   [D3 04 4.0TDI ] Problem z temperaturą

Witam Kolegów.
Mam problem z układem chłodzenia, a dokładnie z temperaturą.
Wczoraj w czasie jazdy autem, nagle wskazówka temperatury (dosłownie w ciągu 3 sekund) podskoczyła do prawie 130 stopni, a potem powoli opadała do 90. W czasie dalszej jazdy temperatura podnosiła się znowu.

Zatrzymałem się na stacji i sprawdziłem zbiornik i okazało się, iż jest poniżej minimum, więc dolałem trochę płynu, ok 1 litra - Borygo B22 Boryszew ERG (tylko taki mieli na stacji). Auto nie chciało zapalić, pewnie się przegrzało, więc poczekałem pół godziny i auto udało się uruchomić. Niestety dalej temperatura świrowała, więc co jakiś czas stawałem z boku i na wolnych obrotach temperatura powoli opadała do 90 i tak jakoś dojechałem do domu.

Wieczorem dolałem jeszcze płynu (prawie 3 litry), bo znowu było poniżej minimum. Rano wyświetliła mi się ikonka ostrzegawcza płynu (to chyba sygnalizacja, że jest mało), ale dziwne jest to, że wcześniej nic nie sygnalizował, a wynika z tego że miał potężne braki w ilości płynów.

Trochę poczytałem forum i doszedłem do wniosku, że może auto jest zapowietrzone. Odpaliłem auto, włączyłem klimę i dałem grzanie na max`a. Po godzinie, temperatura w końcu doszła do 90 stopni, więc przejechałem się trochę autem i w drodze powrotnej nagle znowu z 90 do 130 podskoczyła mi temperatura praktycznie w ciagu kilku sekund. Być może to ważne, bo temp. podskoczyła jak stałem na światłach.

Pod domem, na pracującym jeszcze silniku, włączyłem klimę i dałem na max`a i temp. w ciągu 3 sekund spadła do 90 stopni. Wyłączyłem auto i odkręciłem korek zbiornika (nie wiem czy to doby pomysł, ale chciałem sprawdzić poziom płynu) i słyszę jak mi się wylewa płyn po autem. Nie wiem czy to oznacza, że gdzieś jest nieszczelność czy tak może być, bo płyn jest gorący.

Jestem raczej użytkownikiem niż mechanikiem, więc nie mam pojęcia co to może być i czy mogę jeździć takim autem. Czy może ktoś mi zasugerować co mam sprawdzić lub zrobić ?

Z góry dzięki za pomoc,
Marek
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-13, 16:26   

KolegoMarekGudaniec,
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań



A tymczasem zamykam do czasu aż przeczytasz regulamin.
 
 
MarekGudaniec 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-12-13, 17:39   

Regulamin już przeczytany :)
Jeszcze raz przepraszam za niedopatrzenie.

Marek
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-12-13, 23:40   

Sprawdz czy w zbiorniczku nie czuć spalin . Objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą myślę że na 100% albo nieszczelność w układzie chłodzenia , ale zaczekaj na inne opinie i wskazówki .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-12-13, 23:52   

Uzupełnij płyn do prawidłowego stanu. Odpowietrz układ. Zostaw auto na noc z odkręconym zbiorniczkiem. Jeśli rano zobaczysz ubytek a pod autem nie będzie żadnej plamy to znaczy że gdzieś on musi się wciskać. Ubytki rzędu kilku litrów powinny być widoczne. Sprawdź wszelkie połączenia układu chłodzenia, przewody opaski. Dobrym sposobem jest zostawienie pod autem na noc jakiś kawał szmaty albo białego prześcieradła. Jeśli pojawi się wyciek zewnętrzny to będzie widać. Jak to sprawdzisz to daj znać, bo lepiej żeby się okazało że jest wyciek gdzieś na przewodach niż tak jak Artur napisał uszczelka :-x
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-12-14, 10:54   

Tak czy inaczej przyczyną tych skutków może być uwalony termostat lub pompa wody . Sprawdz jeszcze elektryczny układ chłodzenia może wentylator się nie załącza , tylko że o tej porze roku w trasie hmm.......
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
obi125 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-30, 15:56   

Termostatu raczej bym się obstawiał, już prędzej pompa wody. Albo z innej beczki- czujnik temperatury płynu chłodzącego?
 
 
MarekGudaniec 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-25, 19:32   

Witam.
Chyba zapomniałem zamknąć ten wątek. Okazało się, iż drążek pompy wody się "wyrobił", kręcił się ale nie był w stanie napędzać łopatek. Znajomy mechanik napawał go trochę (wałek) i dospawał sześcienną nakrętkę na końcu. Na razie chodzi ładnie, pytanie jak długo.

To taka tańsza wersja nowej pompy :)

Pozdrawiam,
Marek
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-04-25, 19:45   

Radził bym zmienić pompę. Nie chce krakać ale taki zabieg może się źle skończyć. Jeśli się rozpadnie to pozbawi obiegu układu chłodzenia i może ugotować motor na dobre. W najmniejszym wypadku rozsadzi przewód a w najgorszym pokrzywi głowice
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
MarekGudaniec 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-26, 06:42   

A wymiana pompy - jaki to koszt ? Widziałem na allegro pompy od 100 do 250 zł. Warto brać coś takiego ? Jakie są wasze doświadczenia z częściami z allegro ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-04-26, 10:53   

MarekGudaniec napisał/a:
A wymiana pompy - jaki to koszt ? Widziałem na allegro pompy od 100 do 250 zł. Warto brać coś takiego ? Jakie są wasze doświadczenia z częściami z allegro ?

A nie lepiej kupić nową pompę?.... nie trzeba przecież w ASO za tryloiny dolarów, w hurtowniach również będą mieć za jakieś przystępne pln-y :/

Używki z Allegro to moim zdaniem wątpliwa inwestycja - mam ze 2 takie pompy do benzynowych 4.2V8 po wymianach rozrządu ale czy warto to kupować?..... przecież to ma już trochę przebiegu i lat w cudzym aucie.
Zresztą tych pomp to już właściwie nie mam - ostatnio wyrzuciłem do śmieci bo w mojej ocenie nie przedstawiały żadnej wartości a nie mam gdzie złomu składować <tjaa>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-04-26, 17:46   

W ubiegłym roku w sierpniu wymieniałem pompę, nówka 185 złociszy. Cena pompy to pryszcz, zabawa będzie przy wymianie (zrzucanie przodu). Ale tak jak koledzy piszą, lepiej pompę wymienić, bo jak się rozleci i pchnie ten syf do środka, to później można z rozumu zejść. Nie jestem pewien czy masz chłodzony cieczą alternator i wymiennik ciepła oleju silnikowego. W każdym razie D3 to precyzyjne auto i taka naprawa może być tylko jako tymczasowa.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
MarekGudaniec 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-28, 10:47   

W sumie to macie rację, gra rzeczywiście nie jest warta świeczki.

Zrzucenie przodu i tak mnie czeka, bo muszę zregenerować przednie lampy. Już bardzo słabo świecą i dość mocno to przeszkadza w nocy. Wiem, że to nie ten dział, ale może ma ktoś doświadczenia - gdzie najlepiej regenerują lampy ?
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-04-28, 11:11   

Odnośnie lamp to na stronie głównej u góry masz ogłoszenia lub na alledrogo a resztę możesz zrobić i pytać w tym temacie : http://www.a8team.pl/d3-a...enon-vt9773.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.