Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-04, 07:28 [D3 ALL
] Płyn hamulcowy
|
|
|
Witam,
Jako, że dzień 0 rozbiórki mojego zawieszenia wypada na ten lub kolejny weekend to chciałem przy okazji pomalować sobie zaciski. Będę je demontował i pewnie część płynu pójdzie... więc go wymienię.
Ile i jaki płyn polecicie? Jeszcze nigdy tego samodzielnie nie wymieniałem |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-04, 09:23
|
|
|
Miałem Motula, Mintexa a teraz będę lał ATE. Wszystko dobre co świeże, 1 l wystarczy spokojnie |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-04, 17:34
|
|
|
Dobrze zaciśnij przewody elastyczne przed odkręceniem i to zminimalizuje ubytek płynu w układzie.
Zleci tyle co z zacisku.
Dobrze jest podczas demontażu jak już będziesz miał zaciski na stole potraktować odpowietrzniki jakimś penetratorem, następnie delikatnie odkręcić i przeczyścić gwint.
Tak jak Krzychu wspomniał litra Ci starczy spokojnie.
polecam coś takiego, ja mam samoróbkę na warsztacie zrobioną z wygiętego drutu i się przydaje za każdym razem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-04, 17:48
|
|
|
Dynamicznie Tzn pompujesz az przepompujesz z litra. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-04, 18:13
|
|
|
Pompka do odpowietrzania dobra rzecz ale jak brak to pompujesz heblem co zleci to dolejesz i tak az przeleci ten literek a to duzo nie trza. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-04, 19:48
|
|
|
Dwie osoby.
Jedna siedzi w aucie a druga w kanale.
Po złożeniu wszystkiego do kupy, wlewasz płyn hamulcowy na maxa.
Następnie jedna osoba pompuje pedałem na zgaszonym silniku kilka razy tak długo, aż zrobi się twardy.
Kiedy zrobi się twardy trzyma cały czas, wręcz zapiera się o niego. Następnie kolega odkręca odpowietrznik i czeka do momentu aż Tobie opadnie pedał do dołu.
Kiedy pedał opadnie pedał, kolega zakręca odpowietrznik dopiero ty puszczasz hamulec i pompujesz dalej i tak w koło aż zacznie lecieć czysty płyn bez pęcherzyków powietrza.
W Twoim wypadku pierw będą szły pęcherzyki, następnie brudny i czysty płyn.
Odpowietrzanie zawsze zaczynamy od koła które jest jak najdalej pompy hamulcowej.
Czyli jedziemy prawy tył, następnie lewy tył, prawy przód i lewy przód.
Najlepiej co jakiś czas kontrolować poziom płynu w zbiorniczku by pompa nie zaciągnęła powietrza.
Ogólnie zasada prosta, najbardziej przekichane ma ten co siedzi w aucie bo noga boli
Mam nadzieję, że w miarę sensownie to napisałem |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-04, 19:58
|
|
|
Niby jak chcesz to sam zrobić? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-05-04, 20:21
|
|
|
Kolego zakładaj po kolei na każdy odpowietrznik wężyk i wkladaj do pojemnika lub butelki (zależy do czego będziesz spuszczał Stary płyn) tak żeby był zanurzony w płynie to nie będzie zaciąga powietrza .Wtedy do auta kilka razy podpompoj(odpowietrznik cały czas odkrecony) pod maskę, dolej plynu i od nowa dotąd aż zauważyłeś że leci czysty płyn.Podczas pompowania nie zaciąga plynu z powrotem z butelki tak że sam to ogarniesz bez problemu.Ja tak robiłem osobiście.Poszło mi dwie litry plynu ale ja nie żałowałem.Przynajmniej wiem że nie został się ani gram starego plynu a syf był jak trza.Powodzenia i daj znać jak ogarniesz. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
|