Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 10 4.2TDI ] Lejące się paliwo  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-14, 13:26   [D3 10 4.2TDI ] Lejące się paliwo

Cześć.

Wczoraj miałem niemiłą przygodę. Piątek 13go tfu



Sztywny przewód (nr 15) zaznaczony strzałką rozszczelnił się przy nakrętce od pompy i paliwo się lało.

Jechałem w trasę 140 kilometrów i już na początku coś mi zaśmierdziało jakby pastą do czyszczenia butów, ale myśląc, że to z zewnątrz jechałem. Dopiero pod koniec hamuję jadąc powoli, bo zwężenie drogi, a tu ABS i jakbym jechał po lodzie... a sucho na drodze! Ledwo wyhamowałem przed gościem z przodu i od razu na pobocze.

Wychodzę i śmierdzi paliwem, prawa przednia opona cała mokra. Na odpalonym silniku otworzyłem maskę i zdjąłem osłonę - i dostałem po oczach ropą. Silnik cały zalany, aż właśnie ściekało na oponę. Masakra.

Ale ok - zgasiłem silnik, i sprawdzam czy nakrętka dokręcona - i była dokręcona, ale na siłę z naprawdę dużą siłą bojąc się, że coś ukręcę dokręciłem jeszcze z pół obrotu.
Odpalam silnik i ok nie leci. Dojechałem tą końcówkę trasy i też nie leci. Niby jest ok.

Jak myślicie, dlaczego się to rozszczelniło? Nic tam nie było grzebane. Jaki powinien być moment dokręcenia tych śrub?

Na wszelki wypadek od razu zamówiłem a aso nowy przewód, ale nie ma w kraju i 7-14 dni czekania.

PS, jak spojrzałem na wskazówkę od baku to spokojnie z 20 litrów poszło
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-11-14, 22:27   

Glac napisał/a:
Jak myślicie, dlaczego się to rozszczelniło? Nic tam nie było grzebane. Jaki powinien być moment dokręcenia tych śrub?
Zdarza się w dieslach ...zazwyczaj od wibracji. Dobrze, że zamówiłeś nowy, moment dokręcenia 30Nm.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-15, 08:17   

danishow, konkretnie i na temat - dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.