Autor |
Wiadomość |
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 07:16 [D3 06 4.2TDI
] Uszkodzony silnik
|
|
|
Witam wszystkich,
Proszę o Pomoc znawców jednostki;)
Zakupiłem A8 L 4.2 TDI z uszkodzonym silnikiem, a z relacji sprzedawcy wyglądało to następująco:
Silnik pracował nie równo i drgał (według mnie przeskoczył rozrząd) ale ten człowiek nim jeździł i jeździł aż do momentu zgaszenia silnika...teraz auto nie odpala.
Według poprzednika uszkodzona jest głowica i tłoki..
Kupiłem to auto z założeniem zakupu drugiego silnika ale może da się naprawić obecny?
Jakie mogą być koszty naprawy?? drugi silnik na allegro 10 tys
Co mogło w najgorszym wypadku ulec uszkodzeniu przy przeskoczeniu rozrządu?
Te silniki mają podobno bardzo dobrą opinie więc jak to się stało, że tu rozleciał się rozrząd...
Miałem wcześniej A8 4.0 TDI z ponad 300tys km przebiegiem i nic nie było słychać żeby łańcuch się odzywał;] |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-09-30, 09:04
|
|
|
trzeba rozebrać silnik i zobaczyć
Innej możliwości nie widzę |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 09:31
|
|
|
Auto ma 157000 km na wyświetlaczu i drewno jak jest bez najmniejszych rysek, fotel kierowcy ma bardzo delikatne ślady użytkowania ale to minimalne.
Mimo to dla mnie to jest o 100 tys do tyłu ;O Moje poprzednie a8 miało ponad 300 tyś i drewno też bez śladów tylko fotel kierowcy był trochę mocniej zużyty niż w obecnym. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-09-30, 11:13
|
|
|
monsterq napisał/a: | tylko fotel kierowcy był trochę mocniej zużyty niż w obecnym. |
Może poprzedni właściciel był cięższy ... , a może jak to u nas w kraju jest praktykowane , z przebiegu 1 miliona zrobią 198 tyś i jest git ;-)
Kilku kolegów ma tu autka z większymi przebiegami i co niektórzy nawet mają je podkręcone , ale nikt się nie skarżył na zerwany rozrząd w 4.2 .
Albo oni się nie chwalą , albo twój egzemplarz jest pechowy |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 11:20
|
|
|
Pytam o to ponieważ nawet z myślą o zakupie silnika z allegro mimo ich śmiesznej gwarancji bo 30 dniowej, mam obawy czy zakupiony silnik nie będzie miał problemów z rozrządem i czy on mi nie walnie po 31 dniach ;] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-30, 11:41
|
|
|
A czy w zakupionym silniku nie da się sprawdzić tego rozrządu? Obejrzeć jak wygląda a nawet wymienić? Przecie jest na wierzchu więc to łatwiejszy temat. Faktem jest że nie wiemy co wsadzamy zanim nie wsadzimy. |
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-09-30, 14:17
|
|
|
Masz rację Apophis i tak zrobię jak mówisz ;p |
|
|
|
|
|
|
|
genmaxiu
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: Luton
|
Wysłany: 2013-09-30, 14:38
|
|
|
No dziwne dziwne z tym rozrzadem, przeczytalem mnostwo o silniku 4.2 tdi zanim kupilem swoj samochod, nie doszukano sie wad, wrecz poprawiono wady rozrzadu, ktore wystepowaly w 4.0 tdi.
Widocznie pechowy czlek albo nie zalal silnika olejem:D |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2013-09-30, 18:28
|
|
|
Mój szef ma Q7 4.2 TDI z orygianlnym przebiegiem 86tys km, i padł mu silnik, przyczyną był lejący któryś wtrysk który wypalił dziurę w tłoku... Kupił drugi silnik używany, zrobił 2000km, i silnik padł przyczyna lejący wtryskiwacz, a miał być niby w 100% sprawny. Sądzi się teraz z gościem który sprzedał mu drugi motor... Mówi, że nigdy więcej V8 tdi... |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-09-30, 21:44
|
|
|
justinos1 napisał/a: | przyczyną był lejący któryś wtrysk który wypalił dziurę w tłoku... | dokładnie to się zdarza ale nie tylko w 4.2tdi... monsterq napisał/a: | Silnik pracował nie równo i drgał (według mnie przeskoczył rozrząd) ale ten człowiek nim jeździł i jeździł aż do momentu zgaszenia silnika...teraz auto nie odpala.
Według poprzednika uszkodzona jest głowica i tłoki.. |
przeskok o 1 ząb nie prowadzi do kolizji ale 2 już tak. jak silnik kręci a nie odpala sprawdź kompresje monsterq napisał/a: | Według poprzednika uszkodzona jest głowica i tłoki.. |
jak do tego doszedł? zdejmował czapke? do tego silnik trzeba wyjąć. genmaxiu napisał/a: | No dziwne dziwne z tym rozrzadem, przeczytalem mnostwo o silniku 4.2 tdi zanim kupilem swoj samochod, nie doszukano sie wad, wrecz poprawiono wady rozrzadu, ktore wystepowaly w 4.0 tdi.
| no nie dokońca... fakt konstrukcja jest inna ale nie wolna od wad. łańcuch jak to łańcuch zawsze się będzie rozciągał. Awarie napinaczy również się zdażają. Ba nawet kolektory ssące padają jak u poprzednika tylko w naprawie tańsze |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-02, 09:05
|
|
|
dziwna sprawa... kolego a jak kręcisz rozrusznikiem nie ma zadnych stuków? Może któraś panewka?
ps. jeżeli to nie tajemnica dużo kosztowało Cie auto z padniętym silnikiem ? :-> |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-02, 19:42
|
|
|
Skoro nie odpala, to moze sprawdzic kompresje? Przynajmniej bedzie wiadomo czy jest cos wart.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-10-02, 20:07 Re: Uszkodzony silnik
|
|
|
monsterq napisał/a: | Silnik pracował nie równo i drgał (według mnie przeskoczył rozrząd) ale ten człowiek nim jeździł i jeździł aż do momentu zgaszenia silnika...teraz auto nie odpala.
Według poprzednika uszkodzona jest głowica i tłoki.. |
To, że pracował nierówno, to niekoniecznie może być wina rozrządu, choć bywa. Skoro nie odpala, to coś na pewno jest na rzeczy. Po pierwsze primo proponuję podłączyć komputer i sprawdzić błędy - można znaleźć coś ciekawego (o ile nie zostały wykasowane). Skąd pewność że to rozrząd? Ale nawet jeśli, to nie uruchamiaj silnika. Wiem że to trudne, ale popróbuj pokręcić za wał korbowy. Tym sposobem sprawdzisz, czy wał się obraca, czy może jest tak zablokowany, że nawet rozrusznik nie da rady pokręcić. Jeśli dasz radę pokręcić, to warto zajrzeć w rozrząd - może jeszcze nie wszystko stracone. Jeśli nie pokręcisz, to nie ma innego wyjścia jak rwać czapy i ratować co się da. Kolejne próby uruchomienia to dalsze bicie tłoków itp. To tyle co mi przychodzi na myśl tak na chłopski rozum. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-03, 10:27
|
|
|
kolega ma rację, najlepiej jak rozbierzesz cały pas przedni i dostaniesz się do wału. Niestety roboty co nie miara, pokręcenie też nie będzie łatwe, ale może uda się coś zdiagnozować. Ale mimo wszystko w pierwszej kolejności podłącz kompa. |
|
|
|
|
|