Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2TDI ] Czy to moduł akumulatora?  
Autor Wiadomość
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-12-16, 12:34   [D3 05 4.2TDI ] Czy to moduł akumulatora?

Heja,
przed zimą zaniepokoiło mnie dzisiejsze zdarzenie. Ale po kolei. W piątek rano (po 2 tyg. postoju) samochód odpalił od strzała, trasa ponad 200 km. Sobota sporo odpaleń silnika, jazda po mieście ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Dzisiaj odpalam rano bez problemu. Po bardzo krótkiej trasie i półgodzinnym postoju silnik nie odpala. Ciężko kręcił - brak prądu (wyzerował się nawet zegarek). ALE w tych śmiesznych systemach pokazuje mi 100% naładowania akumulatora. Wcześniej przy problemach z rozruchem nawet na 3 klockach uruchamiał silnik, z tego wnioskuję, że działał. Akumulator ma ok. 1,5 roku Bosch. Pożyczając prąd (po ok. 5 min. ładowania innym samochodem) odpalił od strzała. Mam już kupować w ciemno inny moduł akumulatora czy macie inny pomysł.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-12-16, 17:33   

Skoro prądu nie ma ,a na MMI pokazuje 100% to najpierw naładowałbym aku prostownikiem i potem zakodować jako pełny ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-16, 19:20   

Sprawdź czy do klemy dochodzi cienki przewodzik (nie znam koloru). Możesz wykonać to co kolega wyżej pisał. Naładuj na full i zakoduj. Jeśli to nic nie da to szukaj uszkodzonego sterownika, który nie pozwala się autu uśpić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-12-16, 19:56   

Według mnie samochód usypia się. Pisałem wcześniej, że po 2 tyg. bez problemu odpalił. Chyba wiem, o który kabelek chodzi, odłączyłem go już dość dawno. Jak był podłączony po 3 dniach aku był opróżniony, teraz po 2, 3 tyg. odpala bez problemu. Podejrzewam, że moduł szwankuje. Dzisiaj prawie na pustym aku pokazywał 100% i podejrzewam, że to może być przyczyną braku ładowania aku. Mimo braku prądu system widzi aku jako naładowany.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-16, 20:14   

stan napisał/a:
Mimo braku prądu system widzi aku jako naładowany.


ten kabelek to nie jest zasilanie modułu ale próbnik napięcia - tak aby mierzyć
jak najdokładniej - dlatego jest bezposrednio do klemy podpiety...

dlaczego ci zjada jak jest podłączony.... nie wiem <hmm>
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Kisiel842 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3, A8 D4
Dołączył: 06 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: UK Lancashire
Wysłany: 2019-12-31, 17:09   

Witam.
Czy sa jakies bledy odnosnie zarzadzania energia lub cos co wskazywaloby na problem z modulem akumulatora (PM)?

Jaka jest pojemnosc Twojego akumulatora i czy ladoales go kiedykolwiek poza autem?

[ Dodano: 2019-12-31, 17:17 ]
Opowiem jak borykalem sie z moim aku w D3 bo powyzszy problem wyglada bardzo podobnie.
W prawdzie bylo to lato na Wegrzech wiec temperatury powietzra w nocy ok. 18'C a w dzien dobre 30'C w cieniu.
Akumulator jeszcze ori - 12 letni. Po trasie ok. 2.4K km wszystko ok, wskaznik na MMI pokazuje 100% jak zwykle zreszta.
Po kilkunastu krotkich przejazdach i wpuszczeniu dzieciakow do auta podczas jednej z wieczornych imprezek na drugi dzien samochod odmowil rozruchu - na MMI chyba bylo 10%. Wyciagnalem aku z auta i podlaczylem do starego ustrojstwa, ktore znalazlem w garazu tescia. Po calym dniu i nocy ladowania akumulator powedrowal spowrotem do auta po czym ladnie odpalil i wydawaloby sie wszystko OK.
Ale nie bylo, bo modul zarzadzania energia nie otrzymal informacji, ze bateria jest ponownie naladowana.
MMi pokazywalo 50% w porywach do 60% i po kilku dniach znowu pojawil sie problem z uruchomienim auta. Skusilem sie na odpalanie na "kable" ze skody z 45Ah akumulatorem co poskutkowalo ale na krotko bo na kolejny dzien auto nie zapalilo. Po ktoryms tam raze podczas rozruchu z pomoca drugiego auta silnik podczas rozruchu zaczal krecic delikatnie szybciej jednak nie odpalil.
Pojechalem do sklepu i kupilem akumulator o tych samych parametrach (VARTA 110Ah 850A) i po zainstalowaniu w aucie o dziwo samochod nie zapalil za to pieknie krecil, jak nigdy wczesniej. Po kilku probach zaniechalem dluzszego krecenia zeby nie zabic nowego aku i zaczelismy szukac kogos z vcds'em zeby przyjechal na adres i zakodowal nowy aku. Ciezko bylo ale sie udalo. Synek przyjechal podlaczyl, usiadlem kolo niego i gowno zobaczylem bo mial wszystko w jezyku wegierskim, ktorego jeszcze zbytnio nie ogarniam. Po wszystkim zapewnil, ze wszystko jest jak nalezy, bledy pokasowal zanim zdazylem zasugerowac zeby je zapisal a bylo ich tam cale stado. Skasowal 20.000Ft co bylo cos okolo 280PLN i pojechal w sina dal ;) a ja zostalem w sumie z niczym. Po dwoch dniach grzebania w elektryce samochodu, sprawdzaniu nawet pod wykladzina podlogi przeroznych przekaznikow, bezpiecznikow i kto wie co jeszcze tam bylo. W koncu otworzylem maske i zaczalem ogladac silnik. Pompa kreci, paliwo w filtrze i przewodach jest, odkrecam przewod od jednej z listw CR a tam sucho - zapowietrzyl sie skurwiel, ponad pol baku paliwa a on gdzies zalapal powietrze, dodam, ze zadnych wyciekow nie bylo. Poluzowalem przewody na listwach, zona zakrecila, ropa trysnela mi w ryj i zakrecilem przewody spowrotem.
powycieralem sie, maske, silnik i wszystko wkolo, pierdolnalem maska i powiedzialem VEGE (koniec). Poszedlem wziasc prysznic, zjadlem , usiadlem z tesciem na tarasie z zimnym browarem i tak patrzymy na te niemieckie cudo, tesciu pyta czy auto juz jest dobre a ja na to, ze nie wiem i zaraz sprawdze.
Wsiadam naciskam START i odpalil jak by nigdy nic <brawo>

To juz prawie poltora roku temu i dzisiaj moj "nowy" akumulator Varta znowu kuleje, rano nie chcial otworzyc bagaznika a na MMI 50% - dpala i wszystko dziala ale to nie jest normalne zachowanie tego auta. wszystko sie usypia po minucie czy dwoch i tylko kamera (videorejestrator) cos tam pompuje no ale chyba nie jest wstanie wyczerpac tak duzego aku przez noc czy dwie.

Tym razem bede ladowal akumulator w aucie, tak zeby PM mial informacje ile energii jest wladowane w aku i opisze moje spostrzezenia.
 
 
kifiu 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-08, 07:49   

To może i ja podepnę się pod temat. Otóż u mnie problem wygląda następująco: Aku przebadane na VAS 6161 - podaje że ok tylko żeby doładować. No więc dla kontroli drugi tester z obciążeniem - 12V spoczynkowe, 10,7V pod obciążeniem i trzyma prąd. Ładowanie aku na odpalonym silniku - 14,4V (zmierzone na aku). Brak jakichkolwiek błędów na VCDS, samochód się usypia po kilkudziesięciu sekundach - pobór prądu na poziomie 0,05 - 0,06A. A po nocy na MMI 5% aku, samochód odpala bez problemu. Wsiadam, jadę 8-9km do pracy - aku ładuje się od 70-80%. Akumulator Bosch S5 data produkcji 07.2017r. Może ktoś z Was ma jakieś podpowiedzi co jeszcze mogę sprawdzić i jak? bo już mnie to trochę irytuje... aha zapomniałem dodać że moduł aku z literką C, aku zakodowane po pełnym naładowaniu na prostowniku.
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-01-08, 13:13   

Najprawdopodobniej rozwiązałem mój problem kupując nowy aku. A jak do tego doszło? Otóż po nocnym ładowaniu (14 godz.) włożyłem wspaniałego boscha do innego mniejszego diesla. Odpalił bez problemu, dojechałem do sklepu z aku, gdzie wcześniej kupiłem aku koreański X-PRO 100ah (ma już 0,5 roku żywota w innym dieslu codziennie użytkowanym - nie ma lekko, odpalany czasami kilkanaście razy dziennie na krótkich trasach) i awaryjnie włożyłem do a8. Słuchajcie NOWY Bosch NIGDY TAK NIE KRĘCIŁ ROZRUSZNIKIEM (a nie był zakodowany, miał tylko jeden klocek w MMI). Chciałem więc do 4.2 tdi też kupić ale 110ah, niestety nie było. Ale sprawdziłem miernikiem (w sklepie) kondycję mojego wspaniałego boscha. Urządzenie wskazało prawie 700a - rada sprzedającego aku doładować i będzie dobrze (na 920 całkiem dobrze myślę sobie). Odpalam bez problemu (celowo nie włączyłem świateł) i jadę ok. 5 km do innego sklepu aku. Po rozmowie prawie zdecydowałem się na Tople 110ah ale myślę sobie sprawdzę jeszcze ofertę w kolejnym sklepie. Wracam a mój bosch odpalił tylko kontrolki w samochodzie, nie miał siły nawet ruszyć gorącego silnika. Wymontowałem go czym prędzej i wróciłem po Toplę. Po włożeniu do a8 zakodowałem jak Wartę, nic więcej nie zmieniałem i 3 tyg. bez problemu. Wniosek 1, mój subiektywny - "stary" bosch nie miał ochoty przyjmować już prądu (ani z a8 ani z volva). Wniosek 2, też subiektywny - jestem pod wrażeniem aku X-PRO, nawet jeśli posłuży tak długo (a właściwie tak krótko) to też warto.
Tylko ciągle mama zagadkę, dlaczego na boschu w MMI wskazywało na 100% naładowania a nie mógł ruszyć rozrusznikiem. Czy jest możliwe, że napięcie było prawidłowe a nie było prądu? Nie wiem czy to pytanie ma sens ale fizykiem nie jestem.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-08, 16:04   

mierzenie miernikiem napięcia nie jest do końca miarodajne, tu się przydaje
przyrząd który mierzy pod obciążeniem (kontrolowane zwarcie) wtedy widać do ilu spada...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2020-01-09, 20:34   

Ja tak zapobiegawczo wywaliłem telefon z podłokietnika, co prawda nie mam jeszcze tego problemu, ale patrząc na to jak tam stara bateria jest to może nie usypiać telefonu ciągle go doładowywując .
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
kifiu 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-10, 08:09   

Zostawię dla potomnych. Aku na żadnym testerze nie wykazywało uszkodzenia. Na VAS6161 wychodziło żeby doładować, na testerze obciążeniowym pod obciążeniem spadało do 10,7V i trzymało. Podpiąłem pod prostownik mikroprocesorowy i pokazało poziom naładowania 40% więc dawaj - ładujemy. Nagle po ok. 2-3 min. ładowania prądem 12A pokazało 95% ładowania i pobór spadł do 1,2A. Aku wywalone - kupiona nowa Varta Silver i wszystko śmiga aż miło....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.