Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Uszkodzony czujnik temperatury cieczy  
Autor Wiadomość
ulises 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 77
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2014-08-03, 19:39   [D3 03 4.2MPI ] Uszkodzony czujnik temperatury cieczy

Witam kolegów, mam uszkodzony czujnik temperatury cieczy w swoim D3 4.2. Co jakiś czas wywala na fisie problem z wodą i temp na zegarze sie w ogole nie podnosi, po kilku km wszystko rusza. Diagnoza stwierdza uszkodzony czujnik. Czy ktos moze podpowiedziec gdzie go szukac? Jakby był jakiś manual to też bym sie cieszył.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-04, 09:57   

Czujnik temperatury silnika znajduje sie na rurze wodnej z tylu silnika , ta rury laczy glowice
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-08-05, 16:49   

Jak uważasz, ale ja proponuję wymianę tegoż czujnika w serwisie. Nie jest drogo, natomiast dojście jest paskudne.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
ulises 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 77
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2014-08-05, 19:36   

Jutro pierwsze starcie troche sie pomecze :D
 
 
ulises 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 77
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2014-08-07, 20:35   

Czujnik wymieniony, poszło bez problemu <amasz>
 
 
Pedros615 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 38
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-22, 20:20   

Witam!
Podpinam się pod temat. Ostatnio mam sporo problemów z autkiem (Audi A8 D3 4.2MPI 2002r.). Po odpaleniu na benzynie nierówno chodził trzęsło autem i nie mógł wkręcić się na obroty (od 2 tys obrotów już było lepiej). Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu postawiłem autko na mrozie ok -4 stopnie i padającym śniegu. Postał ok 3h. Chciałem jechać do pracy odpaliłem przejechałem ok 300m i na fisie pojawił się wielki czerwony termometr wskazujący jakby przegrzanie płynu chłodniczego. Zatrzymałem się macha w górę płyn jest wentylatory chodzą na maxa mało nie odlecą :) . Zczytałem błędy i wyskoczył taki:
16500 - Engine Coolant Temp. sensor (G62) Implausible Signal
P0116 - 008 Implausible Signal.
Mam w związku z tym kilka pytań.
1) Czy czujnik temp mógł nawalać pomału mimo że pokazywał zawsze prawidłowo i mieć związek z problemami na benzynie opisane wyżej?
2) Czy przy wymianie tego czujnika trzeba spuszczać płyn chłodniczy?
3) Czy jeśli odepnę wtyczkę od starego czujnika i podepnę do nowego nie montując go w gnieździe (dla sprawdzenia czy jest uszkodzony czujnik czy wiązka elektryczna), następnie skasuje błędy i odpalę silnik to nie powinny chodzić wiatraki a jak włożę czujnik w gorącą wodę to powinny zastartować wiatraki. Czy może się mylę?
4) Jak zamontowany w gnieździe jest ten czujnik? Jak zdemontować stary?
Sporo pytań ale dla mnie dość istotne. Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Pedros615 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 38
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-19, 18:14   

Nikt nie odpowiedział ale udało się wymienić ten czujnik.
Spuściłem płyn chłodniczy. Czujnik zamontowany jest w gnieździe na wcisk i zabezpieczony zawleczką. Sama zawleczka łatwo wyszła (trzeba uważać żeby nie spadła na dół bo dodatkowa robota Nas czeka :) ), natomiast sam czujnik dość opornie wychodził i dodatkowo dość niewiele miejsca. Ale robota raczej prosta. Jak ktoś miałby pytania to może pomogę o ile pamięć mnie nie zawiedzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.