Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] czy mozna wyrzucic katalizatory z d3 ?  
Autor Wiadomość
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-05-29, 22:08   

Wojtec1987 napisał/a:
Wiem że są emulatory, czy zdadzą one egzamin bez katów ?
Raz działają ...raz nie. A dlaczemu chcesz pozbyć się katów?
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-05-29, 22:48   

Robiłem remont głowic, ponieważ auto się trzęsie, były zbyt duże różnice ciśnień, pm naprawie wróciły w okolice 11 barów, niestety auto nadal się trzęsie, przebieg to pół miliona i w silniku są przez cały czas błędy katów, lewa i prawa strona.Podejrzewam że mogą być zapchane.

Drugie pytanie,co zrobi auto jeżeli zamontujemy taki emulator

http://allegro.pl/emulato...6837584143.html

I zamkniemy całkowicie dopływ spalin ? Sterownik uzna że spaliny są czyste czy że np sondy nie działają ?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-05-30, 08:08   

Jak całkiem odetniesz sondy od spalin, to może wywalać błąd (brak aktywności), ale ten "emulator" można łatwo wyregulować tak, żeby było OK. Pieniądz śmieszny - nie zaszkodzi spróbować (możesz najpierw jedną stronę przetestować).
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-30, 09:38   

Też będę wyrzucał od siebie katy.
Mam fabryczne i najechane na nich już 417kkm i już czasem pojawia się błąd z nimi związany.
Szczegóły opiszę... jak zrobię <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-05-30, 15:34   

A co z tą śrubą w tym emulatorze, przecież od drgań, będzie się ona wykręcać, wkręcać, przykleić na klej do gwintów ?
 
 
sebaxll 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-06-05, 19:56   

No i mi również wywala błąd katalizatorow. Tzn za mały przepływ czyli jak by były przytkane i coś będę musiał z tym zrobić bo zaswieca mi sie czeck . I w związku z tym mam trzy pytania:
1.czy wstawienie emulgatora coś da skoro jest za mały przepływ?
2. Macie jakiś sprawdzony produkt tzn katalizator w przystępnej cenie który będzie normalnie funkcjonował?
3. Jak ogarnąć temat sond za katalizatorem w przypadku wyrzucenia katow i wstawienie strumienicy ?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2017-06-05, 23:18   

Czekam na wieści bo i ja myślę aby je zastąpić np. sportowymi.
_________________

 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-06-07, 23:14   

sebaxll napisał/a:
No i mi również wywala błąd katalizatorow. Tzn za mały przepływ czyli jak by były przytkane i coś będę musiał z tym zrobić bo zaswieca mi sie czeck . I w związku z tym mam trzy pytania:
1.czy wstawienie emulgatora coś da skoro jest za mały przepływ?
2. Macie jakiś sprawdzony produkt tzn katalizator w przystępnej cenie który będzie normalnie funkcjonował?
3. Jak ogarnąć temat sond za katalizatorem w przypadku wyrzucenia katow i wstawienie strumienicy ?
Z góry dzięki za podpowiedzi.



Jak brzmi dokładnie nazwa Twojego błędu ? Ja mam efektywność poniżej progu, jutro wstawiam emulator, na razie katy zostają.
 
 
sebaxll 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Chełm
Wysłany: 2017-06-08, 20:44   

Pokazuje że jest nieszczelność ukladu wydechowego, czyli roznice przeplywu miedzy jedną a druga sonda. Wnioskuje z tego że sa przypchane katalizatory i wyrzuca czeck na pulpicie. Ale nie jest zawsze to tylko jak jadę ze stalą prędkością przez dłuższy czas wtedy wyskakuje czeck.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-08, 21:15   

A ja właśnie odebrałem swoją czarnulę po operacji wywalenia fabrycznych katów i wstawieniu w ich miejsce katów sportowych.
Wrażenia?... Chyba mój wydech stał się bardziej soczysty co zresztą nie jest dziwne skoro moje katy mogły być już przytkane a te nowe są nie tylko nowe ale też o zwiększonym przepływie.

Błędów brak bo do drugich sond zostały zastosowane odpowiednie tulejki ale nawet gdyby czasem jakiś błąd się miał pojawić to i tak mnie to nie martwi, bo za jakiś czas modyfikacji ulegnie również soft mojego ECU i drugich sond już praktycznie u mnie nie będzie <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-08, 22:29   

Jakie tulejki? Wymiar. Napisz coś dla potomnych. Dostałeś jakieś wskazówki od wydechowców co do zmiany softu ecu? Może jakiś filmik z dźwiękiem Twojej 8?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-09, 09:51   

uzlik napisał/a:
Jakie tulejki? Wymiar. Napisz coś dla potomnych.

Tulejki dystansujące i ograniczające przypływ spalin przez drugie sondy.
Wymiary?... nie wymiarowałem i nie miałem jeszcze okazji tego wymiarować.
Przy okazji tych prac zmieniłem również elastyczne łączniki wydechu, ponownie - stare były już lekko poszarpane i wprawdzie można było jeszcze na nich jeździć ale zrobiłem to od razu bo nie mam ochoty wracać do tematu za następne 2-3 miesiące.

Całość prac wykonała dla mnie firma EL-TEC - po raz któryś z rzędu zresztą bo przecież cały mój wydech, pod mój projekt, wykonywali również oni <hihi>

uzlik napisał/a:
Dostałeś jakieś wskazówki od wydechowców co do zmiany softu ecu?

Ale ja to właściwie nie potrzebuję żadnych wskazówek - wiem dobrze co chcę osiągnąć.
Wywalenie sond to tylko jeden z elementów prac nad ECU.
Soft ogarnie mój kolega który siedzi w tej branży już od lat ale to to pewnie dopiero pod koniec czerwca jak ogarnę kilka innych rzeczy po drodze :)
Na razie to zmieniam przepływkę na nową i jadę ponownie na hamownię - ciekawe co mi teraz wypluje <hmm>

uzlik napisał/a:
Może jakiś filmik z dźwiękiem Twojej 8?

Filmik wrzucałem jakiś czas temu ale to jeszcze przed zmianą katów: https://www.facebook.com/...03664279672533/

Po zmianie katów nagrań żadnych nie mam ale wielkich zmian nie odnotowałem poza tym, że wg. mnie zrobił się bardziej soczysty, donośny. W okolicy samych katów dźwiękowo nic szczególnego się nie zmieniło zresztą nie ma co tam dudnić czy brzęczeć bo przecież katalizatory są a mój wydech jest pełny - nic z niego nie wycinałem a tylko kompleksowo przerobiłem <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-06-09, 10:06   

A wiesz jakiej firmy katy Ci wstawili ? Bo samo słowo sportowe nie mówi za dużo 😊

A co do tulejek, to zapewne są to te tak zwane emulatory.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-06-09, 10:21   

Wojtec1987 napisał/a:
A wiesz jakiej firmy katy Ci wstawili ? Bo samo słowo sportowe nie mówi za dużo 😊

Własne.

Wojtec1987 napisał/a:
A co do tulejek, to zapewne są to te tak zwane emulatory.

Jakie znowu "emulatory"?
W necie pełno takich pierdół piszą ale co to ma wspólnego z emulatorem w pełnym znaczeniu tego słowa?
Przecież to zwykła rurka wstawiona pod odpowiednim kątem i właściwie przytkana tak aby druga sonda nie znajdowała się w głównym strumieniu spalin.
Tam się nic nie emuluje - sonda czyta szczątkowe ilości spalin i tyle.

A jak będzie soft to też będzie to soft w pełnym znaczeniu tego słowa a nie jakiś "emulator" wpięty we wtyczkę sondy <hihi>
Jak pójdę krok dalej to dopiszę ale to pewnikiem już w temacie swojego auta :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-06-09, 11:45   

FOSS napisał/a:

Jakie znowu "emulatory"?
W necie pełno takich pierdół piszą ale co to ma wspólnego z emulatorem w pełnym znaczeniu tego słowa?
Przecież to zwykła rurka wstawiona pod odpowiednim kątem i właściwie przytkana tak aby druga sonda nie znajdowała się w głównym strumieniu spalin.
Tam się nic nie emuluje - sonda czyta szczątkowe ilości spalin i tyle.


Przecież wiem, dlatego napisałem tak zwane ...........
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.