Autor |
Wiadomość |
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-04-03, 17:47 [D3 preFL ALL
] Pożar z okolic filtra kabinowego.
|
|
|
Witam. Nigdy nie przypuszczałem że kiedy kolwiek będę musiał biegać z gaśnicą i gasić auto. A już tym bardziej nigdy nie przyszło mi przez myśl że będę gasił swoje auto.
Sprzątałem auto pod maską w sensie psikałem sprężonym powietrzem by je trochę "odkurzyć". Zamknąłem maskę jeszcze coś się kręciłem obok auta i zacząłem czuć spaleniznę. Wsiadam do auta a spod maski z podszybia zaczyna lecieć biały dym. Otwieram maskę nie widzę nic prócz dymu dochodzacego z obudowy z podszybia. Ściągam obie maskownice podszybia i dalej nie widzę źródła dymu. Ściągam obudowę filtra kabinowego a tam kłęby białego dymu. Dmuchając by szybko zlokalizować żródło dymu tym samym wzniecając bardziej ogień zobaczyłem że żarzy się wiązka zaraz nad wtyczką
Zanim poszedłem do bagażnika po gaśnice i wróciłem to już to miejsce paliło się żywym ogniem. Prócz spalonej wtyczki widocznej na fotce i wiązki której widać same druty kabli bez izolacji nadpaliła się a raczej stopiła się także klapka zamykająca obieg zamknięty powietrza
Wszystko to zaczęło się przed moją pracą. Gdybym nie kręcił się obok auta to pewnie rano po powrocie z pracy zastał bym zwłaszcza.
Oczywiście wyłączyłem z pozycji MMI solar dach i podłączyłem akumulator.
Co mogło spowodować takie spustoszenia?
Od czego jest ta wtyczka i w co jest wpięta?
Jak ogarnąć wiązkę z wtyczką która to wtyczka już do niczego się nie nadaje? |
|
|
|
|
|
|
|
szik
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 /A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-04-03, 18:30
|
|
|
wtyczka to zasilanie z kabiny kupisz używaną z opornikiem
tak się czasami palą było na forum |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-04-03, 19:11
|
|
|
Ale to nie tylko z samej wtyczki zostały zgliszcza ale i kable z 10cm od tej wtyczki jak widać na foto zostały pozbawione izolacji w wyniku nadpalenia więc i wiązka by musiała być albo wymieniona cała i klub częściowo albo uciąć do jakiegoś momentu i doszukiwać nową wiązkę z wtyczką. Pytanie co spowodowało zwarcie, coś musi być tego przyczyną.
To te resztki wiązki są od wentylatora dmuchawy czy one idą gdzieś do wnętrza kabiny?? Na allegro takiej wiązki nie mogę znależć...
quote]wtyczka to zasilanie z kabiny kupisz używaną z opornikiem
tak się czasami palą było na forum[/quote]
Jak możesz kolego "szik" to zdarzyć linkiem na ten temat bo szukam ale znależć nie mogę. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-04-03, 20:03
|
|
|
Nie wiem jak bardzo w głąb instalacji nagrzał się kabel pokazany z wtyczką na rysunku
[ Dodano: 2019-04-03, 21:35 ]
Który bezpiecznik i gdzie on jest odpowiada za dmuchawę i wszystko z t6m związanę by np wyjąć go i dojechać do domu w razie gdyby te kable z wiązki która jest spalona sięstykały i by znowu zwarcia nie robiło. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-04, 15:53
|
|
|
zobacz deska strona pasażera na nalepke chyba nr 44 - 30A
tam dochodzi też plus z szybra i to faktycznie nie jest zabezpieczone bezpiecznikiem...
chyba że solar/jego przetwornica ma coś w sobie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-04-06, 20:25
|
|
|
A może jakiś przekaźnik steruje lub jakiś moduł tą dmuchawą i on jest trafiony
Opornica jak widać poszła z dymem, ale pytanie dlaczego. Czy opornica sama w sobie była np uszkodzona lub coś innego.
Boję się że jak założę nową opornicę nie używkę to szlag ją tak samo trafi.
Kolejna kwestia, wtyczki 4ro pinowej wpinanej w opornicę. Nie wiem jak rozwiązać ten temat. Najrozsądniej było by wymienić całą wiązkę nagrzewnicy. Ale by ją wymienić trzeba wymontować całą nagrzewnicę, a to jest dewastacja pewnie połowę auta... Chyba że uciąć do pewnego momentu starą wiązkę, i dosztukować nową wiązkę uciętą z kompletnej. Tylko jak je połączyć by połączenie było pewne i bez strat mocy czy też grzania, wiadomo jest lutowanie, jakieś szybkozłączki itd, co będzie najlepiej? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-06, 20:57
|
|
|
skręcenie + lutowanie to koniecznie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
|