Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] BRC zalozylem, teraz prosze o rade  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-01-12, 11:44   

FOSS napisał/a:


A co u ciebie się dzieje, że się przełącza na PB nie wiem... pewnie coś jest nie tak... ale ja nie wiem, nie znam się <hihi>

A ja trójnik z czujnikiem temperatury mam na podszybiu, na powrocie z reduktora - to z komory silnika raczej niewiele tego ciepła idzie.


Co u mnie się dzieje to ja wiem temp lpg spada poniżej 5st co świadczy o tym że twin nie nadąża ogrzać gazu, chociaż ,,wymiennik" ma 80 st.

To że u ciebie podczas dynamicznej jazdy jest ok to dobrze (może masz min temp gazu 0st ustawioną), u mnie też jest dobrze podczas ,,dynamicznej" normalnej jazdy. niestety czerwone pole obrotomierza przez dłuższy czas powoduje taki pobór LPG że twin sobie nie radzi termicznie (no i spada ponizej 5st) pewnie jak bym ustawił min temp LPG nna 0st to teżby było dobrze. Tylko jak to mówią przy 5st LPG lotne nie jest lotne. Co do wpięcia reduktora w układ grzewczy to mam go wpiętego pod obwód nagrzewnicy (nagrzewa się dobrze, co widać po temp reduktora) a reduktor zamocowany pomiedzy miarką oleju a zbiorniczkiem wspomagania obok.
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-12, 19:18   

Tak w dużym skrócie, nie ma znaczenia jak jest temperatura gazu w butli !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
gwiktor02 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-12, 23:30   

danishow napisał/a:
Tak w dużym skrócie, nie ma znaczenia jak jest temperatura gazu w butli !


Uzasadnij w takim razie 😎
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-01-13, 06:16   

bo gaz jest w postaci cieczy i przy jego rozprężeniu i tak potrzeba sporo ciepła aby było dobrze .
Jeśli już to skład gazu ma tutaj więcej do powiedzenia .
Co do moich 20 chyba logiczne jest że powiedzmy garnuszek ciekłego gazu a dwa garnuszki trzeba lepiej ogrzać .
Przy dość niskim pułapie trzeba zdawać sobie sprawę .
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-01-13, 12:41   

Ciepło parowania LPG to będzie ze 420 kJ/Kg
Ciepło właściwe to średnio ze 2,3 kJ/Kg

Czyli zmiana temperatury w butli o 20 stopni w dół spowoduje konieczność doprowadzenia 46 kJ więcej - czyli ok 11% więcej.

Problemem jest spadek ciśnienia gazu w butli. Jeśli są problemu z przepływem płynnego LPG to coraz mniejsze ciśnienie słabiej go wypycha.
http://www.greengas.pl/in...-nasycenia.html
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
gwiktor02 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-13, 15:00   

Gdy nie bierzemy pod uwagę aspektu ciśnienia gazu - mało wydajne reduktory powodują problemy nawet w ciepłe dni.

Skupmy się na sytuacji że przy 10 stopniach na plusie auto smiga idealnie dawki idealne cisnienie w normie temp w butli 10stopni.

Teraz temp na zewnatrz jest -15 w butli -15 to logiczne po pierwsze ze potrzeba wiekszej ilosci energii oraz czasu do ogrzania gazu. Przy dużym przepływie gazu reduktor nie nadąża ogrzać i są problemy.

Też nie jestem specjalista paietam swoj problem i poporstu widzę że po przepięciu wody przez zakład z równoległego z nagrzewnic, na szeregowe nie wiem szczerze gdzie już nie mam problemów.

Zaznaczam że nie posiadam dotrysku gazu, mam te 2 reduktory teretycznie do 190km jeden, nie mam włączonego dotrysku benzyny.


Ktoś poruszył temat, że na benzyne się nie przełącza, a innym ciągle. Przełączenie może być spowodowane nawet samym ustawieniem w programie. Jednemu temp spranie do plus 5 i już jedzie na PB, u mnie przy palowaniu potrafi spać chwilowo poniżej 0 jednak zaraz wraca na plus.

Znawcą nie jestem podchodzę logicznie do problemu. Życzę wam uporania z problemem i bezawaryjnej tańszej jazdy :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-01-13, 21:55   

kolego sterowniki niektóre tak jak brc potrafią bez wiedzy pobierać paliwo z baku
centralka sygnalizuje lpg :]

gaz to mieszanina propan-butan i procent niekiedy bywa nie taki jak trzeba albo tak zwany gaz zimowy on powodować może pewne zamieszania
 
 
gwiktor02 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-13, 22:03   

pepi napisał/a:
kolego sterowniki niektóre tak jak brc potrafią bez wiedzy pobierać paliwo z baku
centralka sygnalizuje lpg :]

gaz to mieszanina propan-butan i procent niekiedy bywa nie taki jak trzeba albo tak zwany gaz zimowy on powodować może pewne zamieszania


Nie opieram się na wskazaniach centrali, zainwestowane w kabel i dotrysk paliwa mam wyłączony. Jak gazownik powie Ci że nie masz dotrysku a nie sprawdzisz, to jest dokładnie jak mówisz.

I nie jestem obrońca brc bo wiem że na forach trwa o to wojna 😎

A gaz mam tak ustawiony że jak miałem problemy wypadało zaplonu aż odlanczalo cylindry a nie wskoczył na Pb .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.