Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-01-12, 11:44
|
|
|
FOSS napisał/a: |
A co u ciebie się dzieje, że się przełącza na PB nie wiem... pewnie coś jest nie tak... ale ja nie wiem, nie znam się
A ja trójnik z czujnikiem temperatury mam na podszybiu, na powrocie z reduktora - to z komory silnika raczej niewiele tego ciepła idzie. |
Co u mnie się dzieje to ja wiem temp lpg spada poniżej 5st co świadczy o tym że twin nie nadąża ogrzać gazu, chociaż ,,wymiennik" ma 80 st.
To że u ciebie podczas dynamicznej jazdy jest ok to dobrze (może masz min temp gazu 0st ustawioną), u mnie też jest dobrze podczas ,,dynamicznej" normalnej jazdy. niestety czerwone pole obrotomierza przez dłuższy czas powoduje taki pobór LPG że twin sobie nie radzi termicznie (no i spada ponizej 5st) pewnie jak bym ustawił min temp LPG nna 0st to teżby było dobrze. Tylko jak to mówią przy 5st LPG lotne nie jest lotne. Co do wpięcia reduktora w układ grzewczy to mam go wpiętego pod obwód nagrzewnicy (nagrzewa się dobrze, co widać po temp reduktora) a reduktor zamocowany pomiedzy miarką oleju a zbiorniczkiem wspomagania obok. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-12, 19:18
|
|
|
Tak w dużym skrócie, nie ma znaczenia jak jest temperatura gazu w butli ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-12, 23:30
|
|
|
danishow napisał/a: | Tak w dużym skrócie, nie ma znaczenia jak jest temperatura gazu w butli ! |
Uzasadnij w takim razie 😎 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-01-13, 06:16
|
|
|
bo gaz jest w postaci cieczy i przy jego rozprężeniu i tak potrzeba sporo ciepła aby było dobrze .
Jeśli już to skład gazu ma tutaj więcej do powiedzenia .
Co do moich 20 chyba logiczne jest że powiedzmy garnuszek ciekłego gazu a dwa garnuszki trzeba lepiej ogrzać .
Przy dość niskim pułapie trzeba zdawać sobie sprawę . |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-01-13, 12:41
|
|
|
Ciepło parowania LPG to będzie ze 420 kJ/Kg
Ciepło właściwe to średnio ze 2,3 kJ/Kg
Czyli zmiana temperatury w butli o 20 stopni w dół spowoduje konieczność doprowadzenia 46 kJ więcej - czyli ok 11% więcej.
Problemem jest spadek ciśnienia gazu w butli. Jeśli są problemu z przepływem płynnego LPG to coraz mniejsze ciśnienie słabiej go wypycha.
http://www.greengas.pl/in...-nasycenia.html |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-13, 15:00
|
|
|
Gdy nie bierzemy pod uwagę aspektu ciśnienia gazu - mało wydajne reduktory powodują problemy nawet w ciepłe dni.
Skupmy się na sytuacji że przy 10 stopniach na plusie auto smiga idealnie dawki idealne cisnienie w normie temp w butli 10stopni.
Teraz temp na zewnatrz jest -15 w butli -15 to logiczne po pierwsze ze potrzeba wiekszej ilosci energii oraz czasu do ogrzania gazu. Przy dużym przepływie gazu reduktor nie nadąża ogrzać i są problemy.
Też nie jestem specjalista paietam swoj problem i poporstu widzę że po przepięciu wody przez zakład z równoległego z nagrzewnic, na szeregowe nie wiem szczerze gdzie już nie mam problemów.
Zaznaczam że nie posiadam dotrysku gazu, mam te 2 reduktory teretycznie do 190km jeden, nie mam włączonego dotrysku benzyny.
Ktoś poruszył temat, że na benzyne się nie przełącza, a innym ciągle. Przełączenie może być spowodowane nawet samym ustawieniem w programie. Jednemu temp spranie do plus 5 i już jedzie na PB, u mnie przy palowaniu potrafi spać chwilowo poniżej 0 jednak zaraz wraca na plus.
Znawcą nie jestem podchodzę logicznie do problemu. Życzę wam uporania z problemem i bezawaryjnej tańszej jazdy |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-01-13, 21:55
|
|
|
kolego sterowniki niektóre tak jak brc potrafią bez wiedzy pobierać paliwo z baku
centralka sygnalizuje lpg
gaz to mieszanina propan-butan i procent niekiedy bywa nie taki jak trzeba albo tak zwany gaz zimowy on powodować może pewne zamieszania |
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-13, 22:03
|
|
|
pepi napisał/a: | kolego sterowniki niektóre tak jak brc potrafią bez wiedzy pobierać paliwo z baku
centralka sygnalizuje lpg
gaz to mieszanina propan-butan i procent niekiedy bywa nie taki jak trzeba albo tak zwany gaz zimowy on powodować może pewne zamieszania |
Nie opieram się na wskazaniach centrali, zainwestowane w kabel i dotrysk paliwa mam wyłączony. Jak gazownik powie Ci że nie masz dotrysku a nie sprawdzisz, to jest dokładnie jak mówisz.
I nie jestem obrońca brc bo wiem że na forach trwa o to wojna 😎
A gaz mam tak ustawiony że jak miałem problemy wypadało zaplonu aż odlanczalo cylindry a nie wskoczył na Pb . |
|
|
|
|
|
|
|
|