Autor |
Wiadomość |
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-01, 07:35
|
|
|
Polecany na forum tzn ?
Jeżeli nie ogarnie mi tego auta gazownik z Siedlec, będę zmuszony wyruszyć w Polskę, bo na prawdę nie chcę się z tym autem rozstawać ;(
Kogo polecacie ? |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-01, 08:11 Re: Problem z moca A8 na PB oraz na LPG -
|
|
|
shark5856 napisał/a: | Gaz do regulacji.. Pierwszy gazownik niby gaz wyregulował. Jednak od pierwszego wduszenia gazu czuć, że auto nie ma takiej mocy jak miało.. Zawróciłem się, przedstawiam sprawę, gość podpina pod komputer i mówi, że mapy się pokrywają z tymi na benzynie i z jego strony jest wszystko ok. |
Dobry spec. Ciekawe czy skasował korekty benzynowe (i sprawdził, czy są właściwe), zebrał mapę benzyny i dopiero ustawiał LPG...
shark5856 napisał/a: | Moc na benzynie pogorszyła się o 50% i teraz czy PB czy LPG to jeden i ten sam syf.. |
I znowu: jakie są korekty? Źle ustawiony gaz ma wpływ na jazdę na benzynie (przynajmniej na krótkich odcinkach po przełączeniu).
shark5856 napisał/a: | Auto cięzko odpala.. za 3 razem i to muszę trzymać zeby dłuzej krecił |
Tu również przyczyną może być źle ustawiony gaz lub usterka reduktora/wtrysków gazowych. |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-01, 08:17
|
|
|
Niestety nie powiem Ci tego... Tak jak mówiłem 6 września jadę do polecanego gościa z Siedlec. Daleki kumpel miał niemalże identyczne objawy jak u mnie z Nissanem Murano 5.7l. Też objeździł sporo mechaników i jeden zwalał na benzynę, że to cewki - moduły, świece, może przewody itd dalej.. Pojechał do tego gazownika z SDL i okazało się, że ten gaz popierdzielił pracę benzyny, po prostu rozregulowując komputer silnika;p
EDIT :
No właśnie teraz jak już tak 2 dni jeździłem na benzynie ( bo teraz stoi w serwisie z rozrządem) to auto jakby się trochę poprawiło, ma ciąg i czuć tę moc ale bez hamownii i tak się nie obejdzie |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-01, 08:22
|
|
|
Wystarczy wgląd w VAGa - stan rozrządu i korekt da informację o ogólnym stanie silnika. Zakładając, że na benzynie jest wszystko OK, to ECU i tak potrzebuje trochę czasu, żeby zbić to, co nabiło się podczas jazdy na gazie. Można to zrobić od razu VAGiem (kasowanie błędów kasuje korekty). |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-01, 08:23
|
|
|
ale mówisz o kasowaniu błędów w silniku ? sterownik 01.. I to niby czyści ECU ?
A czy Waszym zdaniem od 0 do 100 opóźnienie w czasie o sekundę jest powodem do zmartwienia się ? Bo jak dla mnie to chyba raczej tak ;D i to mówię o efekcie na PB |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-01, 09:29
|
|
|
Tak, kasowanie błędów w silniku (nawet jak ich nie ma) kasuje korekty. Przed skasowaniem zerknij na grupę 032. Po skasowaniu powinny być tam same zera. Do takich zastosowań można używać również ELM327 na bluetooth.
Sekunda różnicy do setki to nie dużo, ale pomiaru należałoby dokonać przy użyciu czegoś innego niż stoper i prędkościomierz. No i na pewno nie jeden raz. |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-01, 09:51
|
|
|
O proszę w takim razie dzisiaj jak odbiorę autko to na pewno skasuję błędyu i odczytam kanał 32.
Oczywiście co od serwisu to miałem chwilę zaćmienia. Wiadomo, że chodzi o sympatyka A8 FOSS ;] |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-01, 21:12
|
|
|
shark - spec z Siedlec to chodzi Ci o Marcina Kowalskiego ? Bo jak tak to ja u niego byłem kilka razy z gazem, polecam gościa |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-01, 21:23
|
|
|
Zobaczcie jak serwis ustawił rozrząd ;D kwota 450zł
reklamować ?
Gunner - tak dokładnie do niego stronka na face ; https://www.facebook.com/...=message_bubble
Mam kurna mały problem ... w vcds na kanale 01 błędów zero.. a auto jak przelacze na D badz R trzęsie się jakby znowu było wypadanie zapłonów.. Mowimy o benzynie...
aaa.. i wogóle mam dziwne wrażenie, auto chodzi na benzynie wyłączony mam gaz z przycisku a jak maskę podniosę to słyszę jak chodzą wtryski od gazu... ;/ |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-02, 03:55
|
|
|
Masz ten rozrząd na granicy normy-szeryf mi lepiej ustawił bez zwalania ryjka |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-02, 06:29
|
|
|
Te korekty to chwilę po skasowaniu? Pojeździj trochę na benzynie i sprawdź znowu. |
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-02, 07:23
|
|
|
Mi też ponoć ryja nie zdejmowali ;/ ale 450 zł za robotę wzięli.. pójdę do nich i niech poprawiają.
Te korekty są na chwile po skasowaniu.. Czyli mam rozumieć, że najpierw trzeba trochę pojeździć a później sprawdzić rozrząd ? |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-02, 07:24
|
|
|
Rozrząd się nie zmieni po jeździe, ale korekty tak. Ile było przed skasowaniem w grupie 032? |
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-02, 07:34
|
|
|
Kurna nie zrobiłem fotki
lece z pamięci :
Adaption Idle Bank 1 Sensor 1 : 8.7%
Adaption Partial Bank 1 Sensor 1 : 4,6%
Adaption Idle Bank 2 Sensor 1 : - 7,5%
Adaption Partial Bank 2 Sensor 1 : nie pamiętam ;] |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-02, 07:39
|
|
|
Szału nie ma. Tak jak pisałem - pojeździj jakiś czas na benzynie i sprawdź ponownie grupę 032.
Co do wtrysków gazowych - raczej mało prawdopodobne. Poza tym często gazowe są cichsze niż benzynowe, więc łatwo pomylić. Gaz można dość łatwo wykluczyć, tylko trzeba kilka rzeczy zrobić. |
|
|
|
|
|