Autor |
Wiadomość |
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-08, 11:01
|
|
|
Zastanawia mnie czemu przed pojechaniem do tego gazownika samochód chodził na 85% sowjej mocy i miał tylko losowe wypadanie zapłonów na losowo wybranych cylindrach.. Po odebraniu od niego tego samochodu, auto od razu kulało i to masakrycznie poza tym mocy w ogóle nie miał i czuć nie równa pracę silnika na tyle ze podczas dodawania gazu jakby kopał mnie ktoś jednostajnie w dupe... kontrolka EPC i CHECK odrazu na fisie po odpaleniu.. I błędy te co pisałem wyżej zwiazane tylko z 2 cylindrem..
Facet twierdził, że podłączył przewod od zaworu EGR. i Co ? Nagła taka zmiana pracy silnika.. ? Moc to ma taka, że kur... maluch by mnie wyprzedził... Może odłączyć ten przewód ? |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-09-08, 13:41
|
|
|
shark5856 napisał/a: | Facet twierdził, że podłączył przewod od zaworu EGR. i Co ? Nagła taka zmiana pracy silnika.. ? |
To po pierwsze nie egr. Kowala tam masz. TO są zawory kombinowane od sai i to działa po uruchomieniu zimnego silnika.
shark5856 napisał/a: | Może odłączyć ten przewód ? |
Zostaw, jeśli układ sai jest niesprawny to wywala czeka i błąd typu niewystarczający przepływ. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-08, 14:12
|
|
|
Ja również uważam, że powinien na to spojrzeć ktoś inny. Na pewno trzeba zweryfikować pomiar sprężania. |
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-08, 14:51
|
|
|
Ok w takim razie na piątęk umówię się z serwisem i zobaczymy co to wyjdzie dalej..
A odnośnie silnika, poradzicie jak szukać gdzie szukać na co zwrocić uwagę itp itd podczas kupna drugiego używanego ? |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-08, 16:23
|
|
|
Z ciekawości sprawdziłem na dostępnośc silników allegro do d3 i troche jest tego. Np w chełmie masz jeden co jeszcze w samochodzie siedzi. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-08, 19:17
|
|
|
Dzięki za informacje. Przy zakupie bede na to zwracał uwagę. Dużo osób ostrzega mnie żeby kupować silnik który jeździł na benzynie. I Wogole ze w tych silnikach jest jakiś silikat i ze te silniki nienadają sie do LPG.. Mam mieszane uczucia czy zakładać w nim gaz ten co mam czy jednak zrzucić go...
Kolego widziałem za 4 tys w aucie. Plus przekładka za 1800zl wiec wydać 6 tys to nie ma takiej tragedii. Ale mimo wszystko musze kase nazbierać :-) |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-08, 19:41
|
|
|
Tuleje są z alusilu, ale co to ma do rzeczy w kwestii lpg? Mnóstwo audic lata na gazie i tuleje cylindrów to chyba ostatnia rzecz, którą gaz może zniszczyć. Chyba że jeździ non stop na ubogo, ale to jakiś rzeźnik musiałby być.
Z wymianą silnika się wstrzymaj - dokończ diagnostykę. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-08, 20:16
|
|
|
Tak z ciekawości ile masz przebiegu, że kompresja u Ciebie kuleje? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-09-08, 20:34
|
|
|
Ile to pewnie sam nie wie, bo rzadko kto ma pełną historię i jest pewny na 100% przebiegu...:/ Ja w moje 160 tys też nie wierzę |
|
|
|
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-08, 21:36
|
|
|
Odnośnie tego silikatu, to mowil mi to koleś za Siedlcami który jest mega ogarnięty w temacie silników i skrzyń automatycznych. Wchodzi sie do niego i na wejściu ma 20 silników wyjętych.. A na blacie miał rozebranych kilka.. Ludzie same pozytywy mówią o nim.
Co do przebiegu. Jestem pewny na 99%. Auto w 2011r miało 220 tys sprowadzone do polski z Niemiec. Cofnęli mu licznik i jak kupiłem w 2016r to miał i ma 245 tys. Licznik cofnięty ma około 60-70 tys km w związku z tym myśle ze ma ok 320 tys. Ocena powstała w oparciu o serwis ASO No i po stanie faktycznym wnętrza auta. Jak na a8 to raczej nie dużo..
[ Dodano: 2016-09-08, 22:39 ]
krisker, każesz wstrzymać sie z wymiana silnika.. Diagnostykę zrobię owszem. Ale juz nie wiem czego mam robić... Aaaa i powiedzcie mi jak poprawnie powinny działać gruszki ? Bo u mnie nie ma reakcji a po dodaniu gazu puchną.. |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-08, 21:40
|
|
|
Niedużo, tyle tylko że nigdy nie dowiesz się jak auto było traktowane przez poprzednich właścicieli. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-09, 06:34
|
|
|
shark5856, pierwsza rzecz do sprawdzenia, to ponowny pomiar ciśnienia sprężania w innym warsztacie. Gruszki pracują Ci prawidłowo - po odpaleniu obie zassane, powyżej bodajże 4000 odpuszcza jedna, a nieco później druga. Konkretnych wartości obrotów nie jestem pewien. |
|
|
|
|
shark5856
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 107 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-09, 07:03
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Niedużo, tyle tylko że nigdy nie dowiesz się jak auto było traktowane przez poprzednich właścicieli. |
dokładnie... ;(
[ Dodano: 2016-09-09, 08:03 ]
krisker napisał/a: | shark5856, pierwsza rzecz do sprawdzenia, to ponowny pomiar ciśnienia sprężania w innym warsztacie. Gruszki pracują Ci prawidłowo - po odpaleniu obie zassane, powyżej bodajże 4000 odpuszcza jedna, a nieco później druga. Konkretnych wartości obrotów nie jestem pewien. |
odnośnie gruszek - prawdopodobnie po odpaleniu jest zero reakcji.. Dopiero puchną obydwie po dodaniu mocnego gazu.. |
_________________ Pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|