Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problem z mocą na PB oraz na LPG  
Autor Wiadomość
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 107
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-08, 11:01   

Zastanawia mnie czemu przed pojechaniem do tego gazownika samochód chodził na 85% sowjej mocy i miał tylko losowe wypadanie zapłonów na losowo wybranych cylindrach.. Po odebraniu od niego tego samochodu, auto od razu kulało i to masakrycznie poza tym mocy w ogóle nie miał i czuć nie równa pracę silnika na tyle ze podczas dodawania gazu jakby kopał mnie ktoś jednostajnie w dupe... kontrolka EPC i CHECK odrazu na fisie po odpaleniu.. I błędy te co pisałem wyżej zwiazane tylko z 2 cylindrem..

Facet twierdził, że podłączył przewod od zaworu EGR. i Co ? Nagła taka zmiana pracy silnika.. ? Moc to ma taka, że kur... maluch by mnie wyprzedził... Może odłączyć ten przewód ?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-09-08, 13:41   

shark5856 napisał/a:
Facet twierdził, że podłączył przewod od zaworu EGR. i Co ? Nagła taka zmiana pracy silnika.. ?

To po pierwsze nie egr. Kowala tam masz. TO są zawory kombinowane od sai i to działa po uruchomieniu zimnego silnika.

shark5856 napisał/a:
Może odłączyć ten przewód ?

Zostaw, jeśli układ sai jest niesprawny to wywala czeka i błąd typu niewystarczający przepływ.
_________________
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-08, 14:12   

Ja również uważam, że powinien na to spojrzeć ktoś inny. Na pewno trzeba zweryfikować pomiar sprężania.
 
 
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 107
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-08, 14:51   

Ok w takim razie na piątęk umówię się z serwisem i zobaczymy co to wyjdzie dalej..

A odnośnie silnika, poradzicie jak szukać gdzie szukać na co zwrocić uwagę itp itd podczas kupna drugiego używanego ?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-09-08, 14:54   

Podczas kupowania innego silnika zwracamy uwagę na:

1. fizyczne uszkodzenia
2. wycieki płynów
3. sprawdzamy ciśnienie sprężania na cylindrach
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-08, 16:23   

Z ciekawości sprawdziłem na dostępnośc silników allegro do d3 i troche jest tego. Np w chełmie masz jeden co jeszcze w samochodzie siedzi.
_________________
xyz
 
 
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 107
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-08, 19:17   

Dzięki za informacje. Przy zakupie bede na to zwracał uwagę. Dużo osób ostrzega mnie żeby kupować silnik który jeździł na benzynie. I Wogole ze w tych silnikach jest jakiś silikat i ze te silniki nienadają sie do LPG.. Mam mieszane uczucia czy zakładać w nim gaz ten co mam czy jednak zrzucić go...


Kolego widziałem za 4 tys w aucie. Plus przekładka za 1800zl wiec wydać 6 tys to nie ma takiej tragedii. Ale mimo wszystko musze kase nazbierać :-)
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-08, 19:41   

Tuleje są z alusilu, ale co to ma do rzeczy w kwestii lpg? Mnóstwo audic lata na gazie i tuleje cylindrów to chyba ostatnia rzecz, którą gaz może zniszczyć. Chyba że jeździ non stop na ubogo, ale to jakiś rzeźnik musiałby być.

Z wymianą silnika się wstrzymaj - dokończ diagnostykę.
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-08, 20:16   

Tak z ciekawości ile masz przebiegu, że kompresja u Ciebie kuleje?
_________________
xyz
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-09-08, 20:34   

Ile to pewnie sam nie wie, bo rzadko kto ma pełną historię i jest pewny na 100% przebiegu...:/ Ja w moje 160 tys też nie wierzę :D
 
 
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 107
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-08, 21:36   

Odnośnie tego silikatu, to mowil mi to koleś za Siedlcami który jest mega ogarnięty w temacie silników i skrzyń automatycznych. Wchodzi sie do niego i na wejściu ma 20 silników wyjętych.. A na blacie miał rozebranych kilka.. Ludzie same pozytywy mówią o nim.

Co do przebiegu. Jestem pewny na 99%. Auto w 2011r miało 220 tys sprowadzone do polski z Niemiec. Cofnęli mu licznik i jak kupiłem w 2016r to miał i ma 245 tys. Licznik cofnięty ma około 60-70 tys km w związku z tym myśle ze ma ok 320 tys. Ocena powstała w oparciu o serwis ASO No i po stanie faktycznym wnętrza auta. Jak na a8 to raczej nie dużo..

[ Dodano: 2016-09-08, 22:39 ]
krisker, każesz wstrzymać sie z wymiana silnika.. Diagnostykę zrobię owszem. Ale juz nie wiem czego mam robić... Aaaa i powiedzcie mi jak poprawnie powinny działać gruszki ? Bo u mnie nie ma reakcji a po dodaniu gazu puchną..
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-08, 21:40   

Niedużo, tyle tylko że nigdy nie dowiesz się jak auto było traktowane przez poprzednich właścicieli.
_________________
xyz
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-09, 06:34   

shark5856, pierwsza rzecz do sprawdzenia, to ponowny pomiar ciśnienia sprężania w innym warsztacie. Gruszki pracują Ci prawidłowo - po odpaleniu obie zassane, powyżej bodajże 4000 odpuszcza jedna, a nieco później druga. Konkretnych wartości obrotów nie jestem pewien.
 
 
shark5856 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 107
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-09, 07:03   

pavel44 napisał/a:
Niedużo, tyle tylko że nigdy nie dowiesz się jak auto było traktowane przez poprzednich właścicieli.


dokładnie... ;(

[ Dodano: 2016-09-09, 08:03 ]
krisker napisał/a:
shark5856, pierwsza rzecz do sprawdzenia, to ponowny pomiar ciśnienia sprężania w innym warsztacie. Gruszki pracują Ci prawidłowo - po odpaleniu obie zassane, powyżej bodajże 4000 odpuszcza jedna, a nieco później druga. Konkretnych wartości obrotów nie jestem pewien.



odnośnie gruszek - prawdopodobnie po odpaleniu jest zero reakcji.. Dopiero puchną obydwie po dodaniu mocnego gazu..
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-09-09, 07:18   

Sugeruje to tylko zatarty mechanizm lub przyblokowany w kolektorze ssącym - sugerowałbym rozruszanie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.