Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie skrzyni na zimnym ol  
Autor Wiadomość
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-07, 14:17   [D3 03 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie skrzyni na zimnym ol

Witam. Mam dziwne objawy skrzyni biegów. Auto na zimnym oleju przy niskich prędkościach np jadąc 60km/h zarzuci wyższy bieg i obroty skaczą od 1-2tys przy czym prędkość jest stała. Jeśli jadę na obrotach powyżej 2tys problem nie występuje. Na nagrzanym silniku zero problemów w każdym zakresie obrotów. Skrzynia nie szarpie ani nie przeciąga. Konwerter? Niski poziom oleju a może elektryka szaleje na mrozie?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-12-08, 11:17   

Początki końca konwertera lub braki w oleju w skrzyni :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Akism 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-08, 12:37   

Proponuję sprawdzić poziom oleju w skrzyni..
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-08, 15:50   

Zacznę od oleju jak sprawdzić samemu mam kanał w garażu i ewentualnie jak dolać?
 
 
Akism 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-08, 20:55   

Choćby strzykawą ,albo olej do plastikowej butelki i rurka z apteki taka elastyczna w korek.Zakleic taśmą i lać w dziurę aż zacznie cieknąć.
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-08, 21:03   

Czy ma ktoś jakieś foto badz schemat która śruba jest do wlewu a która do spr poziomu i jak sprawdzać na ciepłym silniku?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2019-12-08, 21:04   

Marcin1516, przy niskich temperaturach to normalne że skrzynia nie zapina LockUp. Wymuszany jest poślizg na sprzęgle konwertera by przyspieszyć nagrzewanie się oleju. Jak konwerter padnie to w całym zakresie obrotów będzie ślizgać.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Akism 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 23
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-12-08, 21:24   

Dlatego zawsze rano pozwalam silnikowi popracować kilka minut zanim ruszę.Potem nie szaleję bo olej w skrzyni potrzebuje chwile by się rozgrzać .Zawsze tak robię i nigdy ze skrzynią problemów nie miałem .
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-08, 23:14   

Jeśli faktycznie tak ma być na zimnym to jutro kupuje szampana bo już liczyłem ze 2tys na naprawę. Ale na wszelki wypadek podjadę pod komputer do firmy od skrzyń automatycznych za spr chcą 50zl pełna diagnostyka komputerowa.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-10, 10:39   

Marcin1516 napisał/a:
Jeśli faktycznie tak ma być na zimnym to jutro kupuje szampana...

Falowanie obrotów na zimnym nie jest normalne.
Moim zdaniem są to objawy kończącego się sprzęgła.
Wraz z przejechanymi kilometrami i zużyciem sprzęgła objawy narastają czyli falowanie pojawia się w większym zakresie obrotów, w coraz cieplejszych warunkach itp.
Inna sprawa jest taka, że z takimi objawami, w zależności od stylu jazdy, można przejechać jeszcze całkiem sporo kilometrów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-10, 17:14   

Ile km mniej więcej i jaki styl jazdy? Bo jak narazie na ten miesiąc już tysiąc zainwestowałem więc chcę odłożyć ewentualnie operacje
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-10, 19:23   

Marcin1516 napisał/a:
Ile km mniej więcej i jaki styl jazdy?

Styl jazdy...
Tiptronik czyli zmiana biegów manualnie oraz omijanie zakresu obrotów w których występuje to falowanie. W przypadku 4.2V8 to będzie powyżej 2000obr/min albo i wyżej jeżeli wyżej też takie objawy występują. Noi szczególnie na zimnym bo jak znam ten temat to po rozgrzaniu oleju falowanie robi się mniejsze a może i nawet całkiem zanika.

Oczywiście taka jazda skrzyni nie naprawi ale może wydłużyć jej życie a przy okazji oszczędzi również zdrowie psychiczne kierowcy <faktycznie>

Jak długo z tym pojeździsz....
Nie wiem, zależy to pewnikiem od kilku różnych czynników, np. rzeczywisty stan skrzyni czy właśnie styl jazdy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-10, 19:50   

Jak odbiorę auto od mechanika bo aktualnie wymiana jednej pompy paliwa plus rozrusznik to podjade na diagnostykę skrzyni i będę wiedział jak kondycja wygląda.
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-12-13, 23:46   

Na początku tego roku miałem to samo . sprzęgło plus jakieś zaworki plus filtr ,olej .na pewno 2000 zł braknie <cicho> .Mnie to kosztował 3700
 
 
Marcin1516 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi a8 d3
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2019
Posty: 22
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-12-16, 12:52   

Witam ponownie. Auto po diagnostyce początki padania konwertera. Byłem u mechanika od skrzyń 2500zl na gotowa z filtrami i olejem. Tylko pytanie czy jeździć tak jeszcze można bo chce dac po nowym roku do naprawy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.