Autor |
Wiadomość |
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2014-07-27, 21:10 [D3 04 3.0MPI/LPG
] sonda lambda
|
|
|
wysypała mi sie sonda wyskoczył mi żułty silniczek oraz napis servis! na jaką mam zmienic sonde posidajac instalacje gazowa w mojej ślicznotce bo ci co zakładali mi instalacje nie wymienili sondy i nie wiem jaka powinna być ?? |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-07-30, 05:18
|
|
|
po katalogo w jakimkolwiek sklepie dobierzesz prawidlowa, ale w Twoim silniku to zapewne poczatek dosc powaznego problemu. Jak w 3.0 zaczyna odzywac sie sonda to wysypal sie katalizator. Bez katow ten silnik wiecznie sypie bledami. pomaga jedynie programowe usuniecie tylnych sond lub kupno nowych lub regeneracja katalizatorow. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2014-08-24, 20:05
|
|
|
robiłem modernizacje układu wydechowego tzn cały wydech jest z kwasówki założone sa super katy oraz x-pipe wiec nie wiem ale wydaje mi sie ze zanim to zmodernizowalem to sady przez instalacje lpg (bo taka kupiłem juz) wysypaly sie sondy |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-08-24, 21:31
|
|
|
Sondy nie wysypuja sie przez instalacje lpg. Jesli zmodernizowales uklad wydechowy i naruszyles w jakis sposob fabryczny zestaw sonda -pre kat - kat - sonda to blad bedzie zawsze bo asn jest na to czuly. Jedyna poprawna modyfikacje ktora powinienes dolozyc do modyfikacji wydechu to programowe usuniecie tylnych sond ktore sluza tylko do kontroli stanu katalizatora. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
maciejka30
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 7 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2014-09-06, 20:18
|
|
|
Witam. Mam S8 4,2 . Wyskoczył mi błąd sondy już drugi raz, auto pali więcej paliwka niż wcześniej, ogólnie jeżdżę spokojnie. Jak wielkie ma to znaczenie na spalanie ?? Błąd dotyczy pierwszej sondy. |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-09-12, 22:09
|
|
|
Sonda jest potrzebna do poprawnego ustalenia skladu mieszanki. Czemu najzwyczajniej nie wymienisz? Przeciez to nieduzy koszt.
Napisales , ze pali wiecej jak wczesniej. Takze od aktualbego wyniku odejmij stary i masz odpowiedz w jaki sposob tzn ile l/100km wiecej potrzebuje teraz Twoje auto.
jednak wskazana jeszcze diagnostyka sondy, sam blad nie mowi na 100% ze uszkodzona jest sonda. Czesto przypalaja sie kable bo wiazki nie sa poprawnie pozapinane. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-07-06, 12:10
|
|
|
Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin -
edycja:
usunąłem numer Vin (nie jest już potrzebny bo sondy do każdej wersji można dobrać z linku który podałem niżej) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-07-06, 19:50
|
|
|
colln napisał/a: | Podepnę pod ten post
Potrzebuję informacji jakie sondy (przód i tył) powinny iść do auta V6 3.0 2004r 220KM bo nie moge dojść według katalogów
nr Vin w razie potrzeby: WAUZZZ4EXN018244 |
bierz tylko oryginalne , Michał ci dobrze dobierze ja mialem zamiennik i tragedia a jak masz lpg w asn 220km to powodzenia tylko oryginalne sondy |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-07-06, 21:28
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Brakuje 1 znaku w VIN - sprawdź |
faktycznie , poprawiłem
PITER82 napisał/a: | a jak masz lpg w asn 220km to powodzenia tylko oryginalne sondy |
owszem mam ale u mnie jest Ciekły (bez reduktora) VIALLE więc zero problemów w tej kwestii |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-07-06, 21:57
|
|
|
miałem Artur ten silnik bo jestem po swap-e na 4.2 bfm i powiem ci ze to silnik specjalnej troski ja na tym silniku zęby połamałem tak wiec jak masz jakies pytania odnisnie ASN to daj znac na PW zawsze jakos pomoge |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-07-07, 18:20
|
|
|
Czy specjalnej troski... no może jest bardziej wrażliwy gdy coś kuleje albo nie każdy jak się okazuje umie w nim rozrząd ustawić, no ale jeśli wszystko jest ok to odwdzięcza się dużo mniejszym zużyciem paliwa - ja celowo takiego szukałem i póki co nie żałuję a o sondy pytam przy okazji przeglądu z okazji przedwakacyjnych wyjazdów bo widziałem ze mam z 2012 roku i tylko ich numery jakoś mi się nie pokrywają z katalogiem (ale mówię o katalogu w Auto-Partner)
[ Dodano: 2017-07-11, 10:31 ]
Przy okazji natknąłem się na fajny online katalog BOSCH
http://www.bosch-automoti.../vehicle-search
[ Dodano: 2017-07-21, 09:26 ]
Już wiem co mi się "nie zgadzało" - patrzyłem na drugą sondę (diagnostyczną) myśląc że to pierwsza. Pierwsza (regulacyjna) jest dość głęboko i schowana.
Poniżej fotka właśnie tej drugiej (diagnostycznej za katem a właściwie w połowie kata której numery oczywiście są ok) :
Foto nowej regulacyjnej (pierwszej przed katalizatorem nieważne czy prawa czy lewa - idą takie same)
Chodzi tylko o wtyczki - to co kupimy teraz BOSCH będą mieć czarne wtyczki i bez wypustki (ale to nic nie robi)
PS. Tak z ciekawości wymieniłem swoje sondy (choć te co były wszystko wskazywało że jak najbardziej są ok, po wymienia 1 strony okazało się że powstały różnice i system zaczął wprowadzać korekty, wymieniłem wiec też drugą stronę i korekty są jak być powinny.
Wniosek: Sondy przebadane na wszystkie sposoby (łącznie z testem katów i sond takim co to system każe dodać gazu a obroty trzyma sam ok 2000 i testuje i też wsio ok. A jednak po wsadzeniu nówek jest różnica, czyli stare sondy choć pracują nie wykazują błędów i ogólnie ok to jednak się starzeją i należy je wymieniać nie czekać aż wywali checka |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
|