Autor |
Wiadomość |
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-03-27, 21:04 [D3 03 4.2MPI
] Falowanie obrotów
|
|
|
Drodzy koledzy problem mojego autka tkwi w falujących obrotach silnika w zakresie +- 300obr praktycznie od prędkości 40km/h zaczyna się problem. Szukam na forum i nic nie mogę znależć na ten temat, czy silnik jest ciepły czy zimny to jest ten sam problem.Dodam ze jest to A8 d3.
Bardzo proszę o jakieś sugestie gdyż jest to bardzo niemiłe uczucie podczas jazdy
Dzięki
Staraj się stosować szczegółowe tagi określające nie tylko model i rok ale również rodzaj jednostki napędowej. Znacznie ułatwi to kolegom rozpoznanie problemu. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-27, 21:11
|
|
|
lewizna
jakaś nie szczelność
a babole jakieś są ? |
|
|
|
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-03-27, 22:06
|
|
|
babole były ale nie dotyczyły tej sprawy natomiast dziś wykryłem dwa wężyki od podciśnienia które były złamane i je naprawiłem ale to nie to wiec gdzie jakieś nieszczelności mogą być?:) |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-28, 15:53
|
|
|
Jeżeli faluje przy jeździe to może konwerter pomału się kończy. Też tak miałem, jak jechałem to wskazówka obr falowała. Skończyło się regeneracją konwertera. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-03-28, 16:13
|
|
|
Regenerowałeś tylko konwerter czy przy okazji ogarnąłeś kompleksowo? |
_________________
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-28, 20:53
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Regenerowałeś tylko konwerter czy przy okazji ogarnąłeś kompleksowo? |
Dałem sie namówić na kompleksową naprawę. Ale gdybym miał stanąć jeszcze raz przed wyborem to chyba bym kupił pewną skrzynie. Niestety o taką trudno ale sie zdarzają. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-28, 21:02
|
|
|
Dobrze zrobiłeś, bo znalezienie pewnej używki to spore wyzwanie. A poza tym one wszystkie są pewne do czasu. Zrobiłeś to co masz i raczej spokój, choć penie koszta większe jak kupno drugiej... |
|
|
|
|
Roko
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-03-28, 22:53
|
|
|
No to powiedz kolego ile kosztowała cie ta naprawa bo być może będę musiał podjąć taką decyzje bo pomysły mi się wyczerpują co do przyczyn niedomagania mojego wozu.Zastanawiam się jeszcze nad przepływką bo też ma duży wpływ na prace całego silnika i czytając na forum o parametrach przepływki muszę powiedzieć ze parametry odbiegają od normy choć może żle coś zrobiłem..
A mianowicie na wolnych obrotach przy skrzyni na "p" i wyłączonej dmuchawie ogrzewania wartość była 4,2g z włączonym ogrzewaniem 5,2g natomiast jadąc na trzecim biegu i wkręcając silnik na 6tyś obrotów bo wtedy właśnie na tipie przrełaczył bieg na wyższy wartość była około 190g wiec myśle że to może być powód,choć nie jestem pewien Więc może ktoś z was mógłby podpowiedzieć.Jeżeli przepływka niema wpływu na to falowanie to jedynie zostaje zabrać sie za skrzynie |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-29, 06:49
|
|
|
Roko napisał/a: | No to powiedz kolego ile kosztowała cie ta naprawa bo być może będę musiał podjąć taką decyzje bo pomysły mi się wyczerpują co do przyczyn niedomagania mojego wozu.Zastanawiam się jeszcze nad przepływką bo też ma duży wpływ na prace całego silnika i czytając na forum o parametrach przepływki muszę powiedzieć ze parametry odbiegają od normy choć może żle coś zrobiłem..
A mianowicie na wolnych obrotach przy skrzyni na "p" i wyłączonej dmuchawie ogrzewania wartość była 4,2g z włączonym ogrzewaniem 5,2g natomiast jadąc na trzecim biegu i wkręcając silnik na 6tyś obrotów bo wtedy właśnie na tipie przrełaczył bieg na wyższy wartość była około 190g wiec myśle że to może być powód,choć nie jestem pewien Więc może ktoś z was mógłby podpowiedzieć.Jeżeli przepływka niema wpływu na to falowanie to jedynie zostaje zabrać sie za skrzynie |
Powiem ci tak u mnie tez przeplywka po remoncie skrzyni pokazywała niecałe 200g i takiego objawu falowania nie było. Więc wątpię żeby to była jej wina. Podpinales vaga pod sterownik skrzyni? Sa tam jakieś błędy? I to samo w sterowniku silnika?
Co do kosztów to nie było mało bo 6,5k. Kupując pewna używke można mieć z tej kwoty 2k w kieszeni.
A jak u ciebie z olejem w skrzyni, zmieniany był kiedykolwiek? |
|
|
|
|
|