Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-11, 19:42 [D3 ALL
] Możliwości ustawienia geometri
|
|
|
Witam
gdzie ustawiacie geometria w waszych a8 d3 ?
co dokładnie można ustawić lub trzeba ustawić żeby było dobrze?
niestety zjada mi trochę rant opony :< i tak opony ida po zimie na smietnik wiec zbytnio sie tym nie przejmuje , tylko chciałbym to ogarnąć zeby nie wcinało mi nowych opon
zawsze geometrie ustawiałem u pewnego mechanika który zajmuje sie tylko tym w toruniu i zawsze robił to dobrze
ASO w Toruniu chce za taka usługe 200zł
Pan H weźmie 140-150zł za przód i tył
czy w A8 mozna ustawiac Kąty pochylenia kół ?
wydaje mi sie ze poprzednik po wymianie wahaczy nie zrobił geometri i zbierzności |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-11, 20:07
|
|
|
Przód tylko zbieznosc, tył kąty.
Jesli ASO chce za to tylko 200zł to ja bym sie nie zastanawiał, bo istnieje szansa, ze wykonają to zgodnie z procedura serwisowa, badz procedura maszyny.
Ja ostatnio robiłem na HUNTER 3D i auto w tryb comfort, pomary od blotnika do srodka kola wysokosci przod i tyl wpisane w program wyskoczylo co mu tam potrzeba, wyregulowane i jakos jezdzi :p |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-11, 22:35
|
|
|
aro51 napisał/a: | pomary od blotnika do srodka kola wysokosci przod i tyl wpisane w program |
ale to mówisz o adaptacji poziomu zawieszenia aby kazde koło stało równo a nie o geometri
pozdrawiam |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-02-12, 08:35
|
|
|
200 zł w ASO to rzeczywiście niedużo, na stacji diagnostycznej płaciłem chyba koło 170 |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-12, 14:53
|
|
|
raftor napisał/a: | aro51 napisał/a: | pomary od blotnika do srodka kola wysokosci przod i tyl wpisane w program |
ale to mówisz o adaptacji poziomu zawieszenia aby kazde koło stało równo a nie o geometri
pozdrawiam |
Ja ciagle pisze o geometrii. Program w Hunter 3d wymaga podania tych wartosci podczas wykonywania geometrii zawieszenia. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-12, 15:29
|
|
|
Aha to nie wiedzialem ale chyba bledy wysokosci zawieszenia nie powinny wplywac na geometrie |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-02-12, 16:19
|
|
|
Pomiar i regulacja zawieszenia w 2007r 237zł. Obecnie podobnie cenowo. |
_________________
|
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-12, 17:21
|
|
|
raftor napisał/a: | Aha to nie wiedzialem ale chyba bledy wysokosci zawieszenia nie powinny wplywac na geometrie |
Wraz z zmiana wysokosci zawieszenia danego kola zmienia sie jego geometria, z tad tez wpisywanie podstawowych wysokosci kola, co rzadko kto robi(badz rzadko kto ma) |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-12, 23:31
|
|
|
hmmm czyli co jak ktoś jeździ na trybie lift to np beda mu sie inaczej zuzywały opony niz w trybie dynamic ?? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-02-13, 01:01
|
|
|
Tryb lift wyłącza się jak przyspieszysz, dziś sprawdziłem, nie można go załączyć jeśli przekracza się 83km/h - przy zawieszeniu sport. Raczej nie będziesz przełączał co chwila na lifta ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-13, 01:09
|
|
|
no jasne ze nie w sporcie mam 2 opcje poziomu zawiechy , no ale dziwi mnie to bo jak by sie ktoś uparł ustawił geometrie na dynamic a jeździł tylko po miescie na poziom lift , to wychodzi na to ze zjechał by opony nierówno ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-02-13, 01:10
|
|
|
Jeśli siwy się nie myli, to na to wychodzi :-) |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-02-13, 07:41
|
|
|
Jasne jesli ustawisz na drazku na trybie dynamic to oczywiscie. Po to jest dosc zaawansowany system geometrii 3d , aby te wartosci wyposrodkowac w sposob taki, aby bylo poprawnie. Stad min w programie wybierasz zawieszenie jakie posiadasz, zwykle sport, wersje nadwozia itp mierzysz wysokosci kol i program sam dopasuje odpowiedni schemat ustawienia. Jesli zje Ci opony to oni za to odpowiadaja. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-02-13, 19:32
|
|
|
aro51 napisał/a: | Jasne jesli ustawisz na drazku na trybie dynamic to oczywiscie. Po to jest dosc zaawansowany system geometrii 3d , aby te wartosci wyposrodkowac w sposob taki, aby bylo poprawnie. Stad min w programie wybierasz zawieszenie jakie posiadasz, zwykle sport, wersje nadwozia itp mierzysz wysokosci kol i program sam dopasuje odpowiedni schemat ustawienia. Jesli zje Ci opony to oni za to odpowiadaja. |
czyli do aso
jak spierdziala mi i przyajde z zepsutymi oponami bede miał fakture moge rządać zadośćuczynienia?
czy geometria w aso obejmuje sprawdzenia poziomu zawieszenia ? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-11-25, 19:57
|
|
|
aro51 napisał/a: | Przód tylko zbieznosc, tył kąty.
Jesli ASO chce za to tylko 200zł to ja bym sie nie zastanawiał, bo istnieje szansa, ze wykonają to zgodnie z procedura serwisowa, badz procedura maszyny.
Ja ostatnio robiłem na HUNTER 3D i auto w tryb comfort, pomary od blotnika do srodka kola wysokosci przod i tyl wpisane w program wyskoczylo co mu tam potrzeba, wyregulowane i jakos jezdzi :p |
Ja wybieram się na dniach na Huntera 3D ,czyli zawieche ustawiać na comfort do geometrii czy moze być na dynamik? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|