|
Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 14:36 [D3 ALL
] Zagadka dla elektryka. Gorący kabel plus.
|
|
|
Otóż to.
Nie wdając się z dywagacje co i jak mi działa lub nie to dlaczego grzeje się tylko plus
(na całej długości w kabinie, przy akku) a minus pozostaje zimny?
W miarę spadku prądu oczywiście się wychładza nie trwa to cały czas bo instalację
szlag by trafił, ale jak dowalę wszystkim (szyby obie) i akku jeszcze jest niedoładowany
to idzie przez pierwsze pare minut tak pod 100A. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-30, 14:48
|
|
|
siedze w prądzie powiedzmy od urodzenia, i ja znam na to pytanie dwie możliwości
albo jest za mały przekrój przewodu w co wątpie w tym przypadku albo dobrze nie łączy w miejscu połączenia przewodu , stąd wydzielające sie ciepło, a że przewód to metal to i ciepło sie po nim rozchodzi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 15:54
|
|
|
żeby mi się w kabinie rozgrzał do kilkudziesięciu stopni
od złego styku przy alternatorze rozruszniku to tam by musiała izolacja spływać...
punktów styku jest 5:
- oczko na alternatorze
- zacisk na słupku A
- dwa zaciski na pirotechnice
- klema akku
Najszybciej się grzeje ten krótki kawałek pirotechnika - akku ale podczas gdy
on jest mocno ciepły to już zaraz za pirotechniką kabel jest zimny.
Krótki to 50mm2, ten od pirotechniki do zacisku na słupku A to 80mm2.
Zacisk na słupku A tez mi się mocno rozgrzewa, a tam wygląda dziewiczo
tych przy pirotechnice tez nikt nigdy nie ruszał.
Przy prądach rzędu 80-100A jaki musi być spadek napięcia na styku
żeby się az tak grzało (parzy)? I czym spowodowany jak zacisk nie był nigdy ruszany?
Oksydacja czy co?/ Czyścić te styki? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:16
|
|
|
Klema +, bądź cały przewód z klemą do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:54
|
|
|
no ten krótki to juz się na to przygotowałem ale długi?
80mm2 cały w kabinie więc nie ruszany nie kombinowany, co się musiało zadziać
że ma takie spadki? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-30, 17:06
|
|
|
pod izolacją połączenie przewodu z klemą potrafi się wypalać, tracić kontakt. Tak samo cały przewód mógł w jakimś/kilku miejscach się uszkodzić ze względu na utlenianie, przetarcie etc. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:56
|
|
|
no dokładnie, musi gdzieś nie łączyć, a pamiętaj że wszystkie końcówki są tylko prasowane
[ Dodano: 2017-01-30, 20:13 ]
a ty czasem gdzieś zwarcia nie masz???, popatrz tam dobrze |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:14
|
|
|
Uszkodzony przewód czy łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:34
|
|
|
Odpowiedź jest prosta - prawo Ohma. Tam gdzie się grzeje, tam masz duży opór. Jako "duży" rozumiem 0.1-0.5 ohma, bo przy kilkuset amperach poboru prądu tyle wystarczy, żeby kabel zamienił się w małą grzałkę.
To że nikt nie ruszał styków to nie znaczy, że nie trzeba poprawiać. Tej warstwy tlenków naprawdę nie widać, nie spodziewaj się tam rdzy lub błota. Zacisk / oczko może wyglądać ładnie jak ze sklepu, a będzie generować straty energii. Bardzo ważne jest, by połączenia były idealnie czyste aż do gołego metalu, co można osiągnąć tylko czyszcząc je pilnikiem, nożem lub papierem ściernym. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-30, 21:58
|
|
|
FranzM napisał/a: | łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie |
tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-31, 21:24
|
|
|
pb41ns napisał/a: | FranzM napisał/a: | łączenie z klemą zachowuje się identycznie jak zwarcie |
tu sie nie zgodze, zwarcie to jest połączenie metaliczne obydwu biegunów, a słaby styk można porównać do np grzałki, występuje tam zwiększony opór generują przy tym samym energie w postaci ciapła |
Z elektrycznego punktu widzenia oczywiście że masz rację, natomiast w praktyce i to i to jest niebezpieczne i może powodować efekt grzałki. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|