Autor |
Wiadomość |
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-03, 15:20 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Stukanie w silniku
|
|
|
Witam
Wczoraj ściągałem pokrywę zaworów w celu jej uszczelnienia.
Wszystko poskładałem i dzisiaj uruchomiłem dopiero samochód.
Auto normalnie odpala ale po ok. 2 minutach występuje stukanie, nagrałem to telefonem.
Proszę o radę co to może być.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=16SCuCIOY0s wersja krótka
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (wersja długa 2min)
Pokazało mi błędy:
17983 - poduszka silnika (ten błąd już był wcześniej)
16684 - wypadanie zapłonów (albo cewka albo wtyczkę mocniej docisnąć na 8 cylindrze)
16692 - wypadanie zapłonu cylinder 8
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-03, 18:09
|
|
|
nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-03, 18:58
|
|
|
KYLOmC napisał/a: | nie zle stuka ... moze cos tam zostawiłeś tak jakby pukanie o pokrywe |
No właśnie wszystko dokładnie sprawdzałem nim skręciłem. Potem sprawdziłem czy ilość narzędzi się zgadza i też wszystko OK:-)
Tylko czemu nie stuka od samego początku po odpaleniu a dopiero po ok.2minutach |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-03, 19:55
|
|
|
Wykręć świece zamień miejscami z inną, to samo z cewakami zrób skasuj błedy odpal i zobacz czy błąd sie przenosi, wali na benzynie i na LPG? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-02-03, 20:51
|
|
|
Wtrysk od gazu ( nie wiem jakie masz ) jak gdzieś dotyka to potrafi nieźle stukać . Tak jak pisze raftor - zobacz czy jest różnica na benzynie i na lpg . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-02-03, 20:53
|
|
|
zaczyna stukac jak przestaje działać pompa powietrza wtórengo? Jeśli tak, sprawdź nastawniki, łańcuchy i ślizgi. W momencie kiedy przestaje działać SAI sterownik przesterowuje wałki z 24* na 0*. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-03, 21:54
|
|
|
Zanim ściągałem pokrywę w celu jej uszczelnienia, to nie było żadnych problemów z cewkawi, świecami, wtryskami LPG (Hana zielone). Nim skręciłem to do kupy to sprawdziłem ślizgi "na oko" i nie było widać nic szczególnego-nie były wytarte ani wyżłobione. Jutro sprawdzę czy ma to znaczenie czy jest na PB czy LPG.
Czy mogę coś sprawdzic VCDS-em jak jest to poskręcane czy czeka mnie ponowny demontaż? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-04, 16:56
|
|
|
Kompresję będę mógł sprawdzić jak dotrze do mnie miernik. Nie wcześniej niż we wtorek/środę.
Silnik stuka na benzynie bo na LPG nie zdąży się nawet przełączyć. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-04, 18:49
|
|
|
Zawsze możesz awaryjnie na LPG odpalic będziesz miał porównanie |
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-07, 17:36
|
|
|
Kompresja na 8 cylindrze zaraz po uruchomieniu to ok.6Bar i po jakimś czasie spada do ok.4,5-5Barów.
Zmierzyłem też na cylindrze 7 i jest tak samo. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-02-07, 18:02
|
|
|
No własnie nie sprawdzałem reszty. Chciałem tylko zobaczyć czy między cylindrem 7 a 8 jest różnica.
I co to znaczy? Co mnie czeka i na co mam się szykować?
Nim ściągałem pokrywę zaworów to z silnikiem było wszystko OK poza tym małym wyciekiem z pod uszczelki pokrywy. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|