Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Gruszki podciśnienia  
Autor Wiadomość
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-10-10, 21:33   [D3 05 4.2MPI ] Gruszki podciśnienia

Panowie wybaczcie tytuł mojego postu ale co to jest i za co odpowiada ?

U mnie po zdjęciu osłony widzę, że jest połamane :(

_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
notik 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-10, 21:50   

Ale bałagan, te gruszki sterują klapami w kolektorze i zmieniają jego długość zależnie od obrotów. W tej sytuacji auto nie osiąga pełnej mocy.
Poczytaj:
http://www.a8team.pl/topi...ghlight=gruszki
http://www.a8team.pl/topi...uszki+kolektora
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-10-10, 21:51   

Wyczytałem, ze są to gruszki podciśnienia - aloe co ciekawe musiały być już niesprawne od momentu zakupienia samochodu - jednak nie mam żadnych problemów z jazdą na benzynie, i na niedawno założonym gazie również ...

Przyspieszenie samochodu zbadane i jest w normie - więc nie wiem o co chodzi a dziś podczas wymiany oleju mechanik zwrócił mi na to uwagę...

Zapytał też czy gazownik nic nie mówił o tym, że może on się pozbył tej regulacji ale wątpię...

Hmmmm...

Może coś podpowiecie - o co z tym chodzi i dlaczego nie odczuwam żadnych niedogodności ?
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-10-10, 21:59   

To są gruszki podciśnienia i masz urwane przy nich plastikowe łączniki do tych uchwytów regulujących klapy.
_________________
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-10-10, 22:04   

krzychu22.p1i, zauważyłem też, ze ciężko jest dostać te łączniki a kolejna sprawa jest czy ktoś celowo ich nie zdjął bo jak się doczytałem klapy często się zapiekają i trzeba regenerować cały kolektor ...

Dziwne, ze nie odczułem spadku mocy ? ;/
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
notik 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-10, 22:16   

Odczujesz jak lepiej będzie ci się wkrecal na obroty powyżej 3-4tys. jak już to uruchomisz. W moim poprzednim aucie Opel Frontera 3.2 v6 było podobne rozwiazanie i po tym jak zrobiłem odetkany wydech odczulem spora różnice właśnie po przełączeniu klap powyżej 3,5tys. Zalaczalo się to podobnie jak w hondach v-tec. Auto nagle dostawało kopniaka i zmieniał się dźwięk na bardziej rasowy. W audi jest podobnie tylko mniej to słychać.
 
 
djdemon_pl 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 159
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-10-10, 22:21   

Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ?
_________________
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-10-10, 22:28   

Szukaj te łączniki używane lub całe gruszki z łącznikami w extra stanie bo nowe gruszki w aso coś koło 900zł kosztują za 2 szt. Co do naprawy mechanizmu klap o ile jest zatarty to zrobisz to sam, na forum parę osób robiło ten zabieg z pozytywnym skutkiem.
Zestaw naprawczy elementu ustawiającego 077 198 327 A koszt 2szt. 896,53zł wg ETKI. (łączniki są w komplecie z gruszkami). Na allegro są gruszki z łącznikami, używane za 249zł/szt.
_________________
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-10-11, 07:29   

djdemon_pl napisał/a:
Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ?

Kolego ja jak szukałem na allegro to nic nie było dopiero jak podzwoniłem po handlarzach to dopiero się znalazła za 100zł z łącznikiem.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-11, 10:28   

Albo wykombinuj coś takiego


Źródło: http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/31301.phtml
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-10-11, 10:55   

JA tak mam zrobione:)
 
 
assasin1125 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2012-10-11, 10:59   

gtfan napisał/a:
Albo wykombinuj coś takiego
Ja też mam metalowe i sie nie martwie :mrgreen:
_________________
(L)
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-10-11, 11:01   

http://allegro.pl/din7180...2671343215.html

kupielm takie 4 sztuki, rozwiercilem bo kule sa w gruszkach 7mm i polaczylem ze soba tak jak na tym zdjeciu. tylko ze w niektorych wersjach inaczej sa te ciegna i tam ciegno ma 2-4 cm a nie jak u mnie 5.5 cm
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-11, 15:24   

Jakby co to mam takie gruszki, co wiecej mam tez łączniki te metalowe z przedlifta.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2012-10-13, 14:49   

Dziwi mnie, że nie wyrzucało Ci błędów na kompie. U mnie jak połamało się jedno cięgło to przy przyśpieszaniu pojawiała się kontrolka check engine. Po naprawie problem ustał.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.