Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:33 [D3 05 4.2MPI
] Gruszki podciśnienia
|
|
|
Panowie wybaczcie tytuł mojego postu ale co to jest i za co odpowiada ?
U mnie po zdjęciu osłony widzę, że jest połamane
|
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
notik
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:51
|
|
|
Wyczytałem, ze są to gruszki podciśnienia - aloe co ciekawe musiały być już niesprawne od momentu zakupienia samochodu - jednak nie mam żadnych problemów z jazdą na benzynie, i na niedawno założonym gazie również ...
Przyspieszenie samochodu zbadane i jest w normie - więc nie wiem o co chodzi a dziś podczas wymiany oleju mechanik zwrócił mi na to uwagę...
Zapytał też czy gazownik nic nie mówił o tym, że może on się pozbył tej regulacji ale wątpię...
Hmmmm...
Może coś podpowiecie - o co z tym chodzi i dlaczego nie odczuwam żadnych niedogodności ? |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-10, 21:59
|
|
|
To są gruszki podciśnienia i masz urwane przy nich plastikowe łączniki do tych uchwytów regulujących klapy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:04
|
|
|
krzychu22.p1i, zauważyłem też, ze ciężko jest dostać te łączniki a kolejna sprawa jest czy ktoś celowo ich nie zdjął bo jak się doczytałem klapy często się zapiekają i trzeba regenerować cały kolektor ...
Dziwne, ze nie odczułem spadku mocy ? ;/ |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
notik
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:16
|
|
|
Odczujesz jak lepiej będzie ci się wkrecal na obroty powyżej 3-4tys. jak już to uruchomisz. W moim poprzednim aucie Opel Frontera 3.2 v6 było podobne rozwiazanie i po tym jak zrobiłem odetkany wydech odczulem spora różnice właśnie po przełączeniu klap powyżej 3,5tys. Zalaczalo się to podobnie jak w hondach v-tec. Auto nagle dostawało kopniaka i zmieniał się dźwięk na bardziej rasowy. W audi jest podobnie tylko mniej to słychać. |
|
|
|
|
|
|
|
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:21
|
|
|
Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ? |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-10, 22:28
|
|
|
Szukaj te łączniki używane lub całe gruszki z łącznikami w extra stanie bo nowe gruszki w aso coś koło 900zł kosztują za 2 szt. Co do naprawy mechanizmu klap o ile jest zatarty to zrobisz to sam, na forum parę osób robiło ten zabieg z pozytywnym skutkiem.
Zestaw naprawczy elementu ustawiającego 077 198 327 A koszt 2szt. 896,53zł wg ETKI. (łączniki są w komplecie z gruszkami). Na allegro są gruszki z łącznikami, używane za 249zł/szt.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-10-11, 07:29
|
|
|
djdemon_pl napisał/a: | Zatem czas zawalczyć z tymi gruszkami - tylko skąd ogarnąć te łączniki ? |
Kolego ja jak szukałem na allegro to nic nie było dopiero jak podzwoniłem po handlarzach to dopiero się znalazła za 100zł z łącznikiem. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-10-11, 10:55
|
|
|
JA tak mam zrobione:) |
|
|
|
|
assasin1125
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Ciechanowiec
|
Wysłany: 2012-10-11, 10:59
|
|
|
gtfan napisał/a: | Albo wykombinuj coś takiego | Ja też mam metalowe i sie nie martwie :mrgreen: |
_________________ (L)
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-10-11, 11:01
|
|
|
http://allegro.pl/din7180...2671343215.html
kupielm takie 4 sztuki, rozwiercilem bo kule sa w gruszkach 7mm i polaczylem ze soba tak jak na tym zdjeciu. tylko ze w niektorych wersjach inaczej sa te ciegna i tam ciegno ma 2-4 cm a nie jak u mnie 5.5 cm |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-11, 15:24
|
|
|
Jakby co to mam takie gruszki, co wiecej mam tez łączniki te metalowe z przedlifta. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-10-13, 14:49
|
|
|
Dziwi mnie, że nie wyrzucało Ci błędów na kompie. U mnie jak połamało się jedno cięgło to przy przyśpieszaniu pojawiała się kontrolka check engine. Po naprawie problem ustał. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|