|
Autor |
Wiadomość |
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-03-04, 22:08 [D3 03 4.2MPI
] Rozrząd po 40 tyś. km i 5 latach
|
|
|
Planuję na wiosnę większy serwis mojej A8.
Zastanawiam się nad koniecznością wymiany rozrządu (4.2 BFM).
Poprzednia wymiana była przeprowadzona 40 tyś km przebiegu i 5 lat temu (cały komplet z pompą wody, termostatem, rolkami itp).
Czytałem na forum, że wymiany dokonuje się po 120tyś km przebiegu, ale minęło jednak 5 lat..
Co radzicie? Ruszać to czy jeździć? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-03-04, 23:00
|
|
|
Te 120tyś to na częściach OE jak na zamiennikach to tak około 80tyś, wszystko zależy czy robisz sam i nie płacisz za robociznę w D3 około 1k, ja miałem kiedyś taki dylemat, ale robiąc sam pierwszy raz wymieniłem sam pasek który kosztuje 150zł, bo jestem zdania że jak rolki będą zużyte to będą "szumieć" później już wymieniałem komplet co 80tyś w sumie cztery razy |
|
|
|
|
|
|
|
Radoslav
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 82 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-03-05, 22:06
|
|
|
Marcin, myślisz, że wymiana samego paska to również ok. 1000zł koszt robocizny?
Czy może da się wymienić sam pasek bez ściągania całego przodu auta? |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-03-05, 22:28
|
|
|
Nie ma opcji wymiany paska bez targania przodu, jak tylko napisałem że wymieniłem sam pasek na początku bo nie byłem pewien ile ma kilometrów (nie liczyłem się z kosztami robocizny bo robiłem sam), wymiana paska czy całego rozrządu to taki sam koszt robocizny, w BFM do wymiany termostatu nawet trzeba demontować rozrząd, oczywiście robiąc cały rozrząd wymieniasz pompę wody,rolkę napinającą, rolkę odwracającą,napinacz (tłumik) i pasek koszt na zamiennikach około 1,5k, ale w sumie robiłem rozrząd w 4,2 u mnie cztery razy i u innych jakieś 6 tak więc ten demontaz przodu to chwilka |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |