Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-07-06, 19:15 [D3 ALL
] Jak poprawnie sprawdzic poziom oleju w D3
|
|
|
Witam
mam zagwozdke sprawa wyglada tak
po 3 dnia stania auto na bagnecie ma stan oleju ponad maxsimum
natomiast po odpaleniu i odczekaniu np 30 min ma okolo polowy bagnetu
który odczytu uważać za odnośnik prawidłowego poziomu oleju ?
generalnie przy wymianie oleju robi to sie tak że po zalaniu oleju odpala sie aby olej sie rozszedł po silniku nastepnie 20-30 min trzeba odczekać i usupełnic do poprawnego stanu
jak wy Panowie sprawdzacie olej ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-06, 19:33
|
|
|
Ja sprawdzam go na całkiem zimnym silniku i oczywiście równej powierzchni. na ciepłym olej raz że jest rozbryzgany po silniku a dwa że cieplejszy ma wieksza objętość(rozszerzalnośc temperaturowa cieczy)
Po 3 dniach stania masz stan najbardziej realny |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-07-06, 20:48
|
|
|
Zgodnie z ELSA:
Sprawdzanie poziomu oleju (dla A8 D3 3,7 i 4,2 benz.)
Warunki sprawdzania
- temperatura oleju silnikowego co najmniej 60 °C,
- samochód stoi poziomo.
Po wyłączeniu silnika odczekać kilka minut, aby olej mógł spłynąć z powrotem do miski olejowej.
Wyjąć miarkę poziomu oleju, wytrzeć czystą szmatką i ponownie wsunąć miarkę do oporu.
Następnie ponownie wyjąć miarkę i odczytać poziom oleju.
Zakres oznaczony na miarce poziomu oleju:
a - oleju nie wolno uzupełniać (najwyższa kreska na bagnecie, maksimum)
b - olej można uzupełniać. Może to spowodować, że poziom oleju podniesie się w zakresie -a-. (bo to pole z wytłoczeniem, między maksimum a minimum),
c - olej należy uzupełnić. Wystarczy, że poziom oleju podniesie się po tym w zakres -b- (pole moletowane) - minimum.
Wskazówka Poziom oleju nie może przekraczać oznaczenia -a- na miarce poziomu oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-06, 22:45
|
|
|
No proszę-w tych nowszych furach to nawet do sprawdzenia oleju trza procedury... |
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-07-08, 06:44 Re: Jak poprawnie sprawdzic poziom oleju w D3
|
|
|
raftor napisał/a: | Witam
mam zagwozdke sprawa wyglada tak
po 3 dnia stania auto na bagnecie ma stan oleju ponad maxsimum
natomiast po odpaleniu i odczekaniu np 30 min ma okolo polowy bagnetu
który odczytu uważać za odnośnik prawidłowego poziomu oleju ?
generalnie przy wymianie oleju robi to sie tak że po zalaniu oleju odpala sie aby olej sie rozszedł po silniku nastepnie 20-30 min trzeba odczekać i usupełnic do poprawnego stanu
jak wy Panowie sprawdzacie olej ? |
u mnie w d3 też jest podobny problem.
pierw myślałem że to poprzedni właściciel nalał za dużo ale po wymianie oleju, odpalone auto pochodziło. na drugi dzień stan na połowie. pierwszy wyjazd przejachane 500 km na drugi dzień maks oleju. Padło hasło że wtryski od benzyny moga przepuszczać jadąc na gazie. wyjąłem listwe i faktycznie na kilku wtryskach robiła sie kropla. wymieniłem wtryski benzynowe i wydaje mi sie że sie unormowało. ale w d2 a pare ich miałem nigdy nie było problemu oleju było zawsze mniej <jezyk> |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2016-07-02, 17:18
|
|
|
Jak wygląda to sprawdzanie za pomocą VCDS???
W kanale 01 ENGINE wchodząc w MEASURING BLOCKS i wchodząc w GRUPĘ 009 mamy następujące okienka
-OIL LEVEL - jaki powinien być stan oleju dla 4,2 BFM????????? ile mm.
-OIL WARNING THRESHOLD - to jest poziom minimalny oleju,jeżeli olej zejdzie poniżej (u mnie jest 39.0mm) to będzie walić błędem na FIS-ie aby sprawdzić poziom oleju???????
Z góry dziękuję |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2016-10-06, 19:15
|
|
|
Panowie w a8 D3 w mmi ( trzeba odblokować w zielonym menu ) jest funkcja - POZIOM OLEJU - czy któryś z Was ma tą funkcję działąjącą - aktywną ? Gdzieś pisało że działa ona tylko w autach w których silniki nie mają tradycyjnego bagnetu. Ale czy bagnet to aż taka wielka przeszkoda żeby nie można było jakoś aktywować sprawdzenia poziomu oleju w mmi ? Chyba każdy BFM ma już fabrycznie zamontowany w misce olejowej czujnik poziomu oleju - więc w czym rzecz ? Czy któryś z Was wie jak to uruchomić ? Gdyby ta funkcja działała wielu z Nas nie miałoby problemu z prawidłowym odczytem poziomu oleju z tego wyciąganego bagnetu . |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6724 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2016-10-07, 20:03
|
|
|
Tak, pamiętam - śledziłem tamtego posta. Wspominając tutaj o niestety jeszcze nie uruchomionej przez nikogo funkcji sprawdzania poziomu oleju myślałem że po takim czasie komuś jednak udało się PRZETRZEĆ SZLAK. A tu zonk. No - niestety chyba naprawdę będzie to taki BIAŁY KRUK. Więc zostaje nam co chwila podnoszenie i zamykanie pokrywy silnika i do tego zabawa z bagnecikiem. Zauważyłem że te pomarańczowe plastyczki na moim bagnecie są takie troszeczkę popękane więc szkoda - trzeba będzie kupić nowy bagnet. A noga ciężka na autostradzie to i oliwy przy wysokich obrotach idzie więcej. Trzymam stan oliwy na max - sprawdzam rano przed wyjazdem do pracy - wtedy już cała zdąży zlecieć z poprzedniej jazdy. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6724 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-07, 20:09
|
|
|
Możliwe, że nie było to wcale opcją, a było to konkretne rozwiązanie na jakiś rynek. Po VINie można wyczytać "Not hot countries" albo inne więc może to nie być tak proste. Tak jak grzana kiera drewniana, która była tylko w USA i u nas można o niej pomarzyć. Znowuż na (chyba) japoński rynek były podobno D3 z fabrycznym mpeg4 w cyfrowym tunerze. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2897 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-07, 20:44
|
|
|
opcja to jest (w sensie można sobie włączyć) tylko nic nie pokazuje...
co do sprawdzania to najlepiej jak w tej procedurze
na zimnym po postojach w D2 tez miałem fantastyczne odczyty które
do niczego sie nie nadawały |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6724 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-07, 21:46
|
|
|
Nie rozumiesz... Każdy wie, że jest taka opcja do uruchomienia, ale nie działa, bo nie masz czujnika poziomu oleju. Mogło to być dedykowane na konkretny rynek i wymagać dodatkowego czujnika aby działać. W oprogramowaniu ma to każdy sterownik ale bez osprzętu nie zadziała.
np.
Co z tego, że w zielonym menu włączę opcje "telefon" jeśli go nie zamontuje? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-08, 03:48
|
|
|
Panowie prosta sprawa. Jest bagnet- sprawdzamy na bagnecie.
Nie ma bagnetu- sprawdzamy w mmi.
(w nowych sprzętach nie ma bagnetu) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6724 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|