Autor |
Wiadomość |
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-14, 18:32
|
|
|
Ja mam chyba h3 choć jeszcze nie sprawdzałem ale mam halogeny okrągłe z soczewką. Ledy chciałem tam wsadzić głównie ze wzgledu na zmniejszenie poboru prądu i oszczędność xenonow ale i chyba lepiej wyglądają jako dzienne od ori h3. No i nie świeci sie wszystko wewnątrz auta. Przy takiej konfiguracji pobór by był na poiomie 2x ledy w halogenach po kilka W + 2x 5W przednie postojowki + tylne lampy (nie wiem ile W).
Aż dziwne że nie można wyłączyć testów. Np w e38 można było wyłączyć niechciane testy, np podswietlenia tablicy rej czy inne gdzie sie wsadzało ledy. W D3 widocznie nie można nie wiedzieć że coś się przepaliło |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-10-14, 19:12
|
|
|
Damias napisał/a: | Ja mam chyba h3 choć jeszcze nie sprawdzałem ale mam halogeny okrągłe z soczewką. |
W D3 masz H11
Jeśli chodzi o wysokość montażu dziennych to nie powinno byc problemu ponieważ podają 25cm. np. w Skodach i Pasatach są dzienne w halogenie podwójna lampa na dole.
d5bcd6e48d624ffb.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2924 raz(y) 24,26 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:30
|
|
|
Dzięki za info. Organoleptycznie jeszcze nie sprawdzalem a gdzieś czytałem że te z soczewką mają h3 ale to może chodziło o D2. No ale już wiem że muszę szukać ledów h11 takich żeby nie generowały błędów :-) Potem kodowanko i w końcu tryb AUTO włącznika świateł będzie miał sens :-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-14, 21:15
|
|
|
Wydaje mi się że z racji iz halogeny przeciwmgielne musza swiecic w dół i posiadaja zwykle przesłonki to żadna ledówka nie wejdzie bo sa za długie. trza owa przesłonke wywalić a moc LEDowego świetlika dla widoczności powinna być ok 7-15W |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-10-15, 00:41
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Damias napisał/a: | Ja mam chyba h3 choć jeszcze nie sprawdzałem ale mam halogeny okrągłe z soczewką. |
W D3 masz H11
Jeśli chodzi o wysokość montażu dziennych to nie powinno byc problemu ponieważ podają 25cm. np. w Skodach i Pasatach są dzienne w halogenie podwójna lampa na dole. |
Nie zawsze jest H11 w halogenie. W D3 jest to zależne od tego jaką jest jego wersja. Ale owszem jeśli ma halogen z soczewka to będzie H11 |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-15, 07:40
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wydaje mi się że z racji iz halogeny przeciwmgielne musza swiecic w dół i posiadaja zwykle przesłonki to żadna ledówka nie wejdzie bo sa za długie. trza owa przesłonke wywalić a moc LEDowego świetlika dla widoczności powinna być ok 7-15W |
Wydaje mi że halogenach z soczewką nie ma przesłony. Te przesłony są na pewno w halogenach w których światło rozchodzi się z odbłyśnika i wtedy taka przysłona musi "obciąć" tą część światła która idzie do góry. Soczewka daje skupione światło i tam przesłona jest nie potrzebna. Tak mi sie przynajmniej wydaje No ale nawet jeśli ta przesłona jest to w przypadku żarówek H11 nie powinno być problemu bo ledy H11 mają takie same wymiary lub mniejsze od zwykłych H11 W przypadku H3 faktycznie ledy są zazwyczaj dłuższe i mogą się nie zmieścić ale przy H11 jest ok Trzeba tylko poszukac takich sprzedawców którzy podają wymiary ledów i dobrać odpowiednie. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-15, 13:17
|
|
|
Poszukam, poczytam, pomierzę Coś się powinno dobrać. Najważniejsze to chyba żeby długość od mocowania w gnieździe do końca była odpowiednia czyli to co siedzi bezpośrednio za soczewką. A z tyłu ta część w którą się wtyka kabel ma chyba więcej luzu? Czy się mylę i tam też jest ciasnota? Jak Ty masz u siebie zrobione? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-16, 06:54
|
|
|
Damias napisał/a: | Czyli reasumując w przypadku kodowania kanadyjskiego przy ustawieniu włącznika świateł na AUTO po odpaleniu auta zapalają mi się halogeny (z ledami), postojówki przednie i postojówki tylne a wnętrze działa w trybie jakby światła były wyłączone. Po zmroku zapalają się xenony, podświetlenie wnętrza i gasną halogeny. Dobrze to zebrałem do kupy? |
Nie.
Po włączeniu świateł pozycyjnych wszystko działa tak jak w nocy - zegary są podświetlone, navi zmienia kolorystykę na nocną.
Damias napisał/a: | Czy da się vcdsem wyłączyć testowanie żarówek w halogenach? |
Nie, nie da się.
Damias napisał/a: | Wydaje mi że halogenach z soczewką nie ma przesłony. Te przesłony są na pewno w halogenach w których światło rozchodzi się z odbłyśnika i wtedy taka przysłona musi "obciąć" tą część światła która idzie do góry. Soczewka daje skupione światło i tam przesłona jest nie potrzebna. Tak mi sie przynajmniej wydaje No ale nawet jeśli ta przesłona jest to w przypadku żarówek H11 nie powinno być problemu bo ledy H11 mają takie same wymiary lub mniejsze od zwykłych H11 W przypadku H3 faktycznie ledy są zazwyczaj dłuższe i mogą się nie zmieścić ale przy H11 jest ok Trzeba tylko poszukac takich sprzedawców którzy podają wymiary ledów i dobrać odpowiednie. |
Nie prawda, jest zupełnie odwrotnie.
W halogenach z soczewką jest przesłona obcinająca górną część snopu światła.
W halogenach bez soczewki nie ma przesłony a kształt snopu światła układa odbłyśnik. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-22, 10:38
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ne świeci się podświetlenie wnętrza i zegarów gdy palą się halogeny na AUTO. Mam tak zakodowane wiec info z pierwszej ręki ;P |
To ja polecam sprawdzić temat wnikliwie, najlepiej wieczorem włącz tylko pozycyjne + przeciwmgielne przednie i wtedy zobaczysz co się świeci w rzeczywistości i w jakim trybie to oświetlenie działa bo za dnia to po prostu nie widzisz podświetlenia klamek czy zegarów |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Damias
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 139 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-22, 11:50
|
|
|
Jak się włączy ręcznie pozycyjne to na pewno zapali się wnętrze. Ale może jeśli zapalenie pozycyjnych wynika z kodowania dziennych to wnętrze się nie zapali Lepiej wieczorem jak zapalą się mijania automatycznie to zaświecić czymś na czujnik żeby mijania zgasły i dopiero sprawdzić co się podświetla. Wtedy będzie nabardziej wiarygodny test |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-22, 15:34
|
|
|
Damias napisał/a: | Jak się włączy ręcznie pozycyjne to na pewno zapali się wnętrze. Ale może jeśli zapalenie pozycyjnych wynika z kodowania dziennych to wnętrze się nie zapali |
Z tego co ja wiem to różnicy nie ma, czy kodowanie czy ręczne włączenie całość podświetlenia działa tak samo.
Przez jakiś czas też miałem tak zakodowane i właśnie m.in. dlatego to rozwiązanie mi nie pasowało.... bo włącznie z przeciwmgielnymi działały światła pozycyjne, całe podświetlenie i ta nieszczęsna navi w trybie nocnym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-10-22, 16:14
|
|
|
Teraz czujnik juz zapala normalne światła ale jutro zobaczę jak to jest. Z normalnymi pozycyjnymi zapala się zawsze podświetlenie ale w auto się nie zapala w trakcie dnia. Szkoda ze juz za późno i ciemno. Porobić fotki jutro w pracy jak jasno jest a teraz idę kodowa tempomat xD
Zasiadlem do auta ..zapłom czujnik zalaczyl dzienne i zrobilem szybko fotke... podswietlenie sie nie zapaliło. Później ją tu wrzuce jak wejdę do domu. Nawet mam na to sensowne wytłumaczenie. W trybie kanadyjskim nie da się całkiem wyłączyć świateł jeśli w MMI są włączone w trakcie dnia. Więc kodują je sterownik zapisuje, że na wyłączonych światłach ma palić się pozycyjne i przeciwmgłowe. W trybie AUTO przełącznika w trakcie dnia światła są wyłączane więc i podświetlenie gaśnie. Co oznacza, że podświetlenie gaśnie tylko na przęlączniku ustawinym na O (wyłączone światła) lub gdy czujnik wyłączy światłą w trybie AUTO w ciągu dnia.
|
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|