Autor |
Wiadomość |
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-05-19, 07:54 [A8 D3 ALL] Czujniki cisnienia w oponach
|
|
|
Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?
Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile.
koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ? Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku.
Proszę o poradę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-05-19, 07:58
|
|
|
Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-05-19, 08:30
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | Zastanawiał bym się czy im więcej tym lepiej dla felgi, jak przyłożysz w dziurę to nabita na max opona nic nie zamortyzuje, ja jak nabiłem dość mocno to na dziurze pękła na boku. 235/35/20 |
To jakie ty felgi miałeś że taka wąska opona przy 20" ? Ja już tego nie ogarniam sądze że 2.9 przód , 2.8 tył było by w sam raz tylko jak powietrze napompowane to roście wraz z temperaturą ciśnienie do 3.2 ;/ |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-05-19, 09:13
|
|
|
Czapi_20 napisał/a: | Witam, mam pytanko odnośnie czujników, czy można je jakoś przeprogramować ?
Czujniki mam dziwnie ustawione na wartości od 2.8 do 3.4 i jak mam poniżej 2.8 na tylnych kołach to mi wywala bledy co chwile. |
Sterownik systemu kontroli ciśnienia powietrza w kołach trzeba poprawnie zakodować.
Do zrobienia tylko z poziomu interfejsu diagnostycznego.
Czapi_20 napisał/a: | koła 275/35/20 w ogóle to jakie ciśnienie powinno być w takich oponkach ? |
To wprawdzie z przed-lifta ale przekaz chyba wystaraczająco zrozumiały
Czapi_20 napisał/a: | Bo jedni mówią że im więcej tym lepiej dla felgi, drudzy że jak za dużo to scieram opone w środku. |
Jak za dużo to ścierasz oponę po środku.
Jak za mało to ścierasz oponę na krawędziach zewnętrznych.
Nieprawidłowe zużycie ogumienia to tylko jeden z aspektów.
Inne rzeczy na które ma wpływ ciśnienie w ogumieniu to trakcja, bezpieczeństwo, komfort czy też nadmierne zużycie różnych elementów układu jezdnego auta. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-05-19, 09:21
|
|
|
drago_o napisał/a: | Pamiętaj, że on ma TDI. U mnie w 4.0 wszystkie te wartości są 0.2-0.3 wyższe niż na Twojej tabliczce. Zaraz zapodam foto |
Owszem, dla TDI mogą być inne.
Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta będzie na pewno szybciej niż czekać aż ktoś odpowie na forum.
No chyba, że kolega nie ma ani wlepki ani książki... albo należy to tych mniej technicznych osób i nie ogarnia tej wlepki... wtedy trzeba szukać pomocy u innych osób |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-19, 09:26
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale mój przekaz jest też taki, że wystarczy spojrzeć na to co producent napisał - spojrzeć na wlepkę na klapce od wlewu paliwa albo w instrukcję obsługi auta |
To tak.
Inna sprawa, że jego rozmiaru tam nie znajdzie bo nie jest do końca prawidłowy Chyba, że w poliftach coś w tym wymiarze zrobili i rozmiar był deczko inny. Widziałem, że sterownik zegarów ma możliwość wprowadzenia współczynnika obwodu koła, ale narazie nie potrafię go zmienić |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-05-19, 11:35
|
|
|
To w takim razie jak mam się ustosunkować do mojej wlepki ?
DSC_0281.JPG
|
|
Plik ściągnięto 47 raz(y) 187,02 KB |
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-05-19, 11:47
|
|
|
haha dziwne to , może w Langach jest inaczej ale na 20" to ona przynajmniej wygląda zresztą dziwne jest to że aż taka różnica jest pomiędzy przed a polift Kiedyś był temat odnośnie szerokości opon przy 20" i w przedliftach miało to być tak jak u FOSS'a a w po tak jak u Ciebie Drago. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-05-19, 11:56
|
|
|
Myślę, że to nie kwestia lift/polift. W grę wchodzi szerokość koła fabrycznego, rozmiar fabrycznej felgi, szerokość fabrycznej felgi i rodzaj silnika(pewnie masa, Nm, HP), wersja nadwozia - może coś jeszcze...
275/35/R20 nie powinno się znaleźć teoretycznie dzisiaj na A8 bo obwód koła jest jeśli się nie mylę około 1.9% większy od rozmiaru oryginalnego, gdzie przyjmowane chyba było za oryginał 255/40/R19. Dopuszczalne wartości z tego co czytam to -2% do +1.6%. U Ciebie (jesli masz dobrze dobraną szerokość felgi - 10', powinno występować przekłamanie 1km/h na każde 50km/h.
My z FOSSem mamy oboje prelifty Może w PB przy mniejszym momencie nie puszczali A8 na tak szerokim laczku |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
|