Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak wykręcić katalizator  
Autor Wiadomość
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-16, 09:58   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak wykręcić katalizator

Witam,

Mam pytanie dotyczące katalizatorów. Po przeczytaniu wcześniejszych postów Damian napisał w nich że można w BFM'ie wykręcić katy bez konieczności wyciągania całego pieca. Czy ktoś to robił oprócz Fossa? Jeśli tak to jak podejść do śrub? Przez zakole? Od góry? Wczoraj zaglądałem od spodu i przyznam szczerze że od tyłu silnika nie widzę podejścia...
Jakieś sugestie? Z góry dziękuję za każdą pomoc 👍🍻
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-11-16, 20:54   

Od dołu jest podejście.
Poluzowanie 3 śrub i wydechu nie pozwoli wyjść katalizatorowi.
Trzeba silnik podwiesić, poluzować sanki i tylne poduszki skrzyni.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-16, 21:29   

Właśnie dziś sprawdziłem i od zakola nikła szansa bo wszędzie są osłony termiczne przykręcone. Będę walczył od dołu

P.S. - podpowiedź coś w moim drugim wątku, gdzie szukać przyczyny? Jak zdiagnozować katy?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-11-16, 23:33   

marekp750 napisał/a:
Poluzowanie 3 śrub i wydechu nie pozwoli wyjść katalizatorowi.


Ja demontowałem, ale tylko prawy :]
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-16, 23:45   

I dostałeś się do niego od dołu tak jak Marek napisał? Nie demontowałeś sanek? A powiedz, robiłeś to na podnośniku/kanale czy z ziemi/ najazdy?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-11-18, 20:01   

Robiłem z kanału, odkręciłem 3 śruby od kolektora wydechowego rozłączyłem od wydechu i jeszcze jedna śruba co łapie rurę do skrzyni taka na sprężynie i katy w dół, oczywiście ciasno było między osłonami termicznymi, ale poszło :]
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-18, 20:20   

O fuck 😱 brzmi jak operacja wzroku przez odbyt 🤣😅

No cóż, jak dałem radę bez wyjęcia silnika wymienić króciec w chłodnicy oleju to to też jakoś ogarnę. Mam tylko nadzieję że idę w dobrą stronę w uzdrawianiu auta a nie napierdziele się z tym i nic to nie da 🤨 jakoś nikt nie może mi podpowiedzieć w moim wątku z brakiem mocy...

Pozdrawiam,
Łukasz
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-11-18, 20:34   

Marcin2013 napisał/a:
Robiłem z kanału, odkręciłem 3 śruby od kolektora wydechowego rozłączyłem od wydechu i jeszcze jedna śruba co łapie rurę do skrzyni taka na sprężynie i katy w dół, oczywiście ciasno było między osłonami termicznymi, ale poszło :]


A odkręcenie 2 śrub tylnych sanek i 4 śrub tylnej łapy skrzyni zajmuje 3 minuty roboty.
Podwieszenie silnika 4 minutki. Jest wtedy taka dziura do wyciągnięcia katów, że aż miło.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
mAlIbOr 


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 24
Skąd: Pruszków/Brwinów
Wysłany: 2021-11-18, 20:42   

Oczywiste że tak zrobię bo nie będę się szarpał z dziadami. W przyszłym tygodniu podniosę ją na podnośniku i będę kombinował.

Marku czy możesz coś powiedzieć na temat tych korekt itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.