Autor |
Wiadomość |
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-06, 11:50
|
|
|
Ale po 15 min wszystko zaczęło działać poprawnie pytam o D3 bo muszę wymienić manetkę przy kierownicy i potrzebuje odpjąc aku żeby poduszkę sciągnąć |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-06, 12:27
|
|
|
Trzeba sprubować może sie nic nie stanie 😄 |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2014-11-06, 16:12
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | Trzeba sprubować może sie nic nie stanie 😄 |
kolego ja też odpinałem aku jak bawiłem się z stykami od poduszki w fotelu znany błąd wszystkim i po ponownym zapięciu aku wsio startło chyba tylko musiałem czujnik kiery sie pobawić czyli w lewo w prawo i podjechać kawałek, |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-06, 23:55
|
|
|
simon68 napisał/a: | Robiłem serwis skrzyni w sserwis, i tam panowie po prostu adaptacja to wgranie na nowo oprogramowania...... |
To nie jest prawda.
Adaptacja to nauczenie skrzyni jak ma pracować. Proces adaptacji odbywa się poprzez jazdę drogową i jest do tego szczegółowo opisana procedura czyli na którym biegu, z jaką prędkością, jaki odcinek drogi, przy jakich obrotach zredukować, przy jakich obrotach przełączyć bieg w górę, itp.
Przed rozpoczęcia procesu adaptacji należałby najpierw zresetować ustawienia skrzyni ale to dostępne jest dopiero w po-liftach, jak dobrze pamiętam coś od rocznika 2006.
Resetu skrzyni dokonujemy za pomocą interfejsu diagnostycznego.
Odłączenie zasilania nie resetuje ani programu skrzyni ani programu silnika ani wielu innych sterowników. Co więcej, w D3 odłączenie zasilania wprowadza dodatkowe zamieszanie i potrafi wygenerować sporo różnych cudacznych błędów w sterownikach.
Ogród-Lca napisał/a: | Ale po 15 min wszystko zaczęło działać poprawnie pytam o D3 bo muszę wymienić manetkę przy kierownicy i potrzebuje odpjąc aku żeby poduszkę sciągnąć |
Po odłączeniu aku i jego ponownym podłączeniu nie ma potrzeby odczekiwania żadnych 15 minut - wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz zapłon, wracasz do pozycji zero i wyjmujesz kluczyk - ponowne włożenie kluczyka do stacyjki i przekręcenie zapłonu powinno już zadziałać normalnie.
Użycie przycisku START/STOP wygląda podobnie - za pierwszym naciśnięciem START auto nie zareaguje, naciskasz STOP, później ponownie START i już wszystko powinno odżyć |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-07, 05:42
|
|
|
Czyli skrzynia w przedlifcie Jest adaptacyjna ?,czy nie ? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje po wymianie oleju ? |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-07, 20:49
|
|
|
No ja wlazylem kluczyk i nie mowie ze z zegarkiem czekalem 15min... Chwile czekalem, nic nie reagowalo i po chwili ożyło. Nie wyjmowalem kluczyka. Start/stop wcale nie reagował. Chyba ze nie wciskalem stop a tylko próbowałem startem... Teraz nie pamiętam, |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-11-08, 10:47
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | Czyli skrzynia w przedlifcie Jest adaptacyjna ?,czy nie ? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje po wymianie oleju ? |
No oczywiście że jest adaptacyjna tyle tylko, że w przd-lifcie nie da się wyzerować poprzednich nastawów więc proces adaptacji do nowych warunków pracy może być zdecydowanie dłuższy niż w po-lifcie w którym te nastawy wyzerujemy.
drago_o napisał/a: | No ja wlazylem kluczyk i nie mowie ze z zegarkiem czekalem 15min... Chwile czekalem, nic nie reagowalo i po chwili ożyło. Nie wyjmowalem kluczyka. Start/stop wcale nie reagował. Chyba ze nie wciskalem stop a tylko próbowałem startem... Teraz nie pamiętam, |
Bo trzeba włożyć kluczyk, przekręcić na zapłon, wyjąć, włożyć ponownie i ponownie przekręcić na zapłon i nic nie trzeba czekać po po tym drugim razie włącza się od razu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2014-11-08, 10:59
|
|
|
Kluczyk po wlozeniu do stacyjki przekreca sie w lewo (jak do gaszenia auta) i po przekreceniu w prawo(zaplon) wszystko dziala. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-11-08, 13:49
|
|
|
A ja miałem jakieś czary mary bo zaczęła działaś manetka świateł długich a już miałem zamawiać nową |
_________________ Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna ) |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-08, 20:03
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ogród-Lca napisał/a: | Czyli skrzynia w przedlifcie Jest adaptacyjna ?,czy nie ? Jeśli tak to jak przeprowadzić adaptacje po wymianie oleju ? |
No oczywiście że jest adaptacyjna tyle tylko, że w przd-lifcie nie da się wyzerować poprzednich nastawów więc proces adaptacji do nowych warunków pracy może być zdecydowanie dłuższy niż w po-lifcie w którym te nastawy wyzerujemy. |
Adaptacyjna, ale trzeba "nauczyć ją jeździć". Kiedyś temat poruszałem na forum w kwestii skrzyni GQF - nie dało się tego skasować interfejsem, ale tak jak FOSS pisał, adaptację zrobiłem po prostu jeżdżąc nieco inaczej. Około miesiąca jazdy i skrzynia działa jak należy. Oczywiście, na pracę automatu ma wpływ ilość oleju w skrzyni (nie za dużo, nie za mało), stan filtra (skrzyni biegów oraz paliwa - do pomp paliwowych) oraz stan akumulatora. Te wszystkie elementy są ze sobą powiązane, ale szczegóły innym razem. Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-08, 21:22
|
|
|
i lpg |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-11-09, 11:13
|
|
|
Dzięks, to także, a jeśli jest, to najczęściej od tego trzeba zaczynać poszukiwanie usterek. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-01, 11:52
|
|
|
Panowie, czy ktoś w Warszawie albo blisko Warszawy ogarnia adaptację skrzyni GQF 6hp26 w A8 d3? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|