Autor |
Wiadomość |
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-12-28, 18:11 [D3 08 4.2TDI
] Wymontowanie alternatora
|
|
|
Witam
Jak w temacie - jak podejsc do gnojka. Dostep masakryczny pytanie czy zrzucenie przodu cos da? A moze jest jakis patent ?
Przy okazji - tak gowniane rozwiazanie glownego kabla zasilajace w takim aucie wola o pomste do nieba - to jedyne auto ktore mialem z takim szajsem!
1 usterka zaliczona
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-12-28, 20:15
|
|
|
Co prawda w benzynie ale wyjmowałem u siebie bez zdejmowania przodu , jak zdejmiesz przód to będzie łatwiej wyjąć długie śruby które u mnie zapierały się o chłodnice . Pamiętaj żeby odkręcić klemę na akumulatorze . Ogólnie nie ma tragedii dobre klucze , spuścić płyn trzeba , odkręcasz śrubę która trzyma rurki aluminiowe od chłodzenia alternatora i śruby które trzymają alternator . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
shakal
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: W
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 147 Skąd: Polanica
|
Wysłany: 2013-12-28, 22:06
|
|
|
Krzychu jeszcze podaj linka do elsy:)
pkt poszedl
dziekowa
Posiadacze tego motoru - sprawdzie polaczenie alternatora i kabla zasilajacego - wada fabryczna ujawania sie tym ze kabel i wtyczka sie po prostu przepala - niestety nie obejmuje tego zadna akcja serwisowa Auto na kanal i oblukac miedzy miska olejowa a saniami.
u mnie dodatkowo jest to rozwiazanie rozladowywujacego sie akumulatora - potrafil w ciagu paru chwil z pelnej baterii zejsc do "zera".
sluze pomoca gdybys ktos mial podobny problem.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-27, 22:53
|
|
|
Panowie,czy ktoś wie czy będzie pasował alternator z 4,2 tdi do 4,2 pb ? Ogólnie alternatory są w 99 % takie same, tylko ten z tdi ma większe koło parowe, da się je przełożyć ? Wiem że są wymienne ale czy zamienne też ? |
|
|
|
|
Czapi_20
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radek
Jeżdzę: A8,Touareg
Dołączył: 22 Wrz 2010 Posty: 79 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-10-10, 21:44
|
|
|
shakal napisał/a: | Krzychu jeszcze podaj linka do elsy:)
pkt poszedl
dziekowa
Posiadacze tego motoru - sprawdzie polaczenie alternatora i kabla zasilajacego - wada fabryczna ujawania sie tym ze kabel i wtyczka sie po prostu przepala - niestety nie obejmuje tego zadna akcja serwisowa Auto na kanal i oblukac miedzy miska olejowa a saniami.
u mnie dodatkowo jest to rozwiazanie rozladowywujacego sie akumulatora - potrafil w ciagu paru chwil z pelnej baterii zejsc do "zera".
sluze pomoca gdybys ktos mial podobny problem.
pozdrawiam |
Potwierdzam, kabelek a głównie na łączeniu przy alternatorze wypalony. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-15, 09:49
|
|
|
shakal napisał/a: | Krzychu jeszcze podaj linka do elsy:)
pkt poszedl
dziekowa
Posiadacze tego motoru - sprawdzie polaczenie alternatora i kabla zasilajacego - wada fabryczna ujawania sie tym ze kabel i wtyczka sie po prostu przepala - niestety nie obejmuje tego zadna akcja serwisowa Auto na kanal i oblukac miedzy miska olejowa a saniami.
u mnie dodatkowo jest to rozwiazanie rozladowywujacego sie akumulatora - potrafil w ciagu paru chwil z pelnej baterii zejsc do "zera".
sluze pomoca gdybys ktos mial podobny problem.
pozdrawiam |
to ja poproszę o pomoc
http://pl.realoem.me/Audi.../R/9/971/972005
czy chodzi o wtyczuszkę nr 3?
resztę połączeń np masowych da się sprawdzić od dołu? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-16, 01:13
|
|
|
Bardziej chodzi o oczko dokręcane nakrętką, pozycja 15 na rysunku.
Oprócz tego masz jeszcze przewód masowy dokręcony do skrzyni, dostęp do niego uzyskasz po poluzowaniu stabilizatora (potrzebny klucz spline, bodajże rozmiar 10).
Kolejne newralgiczne połączenie jest ukryte pod prawym przednim nadkolem (o ile pamiętam jest to masa nadwozia). |
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-01-16, 20:40
|
|
|
Czy ktoś zna odp na moje pytanie które jest kilka postów wyżej ? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-16, 21:44
|
|
|
byku napisał/a: | Bardziej chodzi o oczko dokręcane nakrętką, pozycja 15 na rysunku.
|
hmmm stało jak byk że wtyczka się upala... no a oczko to nie wtyczka... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-12-15, 17:39
|
|
|
Podrzućcie proszę instrukcję demontażu alternatora w 4.2 TDI. Link podany na początku już dawno wygasł... |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-15, 19:41
|
|
|
zdjąć przód (to co przeszkadza we wciśnięciu specjalnej nasadki)
i już |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
pawelec
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 98 Skąd: München/Geretsried/Łódź
|
Wysłany: 2019-01-28, 20:58
|
|
|
tez poproszę o link demontażu |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-29, 23:34
|
|
|
masz post wyżej bad swoim... byle mechanik sie zorientuje... wystarczy odsunąć
na tyle żeby wcisnąć specjalna nasadkę (do kupienia wysyłkowo) |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
jacek66
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronick
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jacek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 58 Dołączył: 01 Paź 2017 Posty: 32 Skąd: tomaszów maz
|
Wysłany: 2019-03-04, 10:18
|
|
|
Kolego CZAPI 20 napisz mi w jaki sposób uporałeś się z padającym akumulatorem bo u mnie jest taki objaw że jet dobrze a nagle zero prądu po naładowaniu mogę jeździć miesiąc dwa tydzień i nagle w ciągu paru godzin zero stan naładowania na MMI jedna kreska opisz co robiłeś bo ta niepewność czy odpali czy nie jest wkurzająca czekam na info |
|
|
|
|
|