Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 3.0TDI ] Sterownik silnika spalił sie  
Autor Wiadomość
lukip66 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pińczów
Wysłany: 2013-12-16, 19:03   [D3 04 3.0TDI ] Sterownik silnika spalił sie

Witam spalił mi się sterownik silnika. Numery jego to 4E0907401B i nie moge nigdzie dostać o takich samych numerach może mi ktoś doradzić gdzie taki dostane i czy o innym numerze bedzie pasował bo znalazłem z numerami końcowymi A C D ale elektryk powiedział ze nie bedzie pasowało...
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-12-16, 19:14   

Ten


http://allegro.pl/a8-d3-k...3723280359.html


???

[ Dodano: 2013-12-16, 19:22 ]
Z tego co znalazłem w etce i wyczytałem na stronach to jego zamiennik to 4e0910401h a pozniej został on zamieniony na 4e0910401J,a nastepnie w 2005 na sterownik z koncówka Q a w 2008 jako QX

Ale to niech koledzy sie wypowiedza jeszcze czy tak faktycznie jest
 
 
lukip66 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pińczów
Wysłany: 2013-12-16, 19:22   

<hura> jak ja szukałem ze nie mogłem znaleść
Dzięki
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-12-16, 19:24   

http://allegro.pl/sterown...3731896596.html

tu tez mozesz sprobowac moze nie wystawil ponownie gosc
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2013-12-18, 00:49   

Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-12-21, 13:56   

shaqal napisał/a:
Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje :)

Nie zawsze nowszy będzie prawidłowy.... nawet o tych samych numerach OE.
Wg. mnie sporo zależy od wersji wyposażenia więc powinny się zgadzać również numery BOSCH'a bo one mówią chyba poniekąd o konkretnej wersji softu.

Ja zmieniałem w swoim sterownik silnika.
Na wyposażeniu mam climatronik 4-strefowy, webasto, solar dach i wiele innych....... następstwem tego prawdopodobnie są dwa duże wentylatory na chłodnicy, jeden główny silnika i drugi identycznej wielkości wspomagający od klimy.
Sterownik silnika kupiłem o tych samych numerach OE ale przysłali mi nowszy (data produkcji) i o innych numerach BOSCH'a.
Na tym sterowniku wentylatory chłodnicy zgłupiały, nawet jak się włączyły to później samoczynnie się wyłączały. W programie wycięta była również diagnoza przedniej poduszki silnika a u mnie jest ona doagnozowalna.

Sterownik kilka dni później zmieniłem na poprawny (te same numery OE i te same numery BOSCH) i na nim wszystko wróciło do normy.


Te różnice znalazłem tak na szybko ale nie wiem czy aby przypadkiem różnic nie było więcej <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2013-12-21, 17:38   

Dlatego w ETCE warto rzucić okiem na PR danej części żeby nie mieć wątpliwości przy zakupie.
 
 
lukip66 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Pińczów
Wysłany: 2013-12-22, 15:01   

juz sterownik kupiełm o takich samych numerach audi a numery bosch były inne ale nadaje sie auto powróciło do życia :P
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-12-22, 15:31   

Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2013-12-22, 16:38   

...
Ostatnio zmieniony przez shaqal 2013-12-25, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-12-24, 20:07   

shaqal napisał/a:
pebo napisał/a:
Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie.


Sterownik MMI kosztuje 300-400zł, nie ma sensu jeździć do aso jeśli coś pójdzie nie tak.

Dzięks shaqal, masz rację. Mi chodziło tylko o przykład, ale skoro wspomniałeś, to faktycznie, raczej taniej wymienić sterownik, tym bardziej, że ta część nie jest objęta CP.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.