Autor |
Wiadomość |
lukip66
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 2013-12-16, 19:03 [D3 04 3.0TDI
] Sterownik silnika spalił sie
|
|
|
Witam spalił mi się sterownik silnika. Numery jego to 4E0907401B i nie moge nigdzie dostać o takich samych numerach może mi ktoś doradzić gdzie taki dostane i czy o innym numerze bedzie pasował bo znalazłem z numerami końcowymi A C D ale elektryk powiedział ze nie bedzie pasowało... |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-12-16, 19:14
|
|
|
Ten
http://allegro.pl/a8-d3-k...3723280359.html
???
[ Dodano: 2013-12-16, 19:22 ]
Z tego co znalazłem w etce i wyczytałem na stronach to jego zamiennik to 4e0910401h a pozniej został on zamieniony na 4e0910401J,a nastepnie w 2005 na sterownik z koncówka Q a w 2008 jako QX
Ale to niech koledzy sie wypowiedza jeszcze czy tak faktycznie jest |
|
|
|
|
|
|
|
lukip66
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 2013-12-16, 19:22
|
|
|
<hura> jak ja szukałem ze nie mogłem znaleść
Dzięki |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 00:49
|
|
|
Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-12-21, 13:56
|
|
|
shaqal napisał/a: | Nie musi mieć takich samych numerów, ważne żeby według etki była to kontynuacja dla danego modelu silnika. Nawet lepiej poszukać nowszego sterownika, dłużej pożyje |
Nie zawsze nowszy będzie prawidłowy.... nawet o tych samych numerach OE.
Wg. mnie sporo zależy od wersji wyposażenia więc powinny się zgadzać również numery BOSCH'a bo one mówią chyba poniekąd o konkretnej wersji softu.
Ja zmieniałem w swoim sterownik silnika.
Na wyposażeniu mam climatronik 4-strefowy, webasto, solar dach i wiele innych....... następstwem tego prawdopodobnie są dwa duże wentylatory na chłodnicy, jeden główny silnika i drugi identycznej wielkości wspomagający od klimy.
Sterownik silnika kupiłem o tych samych numerach OE ale przysłali mi nowszy (data produkcji) i o innych numerach BOSCH'a.
Na tym sterowniku wentylatory chłodnicy zgłupiały, nawet jak się włączyły to później samoczynnie się wyłączały. W programie wycięta była również diagnoza przedniej poduszki silnika a u mnie jest ona doagnozowalna.
Sterownik kilka dni później zmieniłem na poprawny (te same numery OE i te same numery BOSCH) i na nim wszystko wróciło do normy.
Te różnice znalazłem tak na szybko ale nie wiem czy aby przypadkiem różnic nie było więcej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-21, 17:38
|
|
|
Dlatego w ETCE warto rzucić okiem na PR danej części żeby nie mieć wątpliwości przy zakupie. |
|
|
|
|
lukip66
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: 2013-12-22, 15:01
|
|
|
juz sterownik kupiełm o takich samych numerach audi a numery bosch były inne ale nadaje sie auto powróciło do życia |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-22, 15:31
|
|
|
Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-22, 16:38
|
|
|
... |
Ostatnio zmieniony przez shaqal 2013-12-25, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:07
|
|
|
shaqal napisał/a: | pebo napisał/a: | Sam numer części to jeszcze za mało, często trzeba wspomagać się PR-kodami, dopiero tedy wiadomo, że wstawiasz dokładnie to co było i nie ma przykrych niespodzianek, o których pisze FOSS. Czasami nowsza część może lepiej pasować (w sensie działać), ale to dopiero sprawdzisz doświadczalnie, a z tym wiadomo, różnie bywa. To raczej zbyt skomplikowane auta (i za drogie) na takie eksperymenty. Jako przykład niech posłuży sama zmiana softu MMI - jak coś pójdzie nie tak, kłania się serwis, a przecież to "tylko" oprogramowanie. |
Sterownik MMI kosztuje 300-400zł, nie ma sensu jeździć do aso jeśli coś pójdzie nie tak. |
Dzięks shaqal, masz rację. Mi chodziło tylko o przykład, ale skoro wspomniałeś, to faktycznie, raczej taniej wymienić sterownik, tym bardziej, że ta część nie jest objęta CP. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|