Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-22, 13:24 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych
|
|
|
Witam
Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2
Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba
Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz
Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki
Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne
Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-25, 12:12
|
|
|
napinaczy nie sprawdzisz bez ich wyjęcia i zmierzenia długości sprężyny i ogólnie kondycji tłoczków itp.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać
co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-04-25, 22:35
|
|
|
logi dynamiczne musisz porobic z tego co pamiętam np podczas jazdy 2 bieg cisnac do odciecia i zapisac gr 91,92 jak pisze kolega |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-27, 11:11
|
|
|
Wielkie dzięki Panowie
co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie
zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,
Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-28, 08:04
|
|
|
W lewej głowicy siada najpierw dolny, w prewej głowicy siada górny.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:44
|
|
|
Hmm no to ciekawe a piszac prawa lewa to masz na mysli bedac kierowca czy stojac przed maska ?
Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia
Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku . |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-28, 19:46
|
|
|
Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-29, 11:20
|
|
|
Apophis napisał/a: | Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa. |
dzięki , wiec zapewne duży pogląd na stan napinaczy da mi zdjęcie prawej pokrywy
tymczasem ide zrobic testy vcds |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-04-29, 14:25
|
|
|
W jednej glowicy możesz miec dobre, w drugiej nie. Loteria |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-04-29, 20:31
|
|
|
k44761 napisał/a: | Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. |
eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak
No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-04-30, 09:43
|
|
|
FOSS napisał/a: | eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak
No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa> |
a ja zawsze byłem przekonany że nastawniki sa takie same , identyczna budowa nastawników miałem w a6 c5
Sprawdziłem dziś napinacze w 91 92 ładnie się przestawiają w zależności od obciążenia
w grupie 93 , jaka tam jest tolerancja +/- ? u mnie jest chyba -1 na jednym a na 2 gim +2 albo +3 nie pamiętam to chyba rozrząd jest ustawiony Oki ? i nie mam co narazie sie martwić napinaczami?
jeszcze ciekaw jestem co wyjdzie po zdjęciu dekla od pasażera , po stronie kierowcy było wizualnie oki mam nadzieje ze strona pasażera tez bedzie oki
hałasować przy rozruchu mi nie hałasują , może raz zaterkotały jak auto stało tydzień było min oleju i był stary olej tuz po kupnie auta
patrząc na inne tematy ludzie maja po +10 i -12 i jeżdżą ale to juz chyba świadczy o przestawieniu o 1 ząbek
Dzięki Panowie za każda podpowiedź |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-01, 23:28
|
|
|
Nastawniki NIE są takie same. Lewa głowica -nastawnik przestawia się wysuwając tłok w górę, w prawej głowicy tłok wysuwa się w dół (o ile dobrze pamiętam po takiej ilości browarów) |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|