Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-22, 13:24   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych

Witam

Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2

Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba

Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz

Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki

Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne

Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-25, 12:12   

napinaczy nie sprawdzisz bez ich wyjęcia i zmierzenia długości sprężyny i ogólnie kondycji tłoczków itp.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać :)
co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-25, 22:35   

logi dynamiczne musisz porobic z tego co pamiętam np podczas jazdy 2 bieg cisnac do odciecia i zapisac gr 91,92 jak pisze kolega
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-27, 11:11   

Wielkie dzięki Panowie

co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie

zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,

Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-28, 08:04   

W lewej głowicy siada najpierw dolny, w prewej głowicy siada górny.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-28, 19:44   

Hmm no to ciekawe a piszac prawa lewa to masz na mysli bedac kierowca czy stojac przed maska ?

Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia

Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku .
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-28, 19:46   

Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-29, 11:20   

Apophis napisał/a:
Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.


dzięki , wiec zapewne duży pogląd na stan napinaczy da mi zdjęcie prawej pokrywy :)

tymczasem ide zrobic testy vcds
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-04-29, 14:25   

W jednej glowicy możesz miec dobre, w drugiej nie. Loteria :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-04-29, 20:31   

k44761 napisał/a:
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony.

eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej ;) i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak :D

No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2015-04-30, 09:43   

FOSS napisał/a:
eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej ;) i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak :D

No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>


a ja zawsze byłem przekonany że nastawniki sa takie same , identyczna budowa nastawników miałem w a6 c5

Sprawdziłem dziś napinacze w 91 92 ładnie się przestawiają w zależności od obciążenia

w grupie 93 , jaka tam jest tolerancja +/- ? u mnie jest chyba -1 na jednym a na 2 gim +2 albo +3 nie pamiętam to chyba rozrząd jest ustawiony Oki ? i nie mam co narazie sie martwić napinaczami?

jeszcze ciekaw jestem co wyjdzie po zdjęciu dekla od pasażera , po stronie kierowcy było wizualnie oki mam nadzieje ze strona pasażera tez bedzie oki

hałasować przy rozruchu mi nie hałasują , może raz zaterkotały jak auto stało tydzień było min oleju i był stary olej tuz po kupnie auta

patrząc na inne tematy ludzie maja po +10 i -12 i jeżdżą ale to juz chyba świadczy o przestawieniu o 1 ząbek

Dzięki Panowie za każda podpowiedź :)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-05-01, 23:28   

Nastawniki NIE są takie same. Lewa głowica -nastawnik przestawia się wysuwając tłok w górę, w prawej głowicy tłok wysuwa się w dół (o ile dobrze pamiętam po takiej ilości browarów) :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.