Autor |
Wiadomość |
cypek41
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A6 C7
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-01-25, 23:08 [D3 03 4.0TDI
] Zawieszenie pneumatyczne - padł kompresor?
|
|
|
Witam
Koledzy ostatnio mam problem z zawieszeniem pneumatycznym. Zaczęło się od tego że podczas jazdy zaświecała się żółta kontrolka zawieszenia i nie aktywna stawała się pozycja LIFT w mmi. Zauważyłem również ostatnio, że podczas załączania się kompresora chodzi on bardzo głośno i ma problem z podniesieniem auta z pozycji AUTO do pozycji LIFT. Trwa to dobrą minute czasami nawet i dłużej. Dodam również że auto opada w szczególności z przodu. Teraz siadło na maxa w dół i nie chciało się podnieść.
Wcześniej nie było żadnych problemów. problemy zaczęły się wraz z niższymi temperaturami na zewnątrz. Poniżej wklejam błędy które odczytałem w sterowniku
01583 - Leak in System Detected
000 - - - Intermittent
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
01316 - ABS Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Przeszukałem już forum i przypuszczam że umarł kompresor, jednakże zanim wydam kase na regenerację bądź na nowy prosił bym również was o opinię.
Pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
fogg
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 40 Skąd: Gdańsk - Taunton
|
Wysłany: 2013-02-02, 21:18
|
|
|
Mialem podobne objawy,tyle ze u mnie auto z tylu siadalo,zregenerowalem kompresor,wymienilem rozdzielacz powietrza i teraz wszystko hula bez problemu |
|
|
|
|
|
|
|
DavidA8
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 2 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-02-07, 15:23
|
|
|
kolego fogg ile regenracja kompresora i moze jakies namiary do firmy regenerujacej bo u mnie jeszcze wszystko dziala ale czasami zalaczy sie i chodzi jak traktorek dziwnie tyrkocze i zaraz przestaje |
|
|
|
|
cypek41
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A6 C7
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-02-07, 15:33
|
|
|
Problem rozwiązany. Poszedł nowy kompresor i wszystko hula. Ja kupiłem nowy w firmie Limak w brzegu dolnym. Zajmują się naprawą zawieszeń airmatic, nie regenerują kompresorów tylko mają nowe. Koszt 1500 zł |
|
|
|
|
|
|
|
fogg
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 40 Skąd: Gdańsk - Taunton
|
Wysłany: 2013-02-07, 22:10
|
|
|
DavidA8 napisał/a: | kolego fogg ile regenracja kompresora i moze jakies namiary do firmy regenerujacej bo u mnie jeszcze wszystko dziala ale czasami zalaczy sie i chodzi jak traktorek dziwnie tyrkocze i zaraz przestaje |
Sam regenerowalem,zakupilem zestaw naprawczy (35 funta )wypatroszylem pompke i w dwa dni ogarnalem temat.
http://www.ebay.co.uk/itm...=item257aa56f0a |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-12, 21:50
|
|
|
Panowie mam takie oto błedy :
Tuesday,12,January,2016,19:22:01:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 34: Level Control Labels: 4E0-910-553.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 553 C HW: 4E0 907 553 C
Component and/or Version: LUFTFDR.-CDC H04 4190
Software Coding: 0015500
Work Shop Code: WSC 00768 444 64523
VCID: 23450907E2202306A91-8076
2 Faults Found:
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 37
Reset counter: 255
Mileage: 254818 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.30
Time: 11:58:45
01400 - Suspension Level Control
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 255343 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.10
Time: 14:09:43
Tuesday,12,January,2016,19:24:25:62939
VCDS Version: Release 12.12.0
na postoju auto ma opcje:
- lift
- comfort
- auto
Brakuje opcji : dynamic
W czasie jazdy pozostaje comfort podswietlony i auto brak opcji dynamic
Mało tego dynamic nie podswietla sie nawet po właczeniu samego zaplonu
Stało sie to 2 dni temu na drodze zapaliło kontrolka obnizania auta ale auto było w trybie comfort
po jakims czasie zapaliły sie sie równoczesnie zółta i zielona
po zgaszeniu auta lampki znikły
na stepnie wieczorem przy odpaleniu auta pokazała sie kontrolka obnizania i po chwili zółta tez
zgasiłem auto odpaliłem i nie było kontrolek z lewej strony
było z przodu słychac takie terkotanie jakby metalowa kulka w plastikowym kubku i cykanie przekaznika
błędy powyższe skasowałem i nie wróciły narazie ale pozycji dynamic nie ma?
czy to kompresor sie skonczył i zablokował komputer tryb dynamic zeby nie zeszło a pozniej nie mogło sie podnieść?
nie ustawiałem jeszcze auto trybu i nie próbowałem jechac szybko żeby zobaczyc czy tryb dynamic sie właczy ale pewnie wyskoczy błłąd czyli dwie kontrolki nie chce ryzykowac bo do domu nie dojade bo pokazywałem jakie podjazdy mam
mozecie cos o tym mi powiedzieć co podejrzewacie .... jezeli to kompresor to :
kupic uzywke ori czy regenerowany czy samemu zregenerowac tylko boje sie że mój może nie nadawac sie do regeneracji a jezeli rozgrzebie to bedzie lipa... może i dałoby sie zregenerować ale jak nie wyciagne i nie rozgrzebie to nie sprawdze ale wolałbym miec sprawny najpierw na podmianke
podpowiedzcie co to moze byc |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
rav85
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Huracan Perf&Maclaren600LT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 258 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-13, 08:44
|
|
|
Poczekaj na wyzsze temperatury, pojezdzij autem z 10 km i zacznij sie bawic regulacja gora dol aby sie rozruszal |
|
|
|
|
TOmii a8
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 d3
Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-01-15, 16:30
|
|
|
chcial bym zamowic zestaw naprawczy z ebaya , ktory zestaw byscie polecili bo umnie tez traktorek słychac dzieki z gory pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
maciek.bielsko
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A6 C6
Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 22 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 2016-01-18, 09:09
|
|
|
fogg napisał/a: | Sam regenerowalem,zakupilem zestaw naprawczy (35 funta )wypatroszylem pompke i w dwa dni ogarnalem temat. |
TOmii a8 napisał/a: | chcial bym zamowic zestaw naprawczy z ebaya , ktory zestaw byscie polecili bo umnie tez traktorek słychac dzieki z gory pozdrawiam |
Panowie podłączam się do pytania, ogólnie nie mam problemu z moim zawieszeniem i włączanie kompresora (głos traktorka) słyszę TYLKO wtedy jak robię nową adaptację zawieszenia. Po wszelkich programowaniach, w normalnym użytkowaniu tzn podczas jazdy, lub na postoju gdy opuszczam lub podnoszę samochód nigdy go nie słyszę.
Czy ten terkot oznacza kończący sie kompresor?? |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-01-20, 21:55
|
|
|
a czy stukajace nastawniki oznaczaja ze sie kończa? wszystko zalezy jak dlugo i jak glosno .. sprawny kompresor nie traktorkuje <jezyk> no chyba ze mu cos juz zaczyna powoli dolegac |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
maciek.bielsko
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A6 C6
Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 22 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 2016-01-26, 17:31
|
|
|
dracus6662,
czyli kompletnie ma nie wydawać żadnego głosu?? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciek.bielsko
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A6 C6
Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 22 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 2016-01-27, 20:03
|
|
|
drago_o, a wiesz może jakie po teście zawieszenie / kompresora są dobre wyniki??
Kurde u mnie słychać traktorek jak daje na maxa do góry...
Na odpalonym silniku test kompresora pokazał 13bar i prawie 40C..
w trakcie testu też słychać traktorek.. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-01-28, 06:25
|
|
|
Jeśli chodzi o ciśnienie to u mnie do 17 aktualnie w trakcie pracy rośnie maksymalnie. Gdzieś mam pełną rozpiskę bloków pomiarowych z przedziałami w jakich powinny oscylować wartości. Jak ją odnajdę to postaram się podesłać. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciek.bielsko
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A6 C6
Dołączył: 15 Sty 2016 Posty: 22 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 2016-01-28, 15:10
|
|
|
drago_o, to u mnie bije 13 i 40C
Czas rozglądać się za zestawem naprawczym...
Ktoś kiedyś coś takiego tu wrzucał. |
|
|
|
|
|