Autor |
Wiadomość |
djdemon_pl
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 159 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-13, 15:10
|
|
|
Na razie - wiem, że brzydko ale - zdrutowałem te ciągadła.
Muszę stwierdzić, ze nadal nie odczuwam różnicy ;/
W poniedziałek podjadę do mechanika, niech rzuci okiem |
_________________ "Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05 |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:20
|
|
|
notik napisał/a: | Odczujesz jak lepiej będzie ci się wkrecal na obroty powyżej 3-4tys. jak już to uruchomisz. W moim poprzednim aucie Opel Frontera 3.2 v6 było podobne rozwiazanie i po tym jak zrobiłem odetkany wydech odczulem spora różnice właśnie po przełączeniu klap powyżej 3,5tys. Zalaczalo się to podobnie jak w hondach v-tec. Auto nagle dostawało kopniaka i zmieniał się dźwięk na bardziej rasowy. W audi jest podobnie tylko mniej to słychać. |
Po części jest tak jak pisze kolega notik, jeśli nie kręcisz silnika wyżej (o ile pamiętam to ponad 3 tys. obr/min.) to nie odczuwasz różnicy, gdyż przy niskich obrotach silnika pracuje krótszy obieg, a dopiero na wyższych klapy otwierają się skracając długość kolektora dolotowego. Po złożeniu proponuję zresetować dotychczasowe ustawienia silnika (apdaptacja) bo zapamiętał nieprawidłowe ustawienia.
Pozdro. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Robson
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: UK
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-10-15, 00:22
|
|
|
Oj Paweł, trza było zadzwonić a wszystko bym Ci powiedział ;-)
Mechanicy którzy mają marne o tym pojęcie pewnie będą mówić, że nie ma sensu tego robić... noi nie będą pewnie chcieli tego ruszyć bo klejenie nie starcza na długo.
A zrobić warto to jak najszybciej dopóki klapy jeszcze dają się poruszyć... o ile jeszcze się ruszają... bo nieruchome lubią zapiekać się na amen i później trzeba się sporo namęczyć aby to ruszyć... w najgorszym wypadku kolektor dolotowy do demontażu.
A te cięgna to olej jakieś używane... u mnie dostaniesz nowy gotowy zestaw naprawczy z metalowymi cięgnami - podobny jak koledzy wstawiali zdjęcia powyżej tyle że konkretnie pod silnik BFM (w różnych silnikach 4.2V8 są różne układy gruszek i różne długości tych ciegien). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-10-15, 14:17
|
|
|
FOSS a masz tego wiecej? Bo też bym potrzebował taki jeden zestaw . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-10-15, 19:10
|
|
|
pioter napisał/a: | FOSS a masz tego wiecej? Bo też bym potrzebował taki jeden zestaw . |
A i owszem, posiadam więcej takich zestawów... info podeślę na PW ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-10-20, 09:08
|
|
|
Kiedy można spdziewać jakiegoś info odnośnie zestawu ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-11-13, 09:58
|
|
|
FOSS miał byś taki zestaw dla mnie :?: bo i u mnie się połamały cięgna :-/ a niedawno jeszcze były na swoim miejscu :-( co najśmieszniejsze też nie odczuwam żadnej różnicy , auto jezdzi tak samo :shock: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-11-13, 12:35
|
|
|
Ja założyłem zestawik i wszystko działa jak powinno , podziękowania dla Damiana . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-13, 16:39
|
|
|
pioter napisał/a: | Ja założyłem zestawik i wszystko działa jak powinno , podziękowania dla Damiana . |
Cieszę się że wszystko pasuje i przepraszam za długi czas oczekiwania - ostatnio miałem zbyt dużo na głowie i nie dawałem rady wszystkiego ogarnąć :-x
badyl napisał/a: | FOSS miał byś taki zestaw dla mnie :?: bo i u mnie się połamały cięgna :-/ |
Tak, będę miał... info na PW. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
nexuss
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Cardiff
|
Wysłany: 2012-11-18, 12:59
|
|
|
Panowie, potrzeba matką wynalazku. Ja rozwiązałem problem kupując w Poundland-zie (5PLN) zestaw metalowych opasek zaciskowych. Miałem jakieś nawet w domu, ale one były pełne przez co dużo twardsze. Polecam kupić własnie takie z otworkami na gwint. I jeszcze jedna rzecz, trzeba tak je ustawić żeby śrubka do ściskania nigdzie nie wadziła. Efekt widoczny na zdjęciu.
WodzikiNaprawa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 116 raz(y) 95,21 KB |
|
_________________ Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi!
Przesiadka z A6C5 na A8LD3 |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-18, 15:51
|
|
|
nexuss ,nie obraź się ale to takie "druciarstwo" ,że nie chce mi się więcej pisać....zobacz jak to Damian zrobił ;-)....lub zaadoptuj sobie końcówki z amortyzatorów gazowych maski/klapy jakiegoś samochodu , są odkręcane...i można coś sensownego skonstruować :roll: |
Ostatnio zmieniony przez JIMM 2012-11-18, 16:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-11-18, 15:54
|
|
|
JIMM ja bym to nazwał opaskarstwo ;-) |
|
|
|
|
nexuss
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 50 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Cardiff
|
Wysłany: 2012-11-18, 17:42
|
|
|
Tak myślałem że estetom się to nie spodoba. I pewnie mają racje, ale w tamtym czasie niedość że nie miałem kompletnie czasu, to na dodatek lało chyba ze dwa tygodnie non stop (mieszkam w Walii). Założyłem te opaski w 15min i po problemie, działa wysmienicie. Zgadzam się z tym w 100% że wygląda to jak u Rumuna w Dacce, i wierzcie mi że daleki jestem od stosowania półśrodków. Jest to jednak metoda na szybkie rozwiązanie problemu w momencie kiedy nie ma się odpowiednich części, czasu, chęci. I myśle że lepiej skręcić to drutem, niż doprowadzić do zapieczenia tych osi. ;-) |
_________________ Jeżeli coś jest niemożliwe do zrobienia, trzeba znaleźć kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i to zrobi!
Przesiadka z A6C5 na A8LD3 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-19, 14:21
|
|
|
nexuss napisał/a: | Panowie, potrzeba matką wynalazku. Ja rozwiązałem problem kupując w Poundland-zie (5PLN) zestaw metalowych opasek zaciskowych... |
Ufffffffffff... patrzę i oczom nie wierzę :shock:
Kolego nexuss nie wiem ile może kosztować przesyłka na wyspy ale jeśli nie chcesz kupować używanych lub nowych oryginalnych gruszek z cięgnami (w oryginale występuje to tylko razem) i nie potrafisz tego jakoś samemu ogarnąć to mam takie cięgna nowe, aluminiowe, gotowe do zamontowania - moje może nie są idealne bo nie jest to gotowy produkt z jakiejś fabryki ale w porównaniu do tych opasek (z całym szacunkiem dla umiejętności działania w potrzebie) to tak jak byś postawił po-liftowe A8L D3 W12 obok czegoś takiego jak ZiŁ-115 ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|