|
Autor |
Wiadomość |
MatiToJa
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3 4E
Wiek: 29 Dołączył: 24 Paź 2019 Posty: 9 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2022-08-17, 21:38 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Wypadanie zapłonu 1 cylinder niska kom
|
|
|
Cześć.
Od dłuższego czasu już nawet przed wymianą rozrządu 10k km temu mam problem z pracą na niskich obrotach, silnik lekko kuleje co czuć na nim i potwierdza to błąd wypadania zapłonu na 1 cylindrze.
Zobowiązało mnie to do sprawdzenia kompresji i wszędzie mam kompresję od 13 do 14,5 bar a na 1 cylindrze pokazało 8 bar po próbie olejowej 10ml bez różnicy a po zalaniu silnika naftą na noc opróżnieniu cylindra i zimnym silniku pokazało 6 bar. Rozrząd ustawiony na blokadach i w blokach 90-93 pracuje poprawnie i stałe wartości chyba w 93 są -3 i -5KW.
Z swojej strony wykluczylem rozrząd bo tylko ten jeden cylinder wykazuje niską kompresję chyba że się mylę.
Co mogę sprawdzić bez ściągania głowic lub np ściągając same wałki. Silnik naprawiam sam ewentualnie regenerację głowicy zostawię fachowcom.
Pozdrawiam. |
_________________ Pasjonat, Uparciuch, Idealista, Dobra dusza |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-08-17, 21:50
|
|
|
Mozesz zajrzec pod pokrywe zaworow ale raczej i tak czeka cie rwanie głowki. Pewnie ktorys zawór sie wypalił. Skoro proba olejowa wyszla jak wyszla to problem jest u gory. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
MatiToJa
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3 4E
Wiek: 29 Dołączył: 24 Paź 2019 Posty: 9 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2022-08-18, 02:06
|
|
|
szeryfisch,
Ale czy po zdjęciu pokrywy szukać luzów na tym cylindrze? Nie stuka w silniku tyle co czuć ręką na cewce że zapłon wypadł.
Vcds w blokach nalicza wypadanie na nim tak szybko jakby każdy zapłon wypadł. |
_________________ Pasjonat, Uparciuch, Idealista, Dobra dusza |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-09-06, 11:22
|
|
|
Przy takim ciśnieniu to raczej byłoby dziwnym jakby ci zapłon nie wypadał tym bardziej na lpg. Zrzucając samą pokrywę możesz sprawdzić tak de facto w sumie 3 rzeczy:
1. czy hyrdopopychacz jest twardy. Jak miękki to znaczy że nie trzyma ciśnienia oleju - co w sumie i tak nic nie zmienia, bo jeśli nie trzyma, to tym bardziej zawór powinien się domknąć.
2. czy wałek nie jest wytarty na tym cylindrze dla któregoś z zaworów - tu w sumie jak wyżej, będzie miało wpływ na gorsze napełnianie cylindrów ale nie wpłynie na kompresję
3. czy wszystkie zawory odbijają do samej góry - i to ma wpływ na kompresję
i to na tyle.
Możesz jeszcze spróbować wpuścić kamerę do cylindra przez otwór po świecy i zobaczyć gładź, mooooże uda ci się zobaczyć zawory.
Nie mniej jednak obstawiam to co napisał kolega wyżej, czyli upalony zawór. Najprawdopodobniejsza usterka (pomijajać zrysowany cylinder co też jest możliwe). |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |