Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Ułamane dzwigienki od kolektorow a spa  
Autor Wiadomość
rc_c 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Białystok/Podlasie
Wysłany: 2013-11-05, 11:47   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Ułamane dzwigienki od kolektorow a spa

Kolega pokazał mi ze w moim aucie połamane są dzwigienki, które są zamontowane z przodu silnika. Z jednej strony wchodza w gruszkę podicisnieniową, z drugiej natomiast do dzwigienek z kolektora. Domyślam się ze są one odpowiedzialne za zmienną geometrię kolektora ssacego lub coś w ten desen (jesli sie myle prosze wyprowadzcie mnie z bledu). Otóż postanowiłem dorobić takie dzwigienki i się udało. Założyłem je na auto, nie wiem czy to moje odczucie czy takie są skutki ich naprawy, ale według mnie sam ochód zaczą zupełnie inaczej pracować. Silnik dostał jakby bardziej rasowej pracy szczegolnie w nizszych obrotach (chodzi o dzwiek, wlasciwie bulgotanie), domyslam się ze w zwiazku z tym ze wszystko działa poprawnie, silnik otrzymuje odpowiednia dawke paliwa moze to miec znaczenie. Natomiast zauwazylem jedna rzecz -auto zaczeło więcej palić. Analizujac to doszedłem do wniosku ze skoro LPG zostało zestrojone przy uszkodzonym układzie, teraz jak układ jest juz naprawiny moze miec wahania. Mało tego, moje dorobione dzwigienki nie wytrzymały zbyt długo, od razu jakby auto zaczeło mniej palić.

Czy moje spostrzezenia są słuszne czy szukac innych przyczyn podwyzszonego spalania?

Ewentualnie czy ktos przerabial temat tych dzwigienek, gdzie je mozna dostac ewentualnie z czego dorobic zeby byly trwale?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-05, 12:11   

wydaje ci się że lepiej jedzie pracuje -to lepiej dociskasz gazu
a to ma wpływ na spalanie
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-11-05, 12:39   

Cięgna gruszek podciśnienia mam w ciągłej sprzedaży - jeździ już ich trochę w różnych klubowych autach włącznie z moim własnym.

Zerknij w moje ogłoszenie: http://www.a8team.pl/duzo...inne-vt8700.htm ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
rc_c 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Białystok/Podlasie
Wysłany: 2013-11-05, 19:59   

Dziś był u mnie kolega, powiedział ze ma u siebie cos podobnego, jeśli nie to bede zamawial.

Czy możecie napisać jaki to ma wplyw na prace silnika, spalanie itp?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-11-05, 20:15   

rc_c napisał/a:
Dziś był u mnie kolega, powiedział ze ma u siebie cos podobnego, jeśli nie to bede zamawial.

Znaczy się, że coś takiego ci dorobi.... bo te aluminiowe które sprzedaję to generalnie jako zwykła część w tej właśnie postaci na rynku nie istnieją ;-)

rc_c napisał/a:
Czy możecie napisać jaki to ma wplyw na prace silnika, spalanie itp?

Klapy w kolektorze dolotowym mają istotny wpływ na pracę silnika.
Zmienna geometria ma powodować uzyskanie jak najwyższego momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów silnika oraz jak najwięcej mocy w zakresach górnych.

Co więcej sterownik silnika nie diagnozuje tego czy klapy pracują poprawnie czyli steruje silnikiem tak jakby zawsze było wszystko OK.
Urwane cięgna to nieprawidłowa praca silnika, słabszy dół i nierówna praca na wolnych oraz w niskim zakresie obrotów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
rc_c 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Białystok/Podlasie
Wysłany: 2013-11-05, 20:33   

Kolega powiedział ze musi sprawdzic bo być może ma coś takiego, moze podobnego, badz wlasnie takie same ciegna nie wiem dokładnie. Jeśli nie, to będe chciał je zamowic u Ciebie.

Jak to ma sie na spalanie i zakladajac ze gaz ustawialem przy urwanych ciegnach? Dobrze rozumuje, moze to miec negatywne skutki w postaci podwyzszonego spalania?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-06, 20:43   

Poprawna praca klapek ma jakiś tam wpływ na dynamikę, ale nie ma wpływu na spalanie. Przynajmniej nie w mierzalnych wielkościach. Tyle z moich obserwacji.
Też dorabiam je z aluminum lub jak ktoś woli z mosiądzu.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.