Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] problem z cewkami napinaczy  
Autor Wiadomość
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-20, 14:12   [D3 04 4.2MPI/LPG ] problem z cewkami napinaczy

Witam kolegów i koleżanki, wiem że były podobne tematy ale z nich nic konkretnego nie było, mam problem z napinaczami rozrządu a tak dokładniej z cewkami błędy jakie mi wyskakują to:

17943 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208): Short to Ground
P1535 - 002 - Lower Limit Exceeded
17935 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205): Short to Ground
P1527 - 002 - Lower Limit Exceeded

i tak, sprawdziłem na wtyczkach przejście i nie było, czyli chyba ok, sprawdziłem na cewkach przejście i tam było i nie wiem czy to tak ma być, sprawdziłem zasilanie na wtyczkach i było 4v i nie wiem czy tak ma być czy powinno być 12v, w blokach rozrządu pokazuje wiadomo "system not ok". a na ustawieniu rozrządu wartości mi falują to znaczy od -8kw do -1kw na jednym i drugim banku, i tak w koło dopóki sie nie rozgrzeje, i teraz pytanie czy to możliwe aby obydwie cewki padły tak od razu czy porostu gdzieś jest zwarcie, ale pamiętajcie że na wtyczkach przejścia nie ma, zastanawiałem sie czy to też rozrząd sie nie przestawił, tego najbardziej sie obawiam, chociaż jest świeży, a nawet jak by to czy to powodowało by takie błędy. Pomóżcie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy w elektryce, rozrządzie a może to cewki. Dziękuje i pozdrawiam


teraz tak pomyślałem, a może odciąć przewód masowy idący do wtyczki i dać osobną masę, co wy na to, może to pomoże, tylko nie wiem czy nic nie zepsuje.
 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-20, 22:48   

czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie idzie wiązka od tych cewek, i czy tam powinni być 12v czy nie, czy mógłby to dla mnie sprawdzić. dzieki

[ Dodano: 2019-08-21, 13:40 ]
z tego co wyczytałem nastawniki (cewki) sterowane są masą, czy ktoś wie jakie piny sprawdzić w ecu bo nie moge dojść. opór na cewkach jest 15 ohm więc ok, ale prąd jaki idzie na cewke jest 4v a powinno oscylować między 5v-12v, jak dam mase z silnika to nadal jest 4v ,pomoże ktoś i mógłby sprawdzić w swoim aucie czy tak powinno być czy nie, bo rozebrałem wiązkę i nic tam nie ma nie widzie nigdzie przerwanych czy ułamanych przewodów a stało sie to nagle, może ecu padło ale autko odpala i lata. pomóżcie, czy możę rozrząd sie przestawił czy tam przeskoczył o jeden ząbek ale czy w tedy autko by odpaliło, w kanale 93 mam -8 ale tak już było wcześniej i oscyluje do -1 więc nie wiem w czy jest problem.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-08-21, 14:22   

ELEMENTY 315
pin 115, 120, 18
_________________

 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-21, 16:16   

ok dzieki bede sprawdzał, wiedze jeśli sie nie mylę to po drodze jest bezpiecznik i jakiś przekaźnik, popraw mnie jeśli sie myle
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-08-21, 21:00   

Zobacz to może coś wniesie do tematu,tylko że to od BDV do BFM nie mogę znaleźć:

A.pl-PL.A04.5609.59.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 585 raz(y) 94,54 KB

 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-21, 22:48   

Marcin2013 napisał/a:
Zobacz to może coś wniesie do tematu,tylko że to od BDV do BFM nie mogę znaleźć:

dziękuję, naprawdę przydatna rzecz, jutro będę walczył, dzięki wielkie za pomoc <kocham>

[ Dodano: 2019-08-23, 00:17 ]
witam, na początku podziękowania dla Marcin2013 za instrukcje bardzo mi pomogła i dla karol208 za schemat, a wiec tak nie poradziłem sobie <bezradny> ale napisze co odkryłem, jak widać ze schematu do zacisku nr.1 idzie przewód od przekaźnika nr90 który znajduje sie pod ecu w podszybiu, jak go wyciągnąłem i pomierzyłem przejścia to nie było, więc sprawdziłem bezpieczniki okazało sie że był przepalony nr8 po stronie pasażera (dodatkowa pompa wody) wymieniłem i pokazało sie przejście a co najważniejsze prąd 12v wiec sie ucieszyłem, lecz gdy włączyłem zapłon to prąd znikł i było znów 4v, a więc wymieniłem bezpiecznik i jak tylko znów podpiąłem przekaźnik znów go wywaliło pomyślałem że wine ponosi przekaźnik, kupiłem koszt 84 zł masakra ale po podłączeniu znów bezpiecznik i 4v <boisie> , niestety nie mogłem sie dostać do pinu 115 w ecu bo jest obudowany jakąś blachą i wychodzi ona tylko w jedna stronę ale jest jakoś dziwnie zanitowana czy co, na koniec pomyślałem skoro wywala bezpiecznik od dodatkowej pompy wody to może ona robi zwarcie, i teraz nie wiem czy ona jest na tym samym przekaźniku czy jak, bo jak wymienię bezpiecznik to są przejścia itp. wszystko wygląda na ok tak jak powinno być póki nie włączę zapłonu i go przepali, i na koniec gdze ta pompa jest i czy mogę ją odłączyć bo chyba ona to powoduje, i co jeszcze odkryłem że od tego czasu jak mi pokazało ten błąd nie mam korekt krótko i długo terminowych, wszystko stoi na zero, już nie mam siły, nie mam pojęcia co moge sprawdzić, a i jak robiłem test wyjść to na wszystkim pokazywało zwarcie z masą każdy system każdy czujnik który sprawdza nie pamiętam nazw ale każdy, evap, itd. może wy wpadniecie na jakieś pomysły ale moim zdanie to coś z tą pompom wody.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-08-23, 07:18   

Zasilanie z bezpiecznika: SC8 10A idzie do trzech zaworów.

1. cewka nastawnika 1
2. cewka nastawnika 2
3. cewka w poduszce przedniej silnika (tej od obrotu silnika).

Na dole przy altku posprawdzaj czy wiązka do poduchy nie ma zwarcia, czy sama poduszka
nie robi zwarcia.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-23, 08:58   

marekp750 napisał/a:
Zasilanie z bezpiecznika: SC8 10A idzie do trzech zaworów.

1. cewka nastawnika 1
2. cewka nastawnika 2
3. cewka w poduszce przedniej silnika (tej od obrotu silnika).

Na dole przy altku posprawdzaj czy wiązka do poduchy nie ma zwarcia, czy sama poduszka
nie robi zwarcia.

troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.

[ Dodano: 2019-08-23, 10:18 ]
marekp750 napisał/a:
Zasilanie z bezpiecznika: SC8 10A idzie do trzech zaworów.

1. cewka nastawnika 1
2. cewka nastawnika 2
3. cewka w poduszce przedniej silnika (tej od obrotu silnika).

Na dole przy altku posprawdzaj czy wiązka do poduchy nie ma zwarcia, czy sama poduszka
nie robi zwarcia.


miałeś racje, przez przypadek jak robiłem rozrusznik to przycisnąłem belka kabel od prawej poduszki z przodu, odciąłem kabel i wszystko wróciło do normy, a przewodem sie narazie nie przejmuje bo mam uszkodze wejście w poduszce. Chciałbym wam wszystkim podziękować samochód juz nie wywala błędu, dziękuje wam naprawdę za pomoc <brawo> wiedziałem że na kolegów z forum można zawsze liczyć , pacjent uzdrowiony <brawo> a więc zamykam temat <papa2>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-08-23, 10:49   

Kolczyk2100 napisał/a:

troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.

Były poduszki w początkowym okresie produkcyjnym z czujnikiem pozniej zrezygnowano chyba z tego
_________________

 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2019-08-23, 12:06   

karol208 napisał/a:
Kolczyk2100 napisał/a:

troszke nie wiem o którą ci chodzi poduszkę, jesli tą z przodu silnika to ona nie ma żadnej kostki, jak byś mógł troszkę jaśniej " altku" bo nie wiem o co ci chodziło , dzieki za zainteresowanie.

Były poduszki w początkowym okresie produkcyjnym z czujnikiem pozniej zrezygnowano chyba z tego
Obrazek


ja już mam bez czujnika, ale dzieki za odpowiedz, jak już napisałem już wszystko działa, dzieki i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.