Autor |
Wiadomość |
autodiagnostyka
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Zafira B
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2016 Posty: 16 Skąd: WA-WWE-WWY
|
Wysłany: 2017-05-31, 19:03 [D3 ALL
] Wymiana parownika
|
|
|
Witajcie,
Mam w serwisie A8 D3 4.2 TDi
Auto z zatartym kompresorem klimatyzacji,
zdemontowałem do czyszczenia wszystkie przewody od kompresora do ściany grodziowej, kompresor i skraplacz.
I teraz muszę wyjąć parownik żeby go porządnie wypłukać z opiłków.
Czy muszę zwalać deskę? czy znacie jakieś sposoby jak tam się dobrać. Mam niepotwierdzone info że są dwa parowniki ?? po lewej i prawej stronie ??
Dziękuję za odpowiedź!! |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-05-31, 21:25
|
|
|
autodiagnostyka, skoro auto w serwisie to czemu nie wypłuczą układu klimatyzacji urządzeniem do tego przeznaczonym ...po co to wszystko demontować ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-06-01, 07:26
|
|
|
Przerabiam ten temat bo chce recznie parownik wyczyscic. Z tego co pisza (na razie tylko czytalem) na necie to musisz wyjac filtr kabinowy a potem odkrecic silnik nawiewu i masz dostep do parownika. Wszystko robisz od strony komory silnika.
W D3 4.2tdi jest jeden parownik
Daj znac jak sie do niego dobierzesz bo ja bede mogl dopiero za 1-2tyg tym sie zajac. |
|
|
|
|
autodiagnostyka
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Zafira B
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2016 Posty: 16 Skąd: WA-WWE-WWY
|
Wysłany: 2017-06-01, 08:53
|
|
|
Tzn ja mam te audi u siebie w swoim serwisie. nie jestem alfą i omegą, dla tego wolę dopytać jak najlepiej dobrać się do parownika. z klimatyzacji strasznie śmierdzi i klient ozonuje co miesiąc. chcę cały układ rozebrać i wyczyścić mechanicznie. Zrobię zdjęcia z rozbiórki ! pozdrawiam Panowie
[ Dodano: 2017-06-02, 13:00 ]
dobra, parownik wyjęty da się to zrobić od strony silnika.
po przepłukaniu benzyną ekstrakcyjną parownika, stwierdzam że był tam ogrom opiłków. nie wiem czy maszynowo bez demontazu dałoby radę je usunąć z układu. |
|
|
|
|
|
|
|
Kumak666
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 12 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-06-11, 15:02
|
|
|
Witam
Co trzeba rozebrać żeby dostać się do parownika? Kupiłem auto z zatartym kompresorem i też mnie to czeka |
|
|
|
|
autodiagnostyka
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Zafira B
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2016 Posty: 16 Skąd: WA-WWE-WWY
|
Wysłany: 2017-06-11, 20:09
|
|
|
zdejmujesz wycieraczki, podszybie, filtr, mechanizm wycieraczek, aluminiową rozpórkę, zbiornik płynu chłodzącego, i rozkręcasz obudowy nagrzewnicy. ja poluzowałem jeszcze płytę do której przykręcony jest pedał hamulca i pompa hamulcowa (3 nakrętki i jedna śruba typu spline). wszystłko ładnie idzie. problem jest tylko z odkręceniem blaszki trzymającej rurki prawej (od strony kabiny)nagrzewnicy. Ja odgiąłem śrubokrętem. Z lewej nagrzewnicy da rade odkręcić i przykręcić.
Do tego demontaż kompresora, zderzaka, chłodnicy skraplacza (połączony jest z układem wspomagania więc zaopatrzyć się w płyn do układu).
Na płukanie parownika, skraplacza i przewodów poszło 5 l benzyny ekstrakcyjnej.
i chyba tyle.
Ważne że nie trzeba deski ruszać
Nie wiem jak w FSI ale w TDi koszta samych czesci to :
sprężarka 2000zł DENSO (nowa nie regenerowana)
oringi ASO AUDI ok 60zł
osuszacz ASO AUDI ok 620zł
płyn do wspomagania VW ok 30złL
płyn do ukł chłodzenia ok 30zł
napełnienie układu ok 200zł
zawór rozprężny / dławik / cukierek "czerwony" ok 100zł ASO AUDI
robota w zależności kto i gdzie bedzie robił
|
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-06-17, 09:47
|
|
|
Witam,
A zeby dostac sie do parownika tylko (chce go plynem dezynfekcyjnym spryskac) to trzeba tez to wszystko rozmontowywac?
Ja zdjalem filtr kabinowy, odkrecilem 6 srub torx ale utknalem bo tego plastiku z tymi klapkami nie moge wyciagnac.
Dzieki |
|
|
|
|
autodiagnostyka
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Zafira B
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 05 Gru 2016 Posty: 16 Skąd: WA-WWE-WWY
|
Wysłany: 2017-06-24, 12:55
|
|
|
musisz wyjąć dmuchawę. też sporo rozbierania |
|
|
|
|
|
|
|
danek25
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8d3
Wiek: 41 Dołączył: 24 Mar 2021 Posty: 33 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 2021-05-12, 11:02
|
|
|
Panowie odgrzeję temat. Zamarza mi rurka klimatyzacji (klima słabo chłodzi) Duży problem by się dobrać do zaworu rozprężnego? Rozumiem, że wszystko z komory silnika działam. Wymieniałem już silniczek recylkulacji powietrza ten przy silniku wentylatora, ale nie zwróciłem wtedy uwagi czy daleko jeszcze, do zaworu rozprężnego. Ktoś podpowie? Zakup pewnie tylko ASO, bo z używkami nie ma sensu ryzykować. |
|
|
|
|
|