Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 3.7MPI/LPG ] uszkodzona opornica dmuchawy  
Autor Wiadomość
jacek66 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronick
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jacek
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 58
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 32
Skąd: tomaszów maz
Wysłany: 2021-01-03, 11:26   [D3 02 3.7MPI/LPG ] uszkodzona opornica dmuchawy

Panowie użytkownicy a8 d3 mam takie pytanie czy któryś z was bawił się może z podmianą opornicy rezystora z innego modelu np a6,a4 q5 z przerobieniem wtyczek i podłączeniem zasilania i sterowania tak żeby to wszystko hulało problem taki że mam do wymiany opornice a oryginał jest drogi a używka ciężko do dostania a innych modeli audi używki bardzo tanie co warto by było się pokusić na taką podmianę .
Proszę o podpowiedzi i ewentualne wskazówki jak by to ogarnąć .

[ Dodano: 2021-01-20, 13:59 ]
no i co nikt nie próbował takiej podmiany czy nie chcecie powiedzieć jak to zrobić myślałem o opornicy z modelu a6 c6 praktycznie climatronik to samo co a8 d3 klima dwie strefy bez solara ja się pokuszę z taką podmianą na wiosnę na razie zbieram informację szukam podłączenia schematu opornicy z a8 i a6 który przewód od czego jest w kostkach
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-01-20, 14:17   

to nie jest opornica... układ nie zmienia napięcia przez podłączanie oporów...

Jest to zasilacz, który zasila V2 częstotliwościowo, czyli zmienia częstotliwość prądu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-01-20, 14:44   

marekp750 napisał/a:
Jest to zasilacz, który zasila V2 częstotliwościowo, czyli zmienia częstotliwość prądu.

Jeśli już to falownik :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-01-20, 15:06   

Falownik zmienia prąd stały na zmienny.
Dmuchawa V2 działa na prąd stały... więc to nie jest falownik.

Tak jak napisałem, układ ten podaje napięcie +12V z różnymi częstotliwościami (wypełnienie sygnału) przez co uzyskujemy efekt zmiany prędkości obrotowej dmuchawy V2.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-01-21, 06:23   

marekp750 napisał/a:
Tak jak napisałem, układ ten podaje napięcie +12V z różnymi częstotliwościami (wypełnienie sygnału) przez co uzyskujemy efekt zmiany prędkości obrotowej dmuchawy V2.

No to nie jest to zmiana częstotliwości tylko wypełnienia. Wtedy to regulator PWM. Regulowanie długości sygnału w okresie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 319
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-03-06, 06:23   

Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować. Do dnia dzisiejszego nie wiem co było powodem "zapruszenia ognia". Finalnie cała naprawa wszystkiego wyniosła mnie 1700zł (w tym nowa oryginalna "opornica" 600zł...)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-03-08, 17:58   

denveco napisał/a:
Nawiasem mówiąc ta opornica, falownik, zasilacz jak zwał tak zwał był powodem pożaru w mojej A8 D3. Na szczęście w porę zobaczyłem, że coś dymi mi się z pod maski z pod pokrywy filtra kabinowego i w porę udało się zareagować.

To miałeś dużo szczęścia.
Miałem takiego pacjenta z identyczną chyba jak u ciebie sytuacją.
Tutaj, szczęściem w nieszczęściu, straż pożarna stanęła na wysokości zadania, ale mogło spłonąć całe auto.

_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.