Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-03-29, 20:12
|
|
|
Ja nawet bym zaryzykował. Mamy w rodzinie auto do którego można zaaplikować taki olej i ewentualnie sprawdzić, co i jak. Gdzie to można kupić? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-03-29, 21:10
|
|
|
leon0376 napisał/a: | http://www.sortoil.com/aceite-5w-30-100-sintetico-3/ Kliknij w dystrybutorzy i masz dystrybutorow w Polsce. |
Piotrze, klikałem, ale w necie ci dystrybutorzy nie istnieją, a jechać po bańkę oleju to trochę za daleko. Na allegro/ebay też nie znalazłem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-30, 07:49
|
|
|
Tez chciales to przetestowac? Zadnej wysylki nie ma z tego co widze. Zadkosc.. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2015-03-30, 09:52
|
|
|
Koledzy ja też tego nie testowalem ale szperalem po necie i trafilem na tą stronę. Jest tam nr.kontaktowy może próbujcie zadzwonić. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-01, 17:37
|
|
|
Apophis napisał/a: | Tez chciales to przetestowac? Zadnej wysylki nie ma z tego co widze. Zadkosc.. |
Test wyglądał obiecująco (choć teraz w necie wiele oszustw krąży), ale mam na czym spróbować, ryzyko niewielkie, a po tym można na forum napisać ludziom co i jak. Niestety, coś kontakt słaby do dystrybutorów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 17:43
|
|
|
Zgadza się. Temu ide w standard przy nastepnej wymianie. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-01, 21:26
|
|
|
U mnie też zbliża się czas wymiany i chyba w tym roku skuszę się na jakiś syntetyk LM. Ostatnio oleje zamawiałem tu: http://sklep-oleje.pl - bez zastrzeżeń. Tylko co wybrać:
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Olej A ma niewiele mniejsza gęstość od B ale lepszą lepkość kinematyczną (patrzę na parametr 100 st. C), ale różnice też są nieznaczne. W sumie na nasze warunki klimatyczne to chyba A. C to chyba jakiś wynalazek. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 21:35
|
|
|
C to jak czytałem dobry syntetyk i ja bym go wybrał. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-04-02, 21:23
|
|
|
Apophis napisał/a: | C to jak czytałem dobry syntetyk i ja bym go wybrał. |
Właśnie nie jestem pewien, a w chemii aż tak mocno nie siedzę. Ale:
A - Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
- temp. krzepnięcia -45 st. C
- temp. zapłonu 234 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11 cSt
B - Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
- temp. krzepnięcia -36 st. C
- temp. zapłonu 2324 st. C
- gęstość 0,85g/ml
- lepkość przy 100 st.C 11,6 cSt
C - Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
- temp. krzepnięcia -35 st. C
- temp. zapłonu 240 st. C
- gęstość 0,86g/ml
- lepkość przy 100 st.C 24 cSt
Czyli dla oleju C parametr lepkości kinematycznej wypada najlepiej, tylko czy w jednostce wolnossącej takiej jak 4,2 BFM będzie to miało jakieś znaczenie? Może lepszym rozwiązaniem jest olej A, który ma najniższą temperaturę krzepnięcia i jest typu lekkobieżnego (lepsza pompowalność).
W instrukcji obsługi do A8 D3 są następujące specyfikacje oleju silnikowego:
Serwis LongLife: VW 503.00, VW 504.00
Serwis podstawowy: VW 502.00, VW 503.00, VW 504.00.
Więc zgodnie z powyższym wychodzi tak:
A - VW 504.00 / 507.00 - czyli podejdzie na LL
B - VW 505.01 / 505.00 / 502.00 - czyli na postawowy
C - VW 502.00 / 505.00 - czyli na podstawowy
Ogólnie to nie jestem zwolennikiem LL, mimo iż niewiele jeżdżę - wymiana leci co roku.
Co o tym sądzicie? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-03, 00:04
|
|
|
Kazdy sie nada byle nie robic LL
|
|
|
|
|
luigi76
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-04-16, 18:43
|
|
|
A jak auto zakupione i nie wiadomo co jest wlane do silnika? To co radzicie kupić? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-07-08, 21:59
|
|
|
Panowie
Motul X-Cess 5W40 vs Valvoline Synpower 5W40
co wlać ? |
|
|
|
|
|
|
|
artur.325
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 13 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2017-07-10, 09:47
|
|
|
Ja leje motula i nie narzekam |
|
|
|
|
|