Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3 Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-07-20, 09:05
Jak kupujemy alkohol to patrzymy na procenty? Raczej no nie i na tej podstawie każdy dobiera pod siebie czy towarzystwo. Patrzymy na markę - no tak..
Z olejem robię trochę według tej zasady - patrzę na markę i dane (ale takie techniczne a nie tylko marketingowe). A w oleju jest coś takiego jak np TBN
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_zasadowa
Generalnie im wyższa ta wartość tym lepiej (jest też zależna między innymi od rodzaju oleju czy to jest np 0W30 czy 5W50)
Chyba każdy wie że pierwsza cyfra odpowiada za płynność gdy oliwa zimna (im niższa tym olej bardziej płynny czyli np podczas rozruchu - bo to wtedy najwięcej zużywa się silnik)
Tak więc w miarę możliwości należy używać oleju który zaczyna się od 0, druga wartość to między innymi odporność na wysokie temperatury powiedzmy 200 stopni )nasze silniki mają ok 100-110 więc żeby osiągnąć takie temperatury to należałoby się zakopać latem w piachu i ryć w nim dłuższy czas.
I przykładowo wygląda to tak:
MOTUL X-Max 0W40 - 10,1 TBN
VALVOLINE SyncPower 0W40 - 10,1 TBN
RAVENOL SSl CleanSynth 0W40 - 10,0 TBN
MOBIL 1 NewLife 0W40 - 11,8 TBN
Oprócz podstawowej wartości TBN jest jeszcze wartość NOAC (która im niżej tym lepiej <8 jest ok) i HTHS która powinna mieć przynajmniej 3,5 - im wyżej tym lepiej)
Nie mam tu np Castrola którego dane ciężko znaleźć
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum