Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI/LPG ] 4.2 mpi głowice  
Autor Wiadomość
Qurczak 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Malczyce
Wysłany: 2019-10-06, 15:04   [D3 06 4.2MPI/LPG ] 4.2 mpi głowice

Witam wszystkich.
A8 posiadam od 7 lat od przebiegu 75tyś. Dziś mam 350. Od kupna jeżdżę na lpg-instalacja
dobrej jakości (nie oszczędzałem - koszt 9200)
Mam kilka pytań do ludzi którzy grzebią przy tych autach i posiadają wiedzę na temat
o którym się wypowiadają.
Mam 18 to letnie w motorsporcie jako mechanik - głównie japonia i oczywiście audi😊
W tym czasie przerobiłem sporo v8 w tym audi (głównie modyfikacje) nawet w swojej motorówce mam 4.2 a w nissanie s13 miałem taki doładowany ale są to silniki od modelu d11
(Protoplasty A8) nie robiłem jeszcze 4.2 d3.
Po trochę długim wstępie pisanym aby uniknąć podpowiadania postaw mam kilka pytań do cierpliwych którzy dotarli do tego momentu.
Po kupnie hamowałem auto w celu oceny kondycji silnika i 322 ps miała, wiec super.
Miesiąc temu z ciekawości powtórzyłem pomiar i... 291🤔 oba pomiary na lpg.
W aucie tak naprawdę nic się nie działo, sporadyczne błędy na kts-ie.
Zrzuciłem czapy (masakra) i okazało się że między 2a3 garnkiem pękły 2 warstwy uszczelki po lewej stronie a po prawej między 2,3,4 to samo i kanałem wodnym na pierwszym.
Dotrę zawory sprawdzę szczelność, zmienię łańcuchy itp i mam teraz parę pytań.
Samochód po uruchomieniu od jakiegoś roku grał łańcuchami jak długo stał dłużej niż zwykle (jakieś 2 sek) i po dodaniu gazu przy około 1100 delikatnie na mini sekundę się odezwał któryś. Wiem ze tematów nastawników było dużo ale pytam mechaników którzy to robią
- czy zmieniać a jak tak to macie jakiś sensowny zamiennik który stosujecie( oryginały trochę kosztują )
- czy łańcuchy z aso?
- jeśli same ślizgi z łańcuchami to jakie stosujecie?
- czy szpilki z aso
- czy uszczelki ( czapki, wydechy, dekle ) Aso?
- czy uszczelniacze wałków i wału aso?
- może jakieś sugestie, posiadacie wypracowane rozwiązania jakie stosujecie odnośnie części i prac
- czy jakiś nr katalogowy zaworków aso ktoś podrzuci?
Po skończeniu wrzucę efekt czy wróciła do serii.
Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-07, 01:13   Re: 4.2 mpi głowice

Qurczak napisał/a:
Po kupnie hamowałem auto w celu oceny kondycji silnika i 322 ps miała, wiec super.
Miesiąc temu z ciekawości powtórzyłem pomiar i... 291🤔 oba pomiary na lpg.
(...) Zrzuciłem czapy (masakra) i okazało się że między 2a3 garnkiem pękły 2 warstwy uszczelki po lewej stronie a po prawej między 2,3,4 to samo i kanałem wodnym na pierwszym.
Dotrę zawory sprawdzę szczelność, zmienię łańcuchy itp i mam teraz parę pytań.
Samochód po uruchomieniu od jakiegoś roku grał łańcuchami jak długo stał dłużej niż zwykle (jakieś 2 sek) i po dodaniu gazu przy około 1100 delikatnie na mini sekundę się odezwał któryś.

Nie wiem jakie ty czy inni mają do tego podejście ale osobiście hamowałbym auto przede wszystkim na PB i ten wynik traktował jako punkt odniesienia.
Nie mówię że hamowanie na LPG jest złe, też takie pomiary robiłem, ale przy pomiarach na hamowni najpierw robiłem to na PB.
Co więcej, aby odciąć się od ewentualnego wpływu LPG, przed hamownią, już wcześniej wyłączałem LPG, kasowałem adaptacje i robiłem parę km na samym PB.

Co do wyniku - niestety tak bywa - znam gorsze wyniki dla tych silników.
Zresztą sam znalazłeś jakieś usterki. Zrobisz i zobaczymy czy powrócisz do fabryki ;)

Qurczak napisał/a:
- czy zmieniać a jak tak to macie jakiś sensowny zamiennik który stosujecie( oryginały trochę kosztują )

Ja nie znam żadnego zamiennika godnego zaufania, żadnego takiego który chciałbym zamontować do swojego D3.

Qurczak napisał/a:
- czy łańcuchy z aso?

Nie ma takiej konieczności.
Poza ASO kupisz spokojnie SWAG i to jest właściwie to samo co kupisz w ASO.

Qurczak napisał/a:
- jeśli same ślizgi z łańcuchami to jakie stosujecie?

Co do zasady to ślizgi w oryginale nie występują jako oddzielna część zamienna.
Wszystko to co możesz kupić to Allegro czyli pewnikiem wszystko z Aliexpress.

Qurczak napisał/a:
- czy szpilki z aso

Są dostępne poza ASO.

Qurczak napisał/a:
- czy uszczelki ( czapki, wydechy, dekle ) Aso?

Wszystko dostępne poza ASO.

Qurczak napisał/a:
- czy uszczelniacze wałków i wału aso?

Wszystko dostępne poza ASO oprócz uszczelki tylnego kołnierza uszczelniającego.

Qurczak napisał/a:
- czy jakiś nr katalogowy zaworków aso ktoś podrzuci?

Jakich zaworków?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Qurczak 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Paź 2019
Posty: 5
Skąd: Malczyce
Wysłany: 2019-10-08, 18:47   

FOSS napisał/a:
Nie wiem jakie ty czy inni mają do tego podejście ale osobiście hamowałbym auto przede wszystkim na PB i ten wynik traktował jako punkt odniesienia.
Nie mówię że hamowanie na LPG jest złe, też takie pomiary robiłem, ale przy pomiarach na hamowni najpierw robiłem to na PB.
Co więcej, aby odciąć się od ewentualnego wpływu LPG, przed hamownią, już wcześniej wyłączałem LPG, kasowałem adaptacje i robiłem parę km na samym PB.


Na pb oczywiście też hamowałem-nie pisałem, uznałem za logiczne(mój błąd)

FOSS napisał/a:
Jakich zaworków?


Chodzi o zaworki pod pokrywą pod kolektorem ssącym (olejowe)
Dla pewności chce podać w serwisie bo kiedyś zamówiłem w porsche czujnik wałka do cayenne a przyszedł zawór faz rozrządu 😂

Jeśli chodzi o szpilki głowicy i uszczelki to jakąś konkretną markę byś polecił?
Ze szpilkami miałem różne przeboje od różnych producentów,
zdarzały się przypadki że były ok a następnym razem od tego samego producenta się wyciągały... historia🤔
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.