Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-09-26, 22:02
|
|
|
colln napisał/a: | Jak ktoś wie gdzie kupić proszę na pw |
Nie da się ukryć, że ja prawdopodobnie mam komplet |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-27, 19:27
|
|
|
Witam. Panowie czytam co piszecie i powiem tak wczoraj podlaczylem vcds jedna głowica 4 druga, minus 8 mam w tej chwili założone blokady i jest wszystko ok. Od wymiany rozrządu 34000km.wedlug mnie łańcuchy są już słabe lub brak slizgu na nastawniku. Audi a8 3.7 bfl. No i oczywiście z ciekawości niepotrzebnie się na robiłem |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-09-27, 20:04
|
|
|
Marcin1981 napisał/a: | Witam. Panowie czytam co piszecie i powiem tak wczoraj podlaczylem vcds jedna głowica 4 druga, minus 8 mam w tej chwili założone blokady i jest wszystko ok. Od wymiany rozrządu 34000km.wedlug mnie łańcuchy są już słabe lub brak slizgu na nastawniku. Audi a8 3.7 bfl. No i oczywiście z ciekawości niepotrzebnie się na robiłem |
Trochę dziwne, blokady założone na wałkach, a dolna na wale też ? no i najważniejsze czy po złożeniu rozrządu i wykonaniu obrotów kontrolnych wymiar na napinaczu (luz) wynosił 5mm+- 1mm ? gdyby nie było ślizgu to powinno być słychać, co do łańcuchów nie wiem czy się rozciągają, ja teraz wymieniłem dwa łańcuchy zapobiegawczo i po wyjęciu starych porównałem z nowymi i nie zobaczyłem żadnej różnicy,przebieg ponad 500k, po złożeniu wszystkiego za pierwszym razem wartość na napinaczu wyszła 7mm i VCDS pokazał 2 i 6 zrobiłem korektę na kole mimośrodowym i teraz jest:
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-27, 21:26
|
|
|
Trochę mnie poniosło. No i slizgi całe. Trochę?. Bardzo dziwne. Wał też zablokowany zgodnie ze sztuką.obrotów kontrolnych było już kilka milionów po 34 tkm.
IMG_20190927_222003.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 343,05 KB |
IMG_20190927_222053.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 111,91 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-28, 06:53
|
|
|
napinacze są wadliwe i dlatego tak jest |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-28, 12:08
|
|
|
Chyba znalazłem przyczynę problemu u siebie .Między punktami wałków na prawej głowicy jest 16 bolcy łańcucha a na lewej 15.I napinacz jest w dół na maksa . |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-09-28, 12:30
|
|
|
Marcin1981 napisał/a: | Chyba znalazłem przyczynę problemu u siebie .Między punktami wałków na prawej głowicy jest 16 bolcy łańcucha a na lewej 15.I napinacz jest w dół na maksa . |
Tak ma byc ,robisz zgodnie ze sztuą ,a nie wiesz |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-28, 12:34
|
|
|
czyli na prawej 16 a na lewej 15? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-09-28, 12:54
|
|
|
Tak jes lewa 15 ,a pasazer 16 |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-28, 12:55
|
|
|
dzięki.o mały włos bym to przestawił . A dziś kanał 93 2 i minus 4 koniec grzebania . |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2019-09-30, 12:18
|
|
|
Wrócę do mojego wątku z różnicami na wałkach i kwestią odgłosu w kolektorze ssącym
Przypomnę, jeżdżące auto trafiło do warsztatu na wymianę rozrządu. Przed naprawą warsztat sprawdził kompresję (z pewnością prawidłowe podejście by sprawdzić czy rozrząd nie był przestawiony itp - ciśnienie było bardzo dobre do 14)
Po zdjęciu pokryw diagnoza że zębatki i jeden nastawnik do wymiany ale rozrząd nie był przestawiony - zdecydowałem że dopłacę i wymienić oba nastawniki i łańcuszki.
Po odebraniu auta silnik nie pracuje tak jak powinno być (wiec założyłem ten wątek) a auto zawiozłem do poprawki.
Jak tak analizuję przyczynę to przypomniałem sobie rozmowę w trakcie pierwszej wizyty auta w warsztacie że po zdjęciu pokryw podczas sprawdzania czy testowania przeskoczył łańcuszek... i koniec informacji jak by to było tak że to nieistotne.. (i przyznaję to było tak powiedziane że mi to umknęło)
Natomiast gdy auto zostawiłem na poprawkę kolejnego dnia otrzymałem telefon że auto ma małą kompresję ok 9 na kilku cylindrach i wypadają zapłony...
Ja już chyba domyślam się gdzie był błąd i czemu niechętnie chcą poprawiać ten rozrząd - co Wy na to?? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-09-30, 16:46
|
|
|
colln napisał/a: | Wrócę do mojego wątku z różnicami na wałkach i kwestią odgłosu w kolektorze ssącym
Przypomnę, jeżdżące auto trafiło do warsztatu na wymianę rozrządu. Przed naprawą warsztat sprawdził kompresję (z pewnością prawidłowe podejście by sprawdzić czy rozrząd nie był przestawiony itp - ciśnienie było bardzo dobre do 14) |
Co do zasady to jeżeli auto przyjechało o własnych siłach, nie kuleje, pracuje w miarę równo, nie sypie błędami to ja nie za bardzo widzę potrzebę do sprawdzania kompresji.
A skoro rozrząd jest do zrobienia to wystarczy skan VCDSem, sprawdzenie pozycji rozrządu w blokach pomiarowych.
Później, po zablokowaniu wału korbowego w pozycji 0 wystarczy sprawdzić czy można założyć blokadę na wałki i to już mówi wprost o tym czy było dobrze poskładane czy nie.
W przypadku wątpliwości na tym etapie wciąż można bez problemu sprawdzić kompresję bo rozrząd wciąż jest jeszcze na swoim miejscu.
Ale nawet jak nie można założyć blokady na kółka bo brakuje "troszkę" to wciąż nie widzę powodu, żeby obawiać się o kompresję.
Widywałem auta z przestawionym rozrządem o 20 stopni i po złożeniu wszystkiego zgodnie ze sztuką auto powracało do życia bo wciąż nie dochodziło w nim do kolizji.
Tak więc nie rozumiem dlaczego na początek była sprawdzana kompresja...
Takie były twoje zalecenia czy warsztat tak zalecił?
colln napisał/a: | Po zdjęciu pokryw diagnoza że zębatki i jeden nastawnik do wymiany ale rozrząd nie był przestawiony - zdecydowałem że dopłacę i wymienić oba nastawniki i łańcuszki. |
Ponownie nie rozumiem tej procedury...
Jeżeli auto przyjechało o własnych siłach, nie kuleje, pracuje w miarę równo, nie sypie błędami, nie ma wycieków spod dekli ani zaślepek wałków i nie grzechocze przy rozruchu to znowuż nie za bardzo rozumiem po co ktoś zdejmował dekle z głowic - bo do zrobienia rozrządu potrzebne to nie jest w ogóle.
No chyba, że takie były twoje wytyczne aby zajrzeć pod dekle o sprawdzić stan nastawników.
colln napisał/a: | Po odebraniu auta silnik nie pracuje tak jak powinno być (wiec założyłem ten wątek) a auto zawiozłem do poprawki. |
Może problem jest gdzieś indziej ale po twoim opisie to wychodzi na jakiś błąd w sztuce tegoż warsztatu.
colln napisał/a: | Jak tak analizuję przyczynę to przypomniałem sobie rozmowę w trakcie pierwszej wizyty auta w warsztacie że po zdjęciu pokryw podczas sprawdzania czy testowania przeskoczył łańcuszek... i koniec informacji jak by to było tak że to nieistotne.. (i przyznaję to było tak powiedziane że mi to umknęło) |
Nie do końca rozumiem co ktoś testował i jak mu się udało doprowadzić do przeskoczenia łańcucha.
Nie sprawdzałem tego nigdy ale wydaje mi się, że jak wszystko jest normalnie napięte to nawet kręcąc tym silnikiem do tyłu te łańcuszki i tak nie przeskoczą
colln napisał/a: | Natomiast gdy auto zostawiłem na poprawkę kolejnego dnia otrzymałem telefon że auto ma małą kompresję ok 9 na kilku cylindrach i wypadają zapłony...
Ja już chyba domyślam się gdzie był błąd i czemu niechętnie chcą poprawiać ten rozrząd - co Wy na to?? |
No to z mojej strony następne pytanie...
Czy ktoś poddał w wątpliwość sens składania tego silnika?
Kto podjął decyzję żeby go składać?
Pytam bo moim zdaniem kompresja 9bar to właściwie jest już powód do dyskusji nt. kondycji silnika i warto najpierw się zastanowić co dalej.
Tym bardziej jest to niezrozumiałe jak czytam to: colln napisał/a: | Przed naprawą warsztat sprawdził kompresję (z pewnością prawidłowe podejście by sprawdzić czy rozrząd nie był przestawiony itp - ciśnienie było bardzo dobre do 14)
(...)
Natomiast gdy auto zostawiłem na poprawkę kolejnego dnia otrzymałem telefon że auto ma małą kompresję ok 9 na kilku cylindrach i wypadają zapłony... |
To co wydarzyło się w tzw. międzyczasie skoro kompresja tak drastycznie się zmieniła |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-30, 18:48
|
|
|
ja bym to auto dał do innego warsztatu
logiczne jest jak auto przed chodziło ok a po naprawie już nie chodzi to na 99% popsuli w tym warsztacie .
jAK ZNAM ŻYCIE to teraz odwracają kota ogonem |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-09-30, 19:46
|
|
|
a może przy wymianie nastawników ustawili łańcuchy tak jak ja chciałem po 16 na głowice . |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-30, 20:40
|
|
|
waliło by blędami |
|
|
|
|
|