Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-01, 07:55   

Panowie, może za mało precyzyjnie opisałem początek tej historii,
Przypomnę - auto kupiłem w Niemcowni z informacją że rozrząd do zrobienia dosłownie słyszałem wtedy 2 określenia: Zahnriemen (pasek rozrządu) i Steuerkette (łańcuch rozrządu) - których używają zamiennie (zwłaszcza prywatne osoby nie z branży) auto jeździło, ale po takiej informacji przywiozłem na lawecie żeby nie kusić
Silnik pracował ale nie idealnie, czekając na termin w warsztacie wymieniłem olej, świece, posprawdzałem cewki. Kupiłem w AutoPartner komplet rozrządu z pompą i profilaktycznie łańcuszki na wałki po tym info że skoro pasek ok to może faktycznie łańcuszki lub coś pod pokrywami (w razie nie potrzebne mogę zwrócić) i odwiozłem do warsztatu informując żeby wymienili te łańcuchy skoro chciałem by auto mi dłużej posłużyło.
Dalej już opisane: początkowo otrzymałem info że 1 nastawnik i 2 zębatki lub wałki do wymiany.
Wspólna decyzja że jak jeden nastawnik kuleje to może to czekać drugiego więc nie było dyskusji warsztat w moim imieniu zakupił 2 nowe nastawniki. Z wałkami i wyciskaniem kółek zębatych jak wcześniej opisałem uważam że to nie było dobre posunięcie ale w końcu ileś lat robią więc uznałem że wiedzą co robią.
W wątku skupiłem się na tych różnicach w banku 93 ale po rozmowach z zaprzyjaźnionymi osobami z branży motoryzacyjnej zdania były dość jednoznaczne że to nie byłoby przyczyną puch puch. Przeanalizowałem wtedy wszystko i wyszła kwestia tego przeskoczenia łańcuszka w trakcie naprawy. Mój wniosek że ta informacja którą przeoczyłem a otrzymałem o przeskoczeniu łańcuszka była bardzo istotna !!
Na 99% jest to przyczyną że silnik obecnie kuleje i robi puch puch - to przeskoczenie łańcuszka w trakcie naprawy mogło być spowodowane np nie odblokowaniem nowych nastawników i próba uruchomienia silnika co też by potwierdzało że na koniec dostałem podliczenie gdzie jest już mowa o 3 zębatkach a nie 2-ch.. a po tym jak auto wróciło 2-gi raz na serwis info że na kilku cylindrach nie ma już kompresji po 14 tylko 9
Dostałem zwrot wymienianych części i np zębatki wyglądają teraz tak:




Te ząbki nie są normalnie wytarte - dochodzę do wniosku że mogły się ukruszyć podczas tego przeskoczenia a zawory spotkać z tłokami
Zgadzacie się z tym ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-01, 09:06   

zdecydowanie tak
Ale u nich auta już nie naprawiaj albo bierz biegłego i szarp się z nimi i napraw to w innym warsztacie albo olej temat i zrywaj głowice prawdopodobnie zawory delikatnie masz krzywe
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-01, 09:54   

Teoretycznie powinienem umożliwić warsztatowi naprawę (czyli zgłosić oficjalną reklamację) chyba że odmówią albo będą chcieć zapłaty wtedy nie będzie innego wyjścia
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-01, 15:45   

no proszę cię ilu się przyzna że coś poszło nie tak ???i ich wina ? \
Zazwyczaj jest tak że panie to już tak bylo albo to nie nasza wina .
Zresztą jak im to udowodnisz :P jak oni to rozdłubią .
Postawy sobie pytanie dlaczego odpadły zęby z kola ??tak z siebie i 1/3 kola
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-01, 17:51   

colln napisał/a:
Te ząbki nie są normalnie wytarte - dochodzę do wniosku że mogły się ukruszyć podczas tego przeskoczenia a zawory spotkać z tłokami
Zgadzacie się z tym ?

Artur, tak jak wczoraj o tym rozmawialiśmy...
Te zdjęcia zębatek jak je wczoraj oglądałem to jak dla mnie nie do wiary - trochę tych silników już zrobiłem i jeszcze nigdy takich nie widziałem.
Podejrzewam, że po zamontowaniu nowych nastawników ktoś nie zdjął z nich blokad. Wtedy łańcuch jest wyjątkowo luźny i wtedy mogło dojść do przeskoczenia i ścięcia tych zębów.
Bo przy normalnej eksploatacji to widziałem już wiele razy nastawniki bez ślizgów, bo się połamały, i auto przyjeżdżało o własnych siłach i łańcuch nie przeskakiwał.

Moim zdaniem próba uruchomienia na zablokowanym nastawniku może doprowadzić do przeskoczenia łańcucha jak również do ścięcia zębów na zębatkach co w dalszej konsekwencji może też doprowadzić do kolizji silnika czyli spotkania tłoków z zaworami.

Już sam ponowny pomiar kompresji daje pewne przypuszczenia, że ktoś wiedział co się wydarzyło i jakie mogły być z tego konsekwencje a wyraźny spadek kompresji może potwierdzać kolizję silnika.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-02, 04:41   

to może napisze to jasno zęby z zębatek uszkodzone zostały mechanicznie ale nie podczas normalnej pracy coś się zadziało mechanicznego
Na 100 % był to pewnie napinacz może ktoś dodał gazu do napinacza olej nie dotarł i przestawił się i się delikatnie klepło lub odpalili na blokadzie ale to już raczej .... nie możliwe aby aż tak pojechali po badzie .
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-10-02, 07:58   

pepi napisał/a:
to może napisze to jasno zęby z zębatek uszkodzone zostały mechanicznie ale nie podczas normalnej pracy coś się zadziało mechanicznego
Na 100 % był to pewnie napinacz może ktoś dodał gazu do napinacza olej nie dotarł i przestawił się i się delikatnie klepło lub odpalili na blokadzie ale to już raczej .... nie możliwe aby aż tak pojechali po badzie .

Oczywiście że mechaniczne uszkodzenie.
Tylko zwróć uwagę że zęby są powycierane, a łatwe to nie jest do zrobienia.
Musiało być długotrwałe.
Ostatnio miałem mercedesa 1.8 kompresor i koła wyglądały podobnie.
Tylko że w mercu to standard. W Audi pierwszy raz widzę.
_________________

 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-02, 08:20   

pepi napisał/a:
no proszę cię ilu się przyzna że coś poszło nie tak ???i ich wina ? \
Zazwyczaj jest tak że panie to już tak bylo albo to nie nasza wina .


Z pewnością pokutują u nas takie przekonania i czasem nie łatwo pokonać stereotypy. Ale wiecie co, mam sąsiada, mechanik całe życie, już jest na emeryturze (a jeszcze troszkę pracuje bo to jego życie inaczej nie umie już funkcjonować), w jego karierze nie raz zdarzyło się że coś poszło nie tak i wiecie co nigdy od nikogo nie usłyszałem że gość nie zrobił reklamacji, ba nie dawno słyszałem od innego znajomego że zdarzało się że robił coś w silniku gdzie koszt naprawy zamykał się w 1 tysiącu, po czym po 3 miesiącach dzwoni klient że wybiło gdzieś olej, gość ściągnął jego auto, zrobił silnik kupując nowe części (pomimo że poszło coś innego niż on robił) wkładając z 5 tys i oddał gościowi auto bez żadnej dopłaty. Ci co go poznali wolą do niego poczekać 2 miesiące niż u innych zrobić za 2 dni.. i każdy na jego widok zawsze się ukłoni i poda rękę.
Ja bardzo szanuję takich ludzi bo każdy może popełnić błąd (w końcu nie mylą się tylko ci co nic nie robią)
W moim przypadku choć to już trwa za długo nadal mi daleko od powiedzenia złego słowa bo wiem że jedno przed wczesne złe słowo mogło by zrobić więcej szkody warsztatowi niż 100 dobrych (zwłaszcza w dobie internetu gdzie choćby taki post choć udziela się kilka osób to czyta naprawdę wiele i fama idzie a za jakiś czas będzie miał tysiące wizyt i linkowania na innych forach) mam nadzieję że za niedługo będę mógł podziękować warsztatowi a to do jakich tu wniosków dochodzimy posłuży wielu innym użytkownikom bo po to są fora internetowe żeby rozkminiać nie oczywiste przypadki ale choćby takie jak ten , każdy tu szuka informacji , warsztaty też (w tym ten co moje autko jest) bo nikt nie jest alfa i omega i ma w głowie wszystkie przypadki. :]

[ Dodano: 2019-10-02, 10:00 ]
FOSS napisał/a:


Już sam ponowny pomiar kompresji daje pewne przypuszczenia, że ktoś wiedział co się wydarzyło i jakie mogły być z tego konsekwencje a wyraźny spadek kompresji może potwierdzać kolizję silnika.


Tak, i domyślam się że w warsztacie albo nie zdawali sobie sprawy co naprawdę zaszło albo na 100% to sobie uświadomili dopiero gdy auto do nich wróciło..
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-02, 10:16   

pepi napisał/a:
to może napisze to jasno zęby z zębatek uszkodzone zostały mechanicznie ale nie podczas normalnej pracy
coś się zadziało mechanicznego
Na 100 % był to pewnie napinacz może ktoś dodał gazu do napinacza olej nie dotarł i przestawił się i się delikatnie klepło lub odpalili na blokadzie ale to już raczej .... nie możliwe aby aż tak pojechali po badzie .

Odpalenie z blokadą?... Możliwe.
Wystarczy, że po montażu nastawnika ktoś odpalał na zdjętych deklach zaworowych.

Mogło się wydarzyć jeszcze coś innego...
Odblokowali wał korbowy ale nie zdjęli blokady z kół wałków rozrządu albo z jednej strony tylko.... i ktoś zakręcił silnikiem.
Chociaż nie wiem czy wtedy nie zerwał by się pasek <hmm>
Nie wiem bo na szczęście nigdy mi się coś takiego jeszcze nie przydarzyło i dla celów poznawczych też nigdy tego nie próbowałem ;)

W każdym razie jedno wydaje się być pewne - koła nie uszkodziły się w trakcie normalnej pracy silnika. Niestety wygląda to jednak na jakiś błąd w sztuce.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-02, 10:47   

A co do kółek zębatych na wałkach byłem w ASO i pytałem czy jest to element wymienny bądź czy jest jakaś procedura wymian czy choćby spotkali się z tym że można się pokusić o to. Poprosili mechanika który miał największy staż a ten odniosłem wrażenie że z politowaniem wysłuchał, pokręcił głową i odpowiedź brzmiała nie, dodając ale Polak potrafi...
Dostałem też wydruk z komputera gdzie te kółka występują wyłącznie jako całość z wałkiem. Wniosek z tego że można ale to jest wtedy jak w programach TV kiedy pokazują jakieś niesamowite sytuacje z dopiskiem nie róbcie tego w domu
jak np to że airbag może zostać użyty do tego :
https://www.youtube.com/watch?v=-sNUnQORyEg
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-02, 20:43   

obacz że t6am co masz te kropki to są jakieś kreski prawdopodobnie miejsce po klinie to jak byli normalni to nie mogli tego ...
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-03, 07:47   

Na tych wałkach ani kółkach chyba nie ma klinów. Owszem widziałem ślad od środka kółka który by na to wskazywał ale klinów nie ma (w wałku jest rowek ale klinów brak). Można tylko przypuszczać że producent być może chciał to tak rozwiązać ale może okazywało się to mniej dokładne albo coś i zrezygnowali - kółka są fabrycznie spasowane na stałe chyba że się mylę i mówię o innej wersji bo:

Wałki które dostałem do zwrotu (2 sztuki ssący i wydechowy) jak się okazało nie są od mojego silnika ani w ogóle od takiego. Na jednym jest numer 077109021FR - to jest wałek od bodajże poprzedniej generacji A6 299KM a nie 335KM
No chyba że kupili nieświadomie i wsadzili wałki od innego motoru ?? Nie wiem czy rozmiarem by pasowały ale krzywki na pewno będą inaczej



Póki co grzecznie poprosiłem o poprawkę tej usługi naprawy
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-03, 15:23   

colln napisał/a:
Wałki które dostałem do zwrotu (2 sztuki ssący i wydechowy) jak się okazało nie są od mojego silnika ani w ogóle od takiego. Na jednym jest numer 077109021FR - to jest wałek od bodajże poprzedniej generacji A6 299KM a nie 335KM

Arturze, już ci o tym mówiłem...
Wałek o powyższym numerze to wałek ssący lewej głowicy z silnika S6C5 ANK 340KM oraz S8D2 AVP 360KM.

Czy występuje taki sam w zwykłym A6C5 42 ASG - nie ;)

colln napisał/a:
No chyba że kupili nieświadomie i wsadzili wałki od innego motoru ?? Nie wiem czy rozmiarem by pasowały ale krzywki na pewno będą inaczej

Informacja była, że zmienili tylko kółka zębate pomiędzy wałkami.
Co do zasady same kółka są identyczne więc w teorii jest to wykonalne a w praktyce to tak jak już mówiłem, ja bym tego nie zmieniał.
Nie zmieniałbym tym bardziej, że łatwiej, czyli też taniej, kupić dobre wałki do silnika BFM, niż do ANK/AVP - zrobione fabrycznie to fabrycznie, nie trzeba się zastanawiać czy coś po drodze poszło nie tak.

To, że ASO puka się w głowę na takie procedury naprawcze to wcale mnie to nie dziwi - koła zębate nie występują jako oddzielna część zamienna a producent nie przewiduje takiej czynności jak ich wymiana. Wymienia się tylko cały wałek rozrządu.

colln napisał/a:
No chyba że kupili nieświadomie i wsadzili wałki od innego motoru ?? Nie wiem czy rozmiarem by pasowały ale krzywki na pewno będą inaczej

Jeżeli już mowa o wymianie całych wałków to można je zamontować bez problemu - wymiarami są identyczne i koła zębate również.
Co więcej, krzywki do złudzenia wyglądają podobnie ale zapewniam, są inne.
I zapewniam, BFM na wałkach od AVP, bez żadnych dodatkowych modyfikacji, nie będzie pracował poprawnie. A jakby ktoś na nieświadomce założył wałki od AVP do BFM tylko na jedną glowicę to nie ma siły żeby to normalnie chodziło.

Apropos wałków rozrządu co nie co liznąłem tematu bo w moim BFM przerobiłem kilka kompletów różnych wałków, w różnych konfiguracjach - moje seryjne wałki już ponad 2 lata leżą w kartonie a w silniku mam coś innego <faktycznie>

colln napisał/a:
Póki co grzecznie poprosiłem o poprawkę tej usługi naprawy

Pozostaje mieć nadzieję, że dadzą radę. Na razie słabo to wygląda.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-03, 16:53   

gratuluję opanowania, co do kółek to powiem tyle że miałem akcję w D2 gdzie
po rozerwaniu łańcuszka tak się to zblokowało że kółko się obróciło na wałku
i nie dało się poprawnie rozrządu ustawić trzeba było szukać wałka
jednak żaden ząb nie był nawet minimalnie ukruszony
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-04, 08:21   

FOSS napisał/a:


Informacja była, że zmienili tylko kółka zębate pomiędzy wałkami.


Sam z biegiem czasu otrzymywałem różne informacje z serwisu w tej kwestii
Początkowo była że na jednej stronie kółko wytarte więc te 2 wałki do wymiany a na drugiej ostre czyli ok i co ciekawe jak zapytałem czy jeśli kółka wytarte to czy można je same wymienić i odpowiedź z warsztatu wtedy była że nie, trzeba w całości z wałkiem.
Po kilku dniach była informacja że trudno znaleźć ładne wałki i te co zakupili nie nadawały się bo na zdjęciach w necie ładne a w rzeczywistości po przysłaniu już nie
Kolejne dni i informacja że oprócz tych 2-ch wałków na lewej głowicy na prawej głowicy też brakowało 3 trybików i informacja że da się kupić samą zębatkę i na prasie to wycisnąć....
Później informacja że wymienione 3 zębatki i 1 wałek
Jak przyszło do odbioru auta info że w sumie wymienione 3 zębatki a wszystkie wałki są maje..
a w częściach które dostałem z powrotem były 2 gołe wałki i 2 zębatki luzem.....
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.