Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Naprawa blacharska co i jak można w aluminium  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2018-08-14, 08:47   [D3 ALL ] Naprawa blacharska co i jak można w aluminium

Zgłosił się do mnie dobry znajomy by mu doradzić a ja poległem..
Pytanie dotyczyło naprawy blacharskiej w A8
Wiedział ze miałem kilka A8 to chciał się poradzić w kwestii kupna ale uszkodzonej (zwyczajnie nie stać go na całą zdrową) no a ja "niestety" nigdy nie miałem do czynienia z naprawą aluminiowego nadwozia.
Wiem że pojedyncze elementy można po prostu odkręcić i wymienić, np przedni pas czy przedni błotnik nie ma problemu ale pytanie dotyczyło co gdy jest uszkodzony tył auta..?
Też jestem ciekawy jak wygląda naprawa tyłu. Przejrzałem z nim net jest dużo ogłoszeń typu ćwiartka tylna itp i to za jakieś niewielkie pieniążki i to go kusi.
Jak ktoś miał z tym do czynienia to proszę o podzielenie się informacją co i jak z tym
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-08-14, 10:56   

Generalnie można wiele zrobić ale musi to robić ktoś kto wie jak i umie to zrobić dobrze.
Producent przewiduje takie naprawy jak wymiana przedniej podłużnicy czy wymiana poszycia bocznego tylnego błotnika itp.
Mam u siebie jedno auto które w ramach prac różnych oddawałem również na naprawę właśnie przedniej podłużnicy i kielicha amortyzatora - naprawione.
Znam też ze trzy sztuki D3 które mają wstawione ćwiartki - w tych przypadkach nie wiem kto to robił więc nie mogę powiedzieć czy dobrze i czy bezpiecznie ale ludzie tym jeżdżą.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-08-14, 20:50   

90% tak uszkodzonych samochodow jest robiona na handel, cena da Ci do myslenia. Po robocie zgodnie ze sztuka samochod taki kosztowalby niewiele mniej niz nieuszkodzony (bezwypadkowy). Wiekszosc dzwonow w tyl to calki, wyjatki stanowia samochody, ktore mialy szkode na gwarancji i jeszcze oplacalo sie to robic.
_________________
Black Cars Matters
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-08-14, 21:54   

Generalnie aluminium się nie prostuje tylko wymienia całe elementy, do tego dochodzi problem iż te nasze fury nie są zrobione z czystego alu
tylko jakaś tajemna mieszanina. Jak trzeba wymienić ćwiartkę to wszystkie uszkodzone elementy trzeba roznitować lub rozwiercić spawy i
przynitować czy też przyspawać nowe elementy. Jak ktoś ma doświadczenie z pracą przy karoserii i umie spawać aluminium to nie widzę przeszkód
by kupić rozbitka i go zrobić.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-08-15, 20:16   

Teoretycznie to wpierw trzeba naciągnąć ile się da to co zostało uszkodzone tak, żeby fragmenty które nie będą podlegać wycinaniu wróciły do swoich dawnych miejsc. Starczy powiedzieć powodzenia w przypadku tej karoserii. Tu po prostu tnie się gdzie zaczyna wszystko do siebie pasować i jazda z tigiem. Choć widziałem już jedną A8 'spawaną' migomatem :D
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2018-08-16, 08:05   

FOSS napisał/a:
wymiana poszycia bocznego tylnego błotnika itp.


Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-08-16, 10:41   

colln napisał/a:
Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)

Są elementy blacharskie oddzielnie - np. słupki boczne - do wspawania.

Jakiś czas temu miałem jedno D4 z którego wyleciał szyber w trakcie jazdy.
Uszkodzony był m.in. lekko dach.
Auto oddałem do ASO na naprawę blacharsko-lakierniczą.
Wymiana dachu.
Robione z AC.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-20, 23:49   

colln napisał/a:
Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)


albo szukasz speca od alu i naprawiasz, albo kupujesz caly blotnik roznitowywuja stary i nituja na nowo poszycie i jest jak nowy
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-21, 20:07   

Preston81 napisał/a:
colln napisał/a:
Znaczy występuje to jako element do kupienia w ASO ? Jak jest mocowany? Przedni to pestka - jest przykręcany a tu?
Co np gdy jest uszkodzony tylny pas też jest to naprawialne tak żeby było w miarę zgodnie ze sztuką czy blacharze ucinają dupkę autku i przyspawywują od innego ;)


albo szukasz speca od alu i naprawiasz, albo kupujesz caly blotnik roznitowywuja stary i nituja na nowo poszycie i jest jak nowy





błotniczek można sobie zakupić za jakieś kilkaset ojro

procedurka fabryczna zaczyna się od wycięcia w miejscu gdzie ci pasuje (względem uszkodzeń)

a potem to już spawanie, klejenie i nitowanie...

pooglądajcie sobie w elsie wszystko jest
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2019-05-08, 14:33   

Stary temat ale uaktualnię cenowo i dodam tylko że w serwisie Krotoski-Cichy Szczecin za wymianę tegoż elementu którego fotkę wrzucił kolega Maciu zawołali 15 tyś zł a z tylnym zderzakiem około 20 tyś zł. z czego koszt błotnika - 5860,98 zł netto nadkole - 804,07 zł netto , koszt zderzaka - 2885,37 zł netto właśnie przerabiam temat ilu fachowców tyle cwaniaków .... ale nikt nie chce się podjąć naprawy . Ale znalazłem warsztaty które zajmują się również karoseriami ze stopu aluminium właśnie jestem w fazie wycen i uzgadniania terminu.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-05-08, 16:56   

tutenhamon napisał/a:
.... ale nikt nie chce się podjąć naprawy . Ale znalazłem warsztaty które zajmują się również karoseriami ze stopu aluminium właśnie jestem w fazie wycen i uzgadniania terminu.

Znam taki warsztat co to zrobi ale w Warszawie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-05-08, 21:05   

Jeśli auto jak z podpisu to usłyszawszy taką kwotę kupiłbym za 1.5kzł tiga (bo tu już przezbrojonym migiem bym się trochę cykał), trochę profili alu z casto do nauki za kolejną stówkę, ćwiartkę za pińcet i zderzak za drugie pińcet.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.