Autor |
Wiadomość |
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-06-26, 14:15 [D3 W12 05r] swap na 4.2 biturbo RS6
|
|
|
tak sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem , w W12 silnik trup i jakby wrzucic do niego komplet motor+skrzynia od RS6 z 2004r , co bedzie pasowac a co nie , mocowanie łapy itd to nie problem , pytam sie kolegów o elektryke i elektronike , komp mam do silnika rs6 ale czy wiazka bedzie pasowac ? jakie przeszkody moge napotkac ? |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-06-26, 14:44
|
|
|
Do D2 chyba łatwiej było by to zapodać. D3 i jej masa elektroniki, no nie wiem. Na pewno jest to do zrobienia, jednak czy za sensowne pieniądze? Pamiętaj, że wszystkiego nie zaplanujesz na kartce i pewne rzeczy wychodzą dopiero w trakcie, w szczególności jeżeli przecierasz szlaki. Dużo na temat swapów silników poczytasz na racingforum.pl Jak się nie mylę, są tam tematy o swapie silnika z RS6 do innych aut
Z wielką ciekawością trzymam kciuki za taki projekt :-P |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-06-26, 14:48
|
|
|
sebos nikt tu nie mówi o sensownych pieniądzach bo takie swapy nie sa ekonomicznie uzasadnione , przerobiłem juz kilka aut na lepszejsze motory a nawet 3.0 v6 twin turbo i oki , ale D3 własnie ma od hu...a elektroniki i o to sie obawiam |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-06-26, 16:31
|
|
|
Z ciekawości jak to się stało, że silnik W12 trup? Jak można zajeździć taki motor?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-26, 17:56
|
|
|
No ja też kiedyś robiłem podchody pod swap silnika RS6 C5 ale wtedy miało to wylądować w budzie mojego S8 D2 i tam moim zdaniem to jest wykonalne...
zresztą RS8 wciąż chodzi mi po głowie ale teraz w budę D3 już bym nie pakował silnika z RS6 C5 bo wydaje mi się, że może być problem właśnie z elektroniką... tutaj łatwiej było by już chyba wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-06-26, 18:08
|
|
|
FOSS napisał/a: | wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-) |
Damian motor z C6 580Ps to rarytas za który za sam silnik trzeba zaplacic 25-30k a z C5 450PS moge miec za 15k komplet z skrzynia i kompamii osprzetem w czym tutaj za 1000$usd mozna łatwo zrobic 500ps i tez bedzie juz w miare to latało , co do uturbiania BFM-a to ma to sens i tez sie nad tym zastanawiam , ale nadal pytanie czy do budy w ktorej było W12 cokolwiek innego bez wiekszych ingerencji da sie dopasować , wiązki elektyczne silnika i całego produ czy sa te same czy nie , kompa od innego silnika czy podepne bez problemu czy wtyczki inne (raczej powinny byc te same do roznych wersji silników) , to są pytania na ktore nie znam na teraz odpowiedzi |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
|
|
|
sevi
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 W12
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 94 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-27, 19:35
|
|
|
Czesc.Jesli myslisz o tym powaznie zadz. do SportMile tam maja na warsztacie stare A4 do ktorega wpychaja 5.2 z RS6 C6
Mysle ze naj.. problem to elektronika z W12 :evil: |
_________________ A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-27, 19:57
|
|
|
Osobiście przyszłośc mojej audi bedzie własnie ukierunkowana na "RS8 D2" Cudowna sprawa i bede ku temu dązył |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-31, 17:36
|
|
|
Podepne się pod temat. Czy da się przełożyć silnik 4.2 RS6 C5 do A8 D3 4.2MPI? |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-01, 06:10
|
|
|
Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3. |
|
|
|
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-01, 08:57
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3. |
tak samo będzie to trudniejsze od uturbienia 4.2MPI |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-01, 12:16
|
|
|
Nie widze sensu wkładac w miejsce w12 silnika o podobnej mocy.
W miejsce W12 pasuje jak ulał 5.0 V10 bit. |
|
|
|
|
|
|
|
|