Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-07, 21:05   

Marcin2013 napisał/a:
denveco napisał/a:
czy z kolei przy puszczaniu hamulca ręcznego trzeba wciskać pedały hamulca?


Jak masz na "D" i zaciągnięty ręczny to tylko wystarczy wcisnąć gaz i ręczny sam odpuści pod warunkiem że masz zapięte pasy ;)


sprawdziłem i faktycznie można się o swoim aucie jeszcze czegos nauczyć...

ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela
nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-06-07, 22:05   

maciu napisał/a:
... ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...

Bo na postoju, poza drogą publiczną, też możesz mieć czasem ochotę podgrzać czy przewentylować sobie tyłek a tego nie musisz robić w zapiętych pasach <faktycznie>
I producent auta o tym pomyślał <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-08, 07:05   

FOSS napisał/a:
maciu napisał/a:
... ale w morde to skoro wie i niezapieciu pasów to dlaczego grzanie/wentylowanie fotela nie zaczyna się dopiero jak zapinamy pasy...

Bo na postoju, poza drogą publiczną, też możesz mieć czasem ochotę podgrzać czy przewentylować sobie tyłek a tego nie musisz robić w zapiętych pasach <faktycznie>
I producent auta o tym pomyślał <faktycznie>


no dobra o tym też myślałem czasami zimą podgrzewam dla pasażera siedzenie
zanim po niego podjadę taki dobry jestem ale mogłoby się to dać przestawić z mmi... :P
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Farmer73 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 50
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 8
Skąd: Nowe Skalmierzyce k. Kalisza
Wysłany: 2018-06-10, 20:28   

Z tego co ja wiem to grzanie foteli działa wtedy kiedy fotel jest obciążony. Tak jest w mojej starej a6 c5. A ręczny rzeczywiście puszcza przy D i zapiętych pasach. Nie wiedziałem o tym ale dzięki wam już wiem.
_________________
Do A8 to trzeba dorosnąć - emocjonalnie. Było parę VW, 80 b3, A6c5, i w końcu ONA- 8semka.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-06-10, 20:50   

W D3 fotele grzeją bez obciążenia jedyne co mają to w siedlisku czujnik temp. żeby zachować stałą temp. 😀
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-10, 21:12   

takowy czujnik był od zawsze... no przynajmniej od końca lat 80ych
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
gorajmarcin1983 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3 3,0 TDI Quattro 233 KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Gdańsk, Pomorskie
Wysłany: 2018-07-04, 12:21   

Witam kolegów,
To mój pierwszy wpis na forum wieć proszę wybaczyć. Od jakiegoś czasu pojawia się na FSI bląd hamulaca postojoweg oraz piorunek. Pojawia się po przejechaniu różnych odległosci , czasami po 10 km czasi po 30 km więc nie ma reguły . Miga wóczas przycisk hamulac ręcznego i nie da się go włączyć podczas jazdy oraz na postoju . Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd znika. Po podłączeniu skanera diagnostycznego w grupie 53 nie znajduje ządnych błędów. Dodam że ostatnio wymiłem takze tarcze hamulcowe i klocki tylne, adaptacja , wpisanie grubości klocków oraz kasowwanie błędu okładzin również dokonane skanerem. Silniczki również bez problemu się otwierają oraz zamykają . Odkręcałęm także silniczki od zacisków aby sprawdzić jak wyglądaja. Wewnątrz brak brudu wszystko wygląda ok jedyne co zauważyłem to na obu jest delikatnie pęknięta obudowa ale to chyba nie powinno powodować tego błędu.
Czy waszym zdaniem to wina jakiejś elektroniki w tych silniczku i może pomoć tylko wysyłka do Pana Rafal z Tech Lab ? Czy może to sterownik pod akumulatorem jest temu winny ?
Proszę jeszcze o potwierdzenie ze po cofnięciu VAG zacików i tak tłoczek trzeba cofnąc ręcznie aby zmienić tarcze i hamulce ? Jak tak zrobiłem ponieważ inaczej tarcza i klocek nie wejdzie. Dodam ze tłoczki cofają się bardzo lekko .Wystarczy tylko nacisnąc
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-07-04, 22:21   

gorajmarcin1983 napisał/a:
Od jakiegoś czasu pojawia się na FSI bląd hamulaca postojoweg oraz piorunek. Pojawia się po przejechaniu różnych odległosci , czasami po 10 km czasi po 30 km więc nie ma reguły...

To może być problem z wiązką elektryczną - niestety nie raz już się z tym spotkałem.

gorajmarcin1983 napisał/a:
Silniczki również bez problemu się otwierają oraz zamykają .

I tak może się dziać przy uszkodzonej wiązce.
Nie twierdzę, że tak jest na pewno bo do tego trzeba jednak dojść diagnostyką ale może tak być.

gorajmarcin1983 napisał/a:
Odkręcałęm także silniczki od zacisków aby sprawdzić jak wyglądaja. Wewnątrz brak brudu wszystko wygląda ok jedyne co zauważyłem to na obu jest delikatnie pęknięta obudowa ale to chyba nie powinno powodować tego błędu.

Pęknięta obudowa to ryzyko wilgoci w środku a tam wilgoć nie powinna się dostawać.
I nie mówię tutaj o przelewającej się wewnątrz wodzie bo to byś od razu zobaczył ale jak nie jest hermetycznie zamknięte to wilgoć w środku może się pojawiać a jest tam niewskazana.

gorajmarcin1983 napisał/a:
Czy waszym zdaniem to wina jakiejś elektroniki w tych silniczku i może pomoć tylko wysyłka do Pana Rafal z Tech Lab ?

W zakresie regeneracji to masz chyba zdecydowanie lepiej i bliżej bo w miejscowości Sztum.

gorajmarcin1983 napisał/a:
Czy może to sterownik pod akumulatorem jest temu winny ?

Może. Do tego potrzebna jest diagnostyka.

gorajmarcin1983 napisał/a:
Proszę jeszcze o potwierdzenie ze po cofnięciu VAG zacików i tak tłoczek trzeba cofnąc ręcznie aby zmienić tarcze i hamulce ?

Tak.


Pomijając temat hamulca postojowego to czy przy okazji nie zapala się również błąd ABS?
A w sterowniku ABS są jakieś błędy?
A w innych sterownikach poza hamulcem postojowym?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
gorajmarcin1983 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3 3,0 TDI Quattro 233 KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2018
Posty: 3
Skąd: Gdańsk, Pomorskie
Wysłany: 2018-07-24, 15:11   

Dzięki za odpowiedz foss. Sorry ,że dopiero teraz odpisuje ale myślałem że dostę informację z serwisu że ktoś odpisał na moje zapytanie.
Jeżeli chodzi o tą wiązkę to gdzie byś zaczął przygodę.
ABS się nie wyświetla. W żadnych innych stererownikach nie ma blędów.
Wysłałem silniczki do Pana Rafała ze Starych Babic. Wróciły zregenerowane. Zamontowałem , przeprowadziłem adaptację tak jak przy wymianie klocków skasowałem błąd okładzin hamulcowych I wszystko zniknęło z fis . Przejechałem ok 50 km I nic nie wyszkoczyło. Potem odpaliłem silnik i od razu piorunek i wykrzyknik. Dodoam że jak wyciągnąłem akumulator to zauwałzyme ze zaminatowany tam sterownik jest z 2006 roku a moje auto jets z 2014 roku wieć któr wcześniej już chuba musiał tam coś majstrować ?
Czy uważasz że wymiana sterownika coś pomoże ?
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-07-26, 21:30   

Zapalała mi się ta kontrolka raz na dwa dni ,wystarczyło ruszyć autem bez gazu i zaciągnąć ręczny i gineła.W końcu padł sterownik abs i po naprawie (6 miesięcy temu) więcej razy jej nie widziałem .
 
 
pfx 

Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-14, 17:37   

Czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik halla w silniczku postojowego, bo wiązka zdrowa, pasek wymieniony, zacisk otwiera i zamyka , a błąd czujnika widnieje, Przekładnia wyczyszczona i chodzi lekko. Czy ten czujnik ma jakąś wartość oporności cewki?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 09:53   

powinien na tyle dawać prądu żeby dioda (sama bez rezystora) lekko pulsowała

przynajmniej halla od rozrządu tak sprawdzałem
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pfx 

Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-15, 18:24   

oj nie wiem, hall od rozrządu ma dość dużą cewką, tutaj magnesowanie trybika jest znikome, możliwe, że przekładnia gdzieś ma drobny przeskok i dlatego wywala błąd.
mam silniczek od passata, ale przekładnia kręci się w drugą stronę i nie wejdzie w obudowę , więc wyczyściłem i złożyłem starą, niby chodziła lekko, ale może gdzieś ma drobny przeskok, stąd błąd
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-15, 21:31   

pfx napisał/a:
oj nie wiem, hall od rozrządu ma dość dużą cewką, tutaj magnesowanie trybika jest znikome, możliwe, że przekładnia gdzieś ma drobny przeskok i dlatego wywala błąd.
mam silniczek od passata, ale przekładnia kręci się w drugą stronę i nie wejdzie w obudowę , więc wyczyściłem i złożyłem starą, niby chodziła lekko, ale może gdzieś ma drobny przeskok, stąd błąd


pokaż zdjęcia halla z motorka

a hall który napędził mi diodkę to dokładnie był od wałka (nie wału) o taki

_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
K@MIL 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 35
Skąd: Londyn
Wysłany: 2018-09-17, 15:36   

Siemanko.
Szybkie pytanie - Taki zestaw naprawczy bedzie zawieral uszczelniacz na tym klinie z rowkami poprzez ktory silniczek napedza tloczek ?? Tak mi sie wydaje ale wole sie upewnic ...
Dzieki bardzo ...

https://www.ebay.co.uk/it...mkAAOSwiHRbn4A4
_________________
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.