Autor |
Wiadomość |
COZZI
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: London
|
Wysłany: 2013-02-13, 17:49 [D3 04 3.0TDI
] Wymiana Turbo, turbosprezarki
|
|
|
Witam
Uprzejmie poprosze o podpowiedzi:
Che wymienic turbo sprezarke w 3.0 tdi z 2004 roku .
Prawdo podobnie powodem jest silowniczek przy turbinie (sterownik elektroniczny z takim ciegnem do turbiny) Przypadkiem wpadla mi turbina z takim wlasnie sterownikiem o tym samym numerze, codzie
" czy jezeli wymienilbym fizycznie cala turbine nie odlaczajac, nie odkrecajac tego sterownika od turbiny to czy musze to jakos konfigurowac ze silnikiem czy nie ma takiej potrzeby?
zaszlyszana informacja - ze nie powinno sie wlasnie tego sterownika od turbiny odlanczac, bo nie jest to takie proste potem zestawic, dopasowac, ustawic- podobno nie wielu to moze czy umie zrobic..."
Jeszcze raz serdecznie dziekuje za pomocne odp, Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2013-02-14, 07:20
|
|
|
Montujesz i jedziesz dalej. To nowszy typ sterowania elektroniczny, kiedys bylo to realizowane za pomoca podcisnienia. Tu nie widze, ale w pewnych typach turbin np bmw e66 730d gruszke podcisnieniowa zastapione wlasnie sterownikiem wlektrycznym, ale ciegna z regulacja dalej pozostalo. Sluzy ono do regulacji, ale tylko na stole do turbin. Wracajac do keritum jesli turbo jest ori, a Ty nie grzebales przy sterowniku to smialo montuj. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-14, 16:33
|
|
|
jest duże prawdopodobieństwo że koniecze będzie wykonanie zastawów podstawowych, a książkowoto napewno. Czy jesteś pewien że to sterownik? często zawieszjąca geometria łopatek (VGT) powoduje że sterownik nie pracuje prawidłowo i powoduje błędy. Parokrotnie się z tym spotkałem osobiście. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
COZZI
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: London
|
Wysłany: 2013-02-14, 22:53
|
|
|
wolek napisał/a: | jest duże prawdopodobieństwo że koniecze będzie wykonanie zastawów podstawowych, a książkowoto | ....
Tzn pewnosci nie mam- taka jest narazie pierwsza teoria, diagnoza- auto po wciskaniu dynamicznie pedalu przyspieszenia przelancza sie w tryb awaryjny i zmula, gasze i odpalam auto od nowa- bledu, problemu niema- ale jazda wyglada tak, ze tylko bardzo relikatnie operowac moge pedalem przyspieszenia...
Pisales, ze juz spotykales sie z takim problemem, problemami- co najlepiej zrobic, naprawic? dzieki za podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-15, 08:20
|
|
|
1)podłącz tester i zczytaj błędy
2)jeśli wystąpi błąd wysterowania turbo to odepnij cięgno z sterownika i sprawdz czy nie zacinaja się kierownice w turbinie. cięgno musi pracować bez oporów i przytarć. jeśli wystąpi jakiś opór lub cokolwiek niewłąściwego zauuważysz przy tej próbie turbo na stół i odkręcenie strony gorącej (wydechowej) i czyszenie papierem sciernym kierowniczek i prowadnic. przy tej operacji nie wolno nawet próbować rozkręcać osi wirnika turbiny bo ztraci ważenie i będziesz mógł ją wyżucić!!!
3) jak cięgno będzie działać prawidłowo zakładasz je (ważne by nie zmienic położenia sterownika względem turbiny) podłączasz tester kasujesz błędy i wysterowujesz sterownik testerem i obserwujesz co się dzieje czy działa płynnie czy sie zwiesza czy w ogóle nie pracuje,jak nie będzie git robisz nastaw podstawowy turbiny i musi byc git. jak nie jest git bo sterownik się blokuje lub przywiesza trzeba go zastąpić nowym ale tu już są schody bo trzeba mieć sprzęt do kalibracji sterownika względem turbiny. czasem sie uda a czasem nie wsadzić nowy sterownik i bedzie dobrze bez kalibrowania a czesem sie nie zaadoptuje. turbine wymienia się gdy jest nadmierny luz osi wirnika, ma uszkodzenia mechaniczne, wyjebało się tulejowanie (łożyskowanie) i bieże olej itp. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-15, 08:27
|
|
|
COZZI napisał/a: | " czy jezeli wymienilbym fizycznie cala turbine nie odlaczajac, nie odkrecajac tego sterownika od turbiny to czy musze to jakos konfigurowac ze silnikiem czy nie ma takiej potrzeby? | tak konieczne jest zaadoptowanie turbiny poprzez wykonanie nastaw podstawowych. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
COZZI
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Pirates
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: London
|
Wysłany: 2013-02-15, 18:27
|
|
|
Dzieki kolego za obszerne i przyswajalne podpowiedzi Pozdrawiam |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-02-15, 18:51
|
|
|
prosze jak bedzie problem z nastawami to pisz... a półki co kliknij "pomógł" ;-) |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-02-16, 09:38
|
|
|
Nastawy nowe obowiązkowo |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-18, 14:24
|
|
|
Ktoś podpowie jak przeprowadzić adaptację turbiny? Zapalałem auto przy słabym akumulatorze i po dłuższym kręceniu zapaliło, jednak złapało przy tej okazji błąd mówiący o braku adaptacji jednej turbiny... |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-05-18, 15:48
|
|
|
Eh pracuje w firmie która produkuje turbo(nowe), niestety wymiana takiego sterownika czy gruszki to jest 5 min roboty, ale kto ustawi odpowiednio zawór upustowy, wychylenie lopatek?
Turbo się ustawia pod gruszkę, sterownik, każdy pracuje trochę inaczej, ustawiane jest to do tysiecznych mm w stosunku do ciśnienia(też w z dokładnościa 0.001 bara)
Często trafia do nas turbo po roznym przebiegu z regulowaną gruszką przez kogos, objawia się to albo niedoładowaniem albo przeładowaniem. |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-18, 16:11
|
|
|
Nie do końca rozumiem Twoją odpowiedź, być może z powodu takiego, że nie znam procedury adaptacji... ja u siebie nic nie grzebałem, wszystko działało dobrze, tylko z jakiegoś powodu turbina "zgubiła" swoje nastawy, chciałem je przywrócić, ale nie wiem jak...
Wygląda to tak:
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Wcześniej wszystko było ok, auto miało moc itd., teraz nie chce dobrze jechać... |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-05-18, 18:37
|
|
|
Jednym słowem, padł Ci regulator na turbie, wymień tylko uważaj żeby się zgadzało ile obrotów wkrecisz w nowym.
Dasz do firmy zrobią Ci byle jak
Z Twoja turbiną nie spotkałem się, robimy ciśnieniowe, podciśnieniowe i małe do vw 1.0 tam jest włąsnie sterownik elektroniczny jak u Ciebie, ale ciegno sie ustawia, u Ciebie tego nie widze |
|
|
|
|
unknownuser
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Unknown
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 127 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-18, 19:00
|
|
|
Szczerze mówiąc jestem laikiem w tym temacie... podpowiesz coś więcej? W sensie gdzie kupić taki regulator i jak to później poustawiać? Mam fajnych mechaników, ale wątpię żeby takie rzeczy wcześniej robili... Ten regulator jest częścią turbiny i w firmach, które regenerują turbiny takie rzeczy robią, a potem wystarczy to zamontować czy jak przebiega uruchomienie takiej nowej turbiny? |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-05-18, 19:11
|
|
|
unknownuser napisał/a: | W sensie gdzie kupić taki regulator |
Nie mam pojecia unknownuser napisał/a: | ak to później poustawiać | tak samo jak stary musialbym obejrzeć jak to jest ustawiane, ale podejrzewam ze wymiana sterownika polega na wykreceniu i wkreceniu oraz zalozeniu na regulację lopatek.
unknownuser napisał/a: | en regulator jest częścią turbiny i w firmach, które regenerują turbiny takie rzeczy robią, a potem wystarczy to zamontować | Tak biora wymieniają i pozniej działa unknownuser napisał/a: | jak przebiega uruchomienie takiej nowej turbiny | Nowa turbina jest wywazana w fabryce w 2 płaszczyznach do 10 mg przy 200 tys obr. Z tego co się orientuję to firmy nie mają takiego sprzętu. Nastepnie turbo jest skladane i ustawiane w zależności od ciśnienia i wychylenia lopatek zeby doładowanie było w odpowiednich wartosciach w zalezności od obrotów |
|
|
|
|
|