Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 3.0TDI ] Ciśnienie na powrocie od wspomagania  
Autor Wiadomość
batbylca 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-19, 16:51   [D3 09 3.0TDI ] Ciśnienie na powrocie od wspomagania

Witam

Jak w opisie.. szukałem po forum podobnego problemu ale nic podobnego nie znalazłem, dlatego zakładam nowy temat.

Musiałem jakiś czas temu oddać na regenerację przekładnie kierowniczą - została zrobiona.

Następnie po regeneracji przekładni pękł wąż od powrotu wspomagania ( przewód nr 4 ).
Z racji braku czasu i wyjazdu za granicę, na górze gdzie przewód jest kuty, warsztat zaproponował założenie opaski... tak tak wiem że powinien być kuty ale druga strona węża jest na opasce , więc nie wiem czy ma to jakiś większy sens ?

po przejechaniu 1000km trasy z PL za granicę wszystko było OK do momentu ponownego odpalenia samochodu...

Maska w górę, odkręcam korek od zbiorniczka i oczywiście brak płynu.. Podjechałem na kanał i zauważyłem że z owego przewodu, a raczej z opaski nr 23 cieknie płyn..

Dokręciłem opaskę nr 23, następnie zalałem nowy płyn, po czym po ponownym odpaleniu powtórka z rozrywki z tym, że wyciek przeniósł się z tyłu przewodu ( przy przekładni ), a przód pozostał suchy..

kilka pytań..
0. Czy powinno być tak duże ciśnienie na powrocie ? Jeżeli nie to co jest jego potencjalną przyczyną ?
1.Czy przewód na górze z jakiś powodów musi być kuty, chociaż początek przewodu jest zakończony na opaskę ( jedna z opasek nr 23) ?
2. Czy wystarczy najnormalniej w świecie do*ebać opaskę przy przekładni tak jak opaskę z przodu.. Warsztat zarzeka się, że mechanik bardzo dobrze dokręcił opaskę przy przekładni .. z przodu też niby była dokręcona, a jednak mogłem zdołałem ją jeszcze dokręcić.. ?
3. Założyć dwie opaski aby mieć pewność że przewód dobrze został przymocowany ?

Generalnie jestem jakieś 1000km od domu i zaczyna brakować mi już pomysłów co jeszcze mógłbym zrobić aby rozwiązać sprawę.. Oczywiście mam możliwość dostania się do przekładni i do*ebania opaski przy przekładni ale pytanie czy w powrocie w ogóle powinno być tak duże ciśnienie ? Może wina tego wycieku jest zupełnie gdzieś indziej ??

Czytałem że sitko w zbiorniczku może mieć syf więc, dzisiaj go dobrze wyczyściłem przy pomocy rozpuszczalnika uniwersalnego, pędzelka i sprężonego powietrza, ale jak się już pewnie domyślacie zbyt duże ciśnienie dalej występuję i auto dalej się poci..

Z góry dziękuję za każdą mądra podpowiedź.
Jeżeli coś nie jasno napisałem to przepraszam ale nie jestem zawodowym mechanikiem i starałem się wyjaśnić to możliwie jak najlepiej.


 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-11-19, 20:56   

Jesteś pewien, że wąż jest jeszcze cały? Ja kiedyś walczyłem (tyle że w innym aucie) z wyciekami płynu chłodzącego i nie mogłem zlokalizować wycieku. Okazało się, że się wąż zaczął rozwarstwiać i płyn przechodził między kolejnymi warstwami gumy.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
batbylca 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-19, 21:06   

Dzięki Seba za komentarz, co do węża to jest założony nowy więc podejrzewam, że jest cały. Mechanik, który go zakładał zarzekał się, ze używa tych węży do aut tubingowych i nigdy mu nie strzelił itp itd..

Pytanie moje raczej jest takie, czy wiesz coś na temat ciśnienia w powrocie ?
rozumiem, że jakieś powinno występować ale u mnie jest tak jakby to był conajmniej wąż zasilający, jak pękł to po 10-15 sekundach nie miałem płynu w całym układzie.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-11-20, 06:56   

Ciśnienie na powrocie max 5 BAR, wygląda na to, że masz problem z maglem...
on "dawkuje" olej na powrocie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
batbylca 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Cze 2020
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-20, 12:19   

dziękuję również Marku za Twój komentarz.
Jesteś pewny, że te 5barów to właściciwe cisnienie na powrocie ? 5barów to mega dużo jak na powrót, gdzie w normalnym samochodzie praktycznie nie występuję..

Jesteś również pewien że to maglownica jest odpowiedzialna za ciśnienie na powrocie ?
Czytałem, że jest również sterownik od cisnienia w A8..

potrzebuje naprawdę fachowej i sprawdzonej wiedzy..
 
 
Puciek 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: poprzednik BMW serii 7 e38
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 3
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2021-06-26, 21:37   

witam mam ten sam problem.. doszedłes moze do rozwiazania ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.