Autor |
Wiadomość |
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:06 [D3 06 4.2TDI
] Problem z mocą przy starcie
|
|
|
Witam. Wydaje mi się, że moja A8 D3 4.2 TDI przy starcie zamula, dając full gaz potrzeba mu okolo 3 sekund aby wyrwał, do tego momentu jest troche zamulony, potem jedzie dobrze, wczesniej moja a8 w benzynie 4.2 od 0 szła jak burza, czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc? z gory dziekuje za odpowiedz |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:18
|
|
|
Może to normalne przecież turbo nie dmucha od zero rpm , tylko powiedzmy od 1800 rpm. |
|
|
|
|
|
|
|
Pan_Stefan
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Stefan
Jeżdzę: S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:45
|
|
|
Filtry wymieniane? Rzucić na kompa zobaczyć czy nie ma jakiś błędów. |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:55
|
|
|
Błędów nie ma , filtr wyglada na czysty, jezdzilem przez pewien okres 4.0 tdi znajomego i od 0 czuc bylo moc, u mnie tak jakby cos ja blokowalo na starcie i powoli rusza a potem przyspiesza, jesli sam nie dojde do przyczyny bede musial jechac do sprawdzonego elektronika on na pewno cos poradzi;] |
|
|
|
|
|
|
|
Pan_Stefan
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Stefan
Jeżdzę: S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-14, 05:17
|
|
|
Dokładnie sugerowałem filtr paliwa, wymienia się go co ok. 30tys bez oglądania. Powinien on ciągnąć od konkretnego dołu przy 1600Obr/min ma już dostępny swój gigantyczny moment obrotowy. Może zmienna geometria turbiny się przycina... a bardzo zadymi jak już załapie mocy? |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-07-14, 17:32
|
|
|
filtru paliwa po zakupie nie wymienialem, byc moze to on jest powodem, co do dymienia, to nie dymi w ogole, dopiero przyspiesza mocno jak turbo zalaczy sie, w 4.0 tdi u znajomego wciskajac pedal gazu samochod wyrywa do przodu, moj zamula. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-14, 20:33
|
|
|
na każdym biegu tak masz ? i na trybie sport też ? |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-07-14, 22:44
|
|
|
Wydaję mi się, że na starcie pedał gazu jest opóźniony o około 2-3 sekundy. Na trybie sport również. Czy może być taka możliwość, że skrzynia w 4.2tdi są po prostu wolne i opóźniają start? Myślę również o wypaleniu DPF. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-15, 16:00
|
|
|
chyba taki jest urok i charakterystyka 4.2 TDI, u mnie też jak depne od startu to jest chwila zawiechy i dopiero wgniata fotel ( od 2-go biegu) Jak sprawdzałem co prawda stoperem przyśpieszenie to wychodzi ok 6sekund do 100 czyli okej. Ja osobiście bym nie wywalał DPF'a jak nie ma z nim problemu. |
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:10
|
|
|
proponuje Chipa u mnie zszedł do 5:) |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-15, 19:46
|
|
|
Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ? |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-07-15, 21:56
|
|
|
nie jechalem innym 4.2 tdi, jednak w 4.0 tdi na starcie czuc duzą moc czego u mnie nie ma, byc moze 4.2 tdi sa po prostu takie, musze sprawdzic ile ma do setki |
|
|
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-16, 12:42
|
|
|
Bartek87 napisał/a: | Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ? |
u Roberta w Gdańsku w Tune-up.
nie byłem na hamowni także nie wiem ile wyszło dokładnie.
Z komputera jemu wyszło około 360 koników, i 700 niutonów.
jest zupełnie inaczej poprowdzona krzywa teraz ciagnie od samego dołu.
Zmiana moim zdaniem duża. |
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-07-16, 17:28
|
|
|
a zmieniło się coś w spalaniu po programie ? |
|
|
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-16, 19:28
|
|
|
wydaje mi sie, ze przy jezdzie "bez szaleństw" kiedy skrzynia delikatnie sobie przełącza spalanie spadło. ogólnie średnia jest ciut mniejsza ale przyznam, że więcej teraz "depcze" także troche wiecej ropy idzie w powietrze. |
|
|
|
|
|