Autor |
Wiadomość |
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:07 [D3 06 4.2MPI
] Wymiana tarcz i klocków przód
|
|
|
Witam kolegów
Przeczytałem forum i mniej więcej z postów wynika że tarcze i klocki przód można zmienić bez vaga vasa itd. Moje pytanie brzmi czy można ręcznie cofać tłoczki czy trzeba to robić np vagiem. Chodzi mi tylko o przód. Bardzo proszę o info gdyż nie chciałbym przy okazji uszkodzić np pompy.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:47
|
|
|
Można ręcznie cofać, tylko ostrożnie. Uwaga na płyn hamulcowy w zbiorniczku, bo jak zaczniesz cofać, to może wypłynąć. I sprawdź jakie masz zaciski i hamulce, bo w wersji USA idą większe klocki, oczywiście z przewodem. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:48
|
|
|
Przy wymianie tarcz i klocków z przodu można cofnąć tłoczki w zacisku normalnie (ręcznie) jak w wielu innych pojazdach , z tyłu trzeba użyć vaga vasa lub podobnego sprzętu ze względu na elektroniczny hamulec postojowy + programowanie grubości klocków. |
|
|
|
|
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-22, 12:25
|
|
|
Dzięki koledzy. Vasa dopiero kupiłem będzie u mnie za tydzień więc wtedy wezmę się za tył na razie przód. Wersja jest europejska tarcze z przodu 360 mm tył 310 mm. A tak dodatkowo to jest gdzieś może opisana procedura Vasem wymiany tylnych klocków i tarcz?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-22, 12:26
|
|
|
jacek napisał/a: | Przy wymianie tarcz i klocków z przodu można cofnąć tłoczki w zacisku normalnie (ręcznie) jak w wielu innych pojazdach , z tyłu trzeba użyć vaga vasa lub podobnego sprzętu ze względu na elektroniczny hamulec postojowy + programowanie grubości klocków. |
Tak, to już nieco poważniejsza zabawa: http://wiki.ross-tech.com...)_Parking_Brake
Przód, coś pod ten deseń: https://www.youtube.com/watch?v=01UfCxmTQxI
Pamiętaj o trybie podnośnika. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-24, 19:36
|
|
|
Może trochę za późno bo już wymienione klocki 190 mm i tarcze 360 mm na ATE ale co to jest tryb podnośnika .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-24, 21:07
|
|
|
Dzięki . Już wiem co to jest tryb podnośnika ale jeszcze jedno może banalne pytanie gdzie się go włącza w mmi ? Mam po angielsku i w opcjach zawieszenia jest tylko 4 ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
boruc23
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 37 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2013-09-24, 21:51
|
|
|
Bardzo dziękuję kolego temat uważam za wyczerpany . |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-14, 10:59
|
|
|
Jak klucz jest potrzebny do odkrecenia zaciskow hamulcowych z przodu a A8 d3 BFM? |
|
|
|
|
|