Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2MPI ] Wymiana tarcz i klocków przód  
Autor Wiadomość
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-22, 11:07   [D3 06 4.2MPI ] Wymiana tarcz i klocków przód

Witam kolegów

Przeczytałem forum i mniej więcej z postów wynika że tarcze i klocki przód można zmienić bez vaga vasa itd. Moje pytanie brzmi czy można ręcznie cofać tłoczki czy trzeba to robić np vagiem. Chodzi mi tylko o przód. Bardzo proszę o info gdyż nie chciałbym przy okazji uszkodzić np pompy.

Pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-09-22, 11:47   

Można ręcznie cofać, tylko ostrożnie. Uwaga na płyn hamulcowy w zbiorniczku, bo jak zaczniesz cofać, to może wypłynąć. I sprawdź jakie masz zaciski i hamulce, bo w wersji USA idą większe klocki, oczywiście z przewodem.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2013-09-22, 11:48   

Przy wymianie tarcz i klocków z przodu można cofnąć tłoczki w zacisku normalnie (ręcznie) jak w wielu innych pojazdach , z tyłu trzeba użyć vaga vasa lub podobnego sprzętu ze względu na elektroniczny hamulec postojowy + programowanie grubości klocków.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-22, 12:25   

Dzięki koledzy. Vasa dopiero kupiłem będzie u mnie za tydzień więc wtedy wezmę się za tył na razie przód. Wersja jest europejska tarcze z przodu 360 mm tył 310 mm. A tak dodatkowo to jest gdzieś może opisana procedura Vasem wymiany tylnych klocków i tarcz?

Pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-09-22, 12:26   

jacek napisał/a:
Przy wymianie tarcz i klocków z przodu można cofnąć tłoczki w zacisku normalnie (ręcznie) jak w wielu innych pojazdach , z tyłu trzeba użyć vaga vasa lub podobnego sprzętu ze względu na elektroniczny hamulec postojowy + programowanie grubości klocków.

Tak, to już nieco poważniejsza zabawa: http://wiki.ross-tech.com...)_Parking_Brake

Przód, coś pod ten deseń: https://www.youtube.com/watch?v=01UfCxmTQxI
Pamiętaj o trybie podnośnika.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-24, 19:36   

Może trochę za późno bo już wymienione klocki 190 mm i tarcze 360 mm na ATE ale co to jest tryb podnośnika :) .

Pozdrawiam
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-09-24, 19:49   

boruc23 napisał/a:
...co to jest tryb podnośnika...



http://www.a8team.pl/d3-a...6.htm?highlight
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-24, 21:07   

Dzięki . Już wiem co to jest tryb podnośnika ale jeszcze jedno może banalne pytanie gdzie się go włącza w mmi ? Mam po angielsku i w opcjach zawieszenia jest tylko 4 ?

Pozdrawiam
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-09-24, 21:30   

boruc23 napisał/a:
...gdzie się go włącza w mmi ?


http://www.a8team.pl/d3-0...snik-vt3803.htm
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
boruc23 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 37
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-24, 21:51   

Bardzo dziękuję kolego temat uważam za wyczerpany .
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 10:59   

Jak klucz jest potrzebny do odkrecenia zaciskow hamulcowych z przodu a A8 d3 BFM?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.